Σχολική Διαμεσολάβηση: Ένας άλλος τρόπος να λύνουμε τις διαφορές μας-Βήματα και κανόνες

Σήμερα Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019 ολοκληρώθηκε σε καλό κλίμα χαράς και ενθουσιασμού και περισσότερης οικειότητας μεταξύ μας, η τέταρτη κατά σειρά ημέρα εκπαίδευσης των διαμεσολαβητών στην κατανόηση με βιωματικούς τρόπους, των βημάτων και κανόνων της διαδικασίας της διαμεσολάβησης. Στις τρεις προηγούμενες συναντήσεις οι διαμεσολαβητές της ομάδας μας έμαθαν μέσα από παιχνίδια συντονισμού,  βιωματικές δράσεις και συζήτηση για το διάλογο, την ενεργητική ακρόαση και καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους. Εκπαιδεύονται δηλαδή σε πιο εξειδικευμένες συναισθηματικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, που είναι απαραίτητες για να πλαισιώσουν τη διαδικασία της σχολικής διαμεσολάβησης. Σήμερα με την καθοδήγηση της κυρία Αμπαζή οι διαμεσολαβητές μας πειραματίστηκαν στην τεχνική της διαμεσολάβησης, παρουσίασαν με ομάδες πέντε ατόμων  εικονικές διαμεσολαβήσεις με περιστατικά που προετοίμασαν οι ίδιοι,  ανάπτυξαν τα βήματα και τους κανόνες της διαμεσολάβησης  και συζήτησαν στην ολομέλεια τρόπους λύσης και βελτίωσης αυτών.

 

ΦΩΤΟ 1: Ώρα για δράση...... Στη διαμεσολάβηση δεν μας απασχολεί "ποιος κανόνας παραβιάστηκε, ποιος φταίει και πως θα τιμωρηθεί", αλλά εστιάζουμε στο τι συνέβη, ποιος επηρεάστηκε και πως θα επανορθωθούν οι τυχόν βλάβες.

 

 

ΦΩΤΟ 2 : Διαμελαβητές εν δράσει........ Μια μικρή βοήθεια στην αρχή για τα βήματα της διαμεσολάβησης...

ΦΩΤΟ 3: Τα βήματα της διαμεσολάβησης : Καλοσώρισμα, εθελοντική προσέλευση, διάλογος, ενσυναίσθηση, ενεργητική ακρόαση, ουδετερότητα, σεβασμός, εχεμύθεια, βρίσκουμε μια λύση μέσω κοινής συμφωνίας.

 

ΦΩΤΟ 4: Πίσω στην ολομέλεια ξανα.... Συζήτηση, προτάσεις, βελτίωση

 

Για να συνοψίσουμε

Σήμερα βιώσαμε ότι η διαμεσολάβηση στην πράξη είναι μια δυναμική και διαδραστική διαδικασία ανάμεσα σε όλες τις πλευρές. Σαν διαμεσολαβητές χρειάζεται να έχουμε οξυμένες επικοινωνιακές και συναισθηματικές δεξιότητες όπως: διάλογος, ενεργητική ακρόαση και ενσυναίσθηση. Ο στόχος μας δεν είναι να βρούμε εμείς οι διαμεσολαβητές μια λύση για την ένταση μεταξύ των εμπλεκομένων, αλλά να τους βοηθήσουμε να την βρουν μόνοι τους. Ακόμα και αν δεν τα βρουν μεταξύ τους μας ενδιαφέρει να καταλήξουν σε μια κοινή συμφωνία που θα είναι αποδεκτή και από τους δύο, ώστε να μην επαναληφθεί στο μέλλον επιθετική ή προσβλητική συμπεριφορά. Για να βοηθήσουμε σε μια τέτοια κατάληξη ακολουθούμε μια διαρθρωμένη και καλά οργανωμένη διαδικασία που έχει πλαίσιο, βήματα και κανόνες και στα οποία εκπαιδευόμαστε συνεχώς. Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται από την σχετική αυτονομία όλων στην επίλυση της σύγκρουσης, την εθελοντική συμμετοχή τόσο των διαμεσολαβητών όσο και των διαμεσολαβούμενων, την εχεμύθεια, την ουδετερότητα και την αμεροληψία, την ενεργητική ακρόαση, την ισότητα, την εξισορρόπηση δυνάμεων μεταξύ των διαφωνούντων και τον σεβασμό.

                                                                                  Συνεχίζεται ????..                                                             


Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ