Στις 25 Οκτωβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε Συνάντηση - Ενημέρωση των γονέων & κηδεμόνων μαθητών της Α' Γυμνασίου, μέσω τηλεδιάσκεψης Webex.
Στη συνάντηση οι γονείς ενημερώθηκαν από τη Διεύθυνση του Σχολείου σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του Σχολείου (Τετράμηνα, Ωρολόγιο Πρόγραμμα, Αξιολόγηση, Απουσίες, Απαγορεύσεις κλπ) σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία.
Επίσης οι Διδάσκοντες καθηγητές /τριες της Α' Τάξης εξήγησαν ειδικότερα, ο καθένας για το διδακτικό του αντικείμενο, τον τρόπο διδασκαλίας, τη συμμετοχή που θα πρέπει να έχει ο μαθητής /τρια στο μάθημα, τις εργασίες και τι άλλου είδους απαιτήσεις αλλά και δυσκολίες υπάρχουν σε κάθε αντικείμενο.
Οι αναμνήσεις μας είναι ακόμη νωπές. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε παρά τις δυσκολίες της πανδημίας και του φονικού σεισμού που περάσαμε.
Πλούσιες οι εμπειρίες που αποκομίσαμε και με αυτά τα πολύτιμα εφόδια συνεχίζουμε στο επόμενο Πρόγραμμα μας Erasmus+ που τρέχει στο Σχολείο μας και θα διαρκέσει και τα επόμενα 2 χρόνια (έως 31/8/2023).
Τίτλος Έργου: Ανταλλαγή πρακτικών στις ΤΠΕ: Προγραμματισμός ρομποτ με Java σε ένα Ευρωπαϊκό πλαίσιο
Project Title: Exchange of ICT practices: Java robot programming in a European context
ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΈΡΓΟ
Διάρκεια: 01/09/2019 - 31/08/2021
Μέση ηλικία μαθητών: 14, Αριθμός μαθητών του Σχολείου μας: 20
Τύπος έργου: Έργο στο πλαίσιο της Βασικής Δράσης 2 της Σύμπραξης Erasmus+ (2019-1-DE03-KA229-059620_2)
Εταίροι: Γερμανία (Luitpold Gymnasium Munchen), Ιταλία (Liceo Scientifico Statale Enrico Fermi di Ragusa) καιΠορτογαλία (Agrupamento de Escolas D. Dinis Lisboa).
Σύντομη περιγραφή
Το Σχολείο μας τo 2019-2021 συμμετείχε σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2 με Ευρωπαϊκή επιχορήγηση. Σε συνεργασία με Σχολεία της Γερμανίας, Ιταλίας και Πορτογαλίας, ένα ολιγομελές γκρουπ της Γ τάξης Γυμνασίου εκπαιδεύτηκε στον προγραμματισμό με γλώσσα JAVA για την εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO EV3. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά με τους συμμαθητές τους, συνεργάστηκαν και υλοποίησαν κοινές δράσεις και έτσι γνώρισαν την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας. Εργαζόμενοι σε ομάδες ανέπτυξαν τις ιδέες τους, τις διαμοιράστηκαν διαδικτυακά και παρουσίασαν τελικές εργασίες ρομποτικής με έμφαση στην τοπική κουλτούρα.
Αναμνηστική φωτογραφία στο Κοκκάρι Σάμου: Όλοι οι Έλληνες μαθητές μας μαζί με τους εταίρους του εξωτερικού που ταξίδεψαν στη Σάμο
Το ελληνικό σχολείο μας βρίσκεται στο απομακρυσμένο νησί της Σάμου και έθεσε ως πρωταρχικό στόχο να φέρει κοντά δασκάλους και μαθητές να επικοινωνήσουν με τους Ευρωπαίους εταίρους μας και να γνωρίσουν από πρώτο χέρι τον πολιτισμό όλων των συμμετεχόντων χωρών εμπλουτίζοντας έτσι την ευρωπαϊκή κοινή μας προοπτική. Εκτός από την ανάπτυξη της προσωπικής μας πρωτοβουλίας, της συνεργασίας και των επικοινωνιακών μας δεξιοτήτων δόθηκε έμφαση στις εργασίες προγραμματισμού ρομποτικής STEM, που είναι ένα θέμα που απαιτείται στις μέρες μας στο πρόγραμμα σπουδών πολλών χωρών παγκοσμίως. Οι παραπάνω σχολικές μας ανάγκες εκπληρώθηκαν μέσω αυτού του έργου Erasmus+, και στο μέτρο που αυτή η άνευ προηγουμένου πανδημία Covid19 μας επέτρεψε να εργαστούμε, την αποκαλούμε επιτυχημένη υλοποίηση του έργου.
Oι μαθητές μας αρχικά αντάλλαξαν πληροφορίες σχετικά με το προσωπικό τους υπόβαθρο και τις προτιμήσεις τους μέσω της σελίδας eTwinning (χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Padlet, to Thinglink και το Voki), και έπειτα σχημάτισαν στο eTwinning διεθνικές ομάδες όπου πρότειναν διαδικτυακά τις ρομποτικές κατασκευές τους και ακόμη σχεδίασαν τα πρώτα ρομποτικά πρωτότυπα. Οι μαθητές συμμετείχαν σε τηλεδιασκέψεις με τα Zoom, Skype και Webex και παρουσίασαν τις ιδέες τους και τα επιτεύγματά τους στη σελίδα μας eTwinning στην περιοχή Σελίδες αλλά και κατά την επίσκεψή τους στη Σάμο (κινητικότητα C2) με φυσική παρουσίαση σε αμφιθέατρο. Οι μαθητές κινητοποιήθηκαν με εκδρομές κατά τη C2 επίσκεψή τους στο Σχολείο μας το 2ο Γυμνάσιο Σάμου. Σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν πολιτιστικά εργαστήρια και δράσεις με τα οποία αναδείξαμε περαιτέρω τις ελληνικές παραδόσεις. Κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας στη Σάμο, μαθητές και δάσκαλοι από όλες τις συμμετέχουσες χώρες συναντήθηκαν μαζί και έλαβαν μέρος σε εργαστήρια που σχετίζονται με την τέχνη και το χορό για να τους εμπνεύσουν να αναπτύξουν ιδέες για τις ρομποτικές κατασκευές τους.
Η συμβολή του Σχολείου μας στην Σύμπραξη
Οργανώσαμε και υλοποιήσαμε δράσεις όπως τη συμμετοχή των μαθητών σε βιωματικά εργαστήρια παραδοσιακών χορών, αγγειοπλαστικής, δράσεις αναδάσωσης αλλά και σε εκπαιδευτικές επισκέψεις όπως αυτή στην ομάδα Aegean Robotics στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Καρλόβασι Σάμου. Εκεί μας δόθηκε μια επίδειξη των δυνατοτήτων του εμπορικού προγραμματιζόμενου ανθρωποειδούς ρομπότ NAO και τα μέλη του Πανεπιστημίου Αιγαίου μας έδωσαν μια βαθιά εικόνα για τη συνεχιζόμενη έρευνα σχετικά με τη ρομποτική και τα επιτεύγματά τους εκεί, όπως το τρισδιάστατο τυπωμένο ανθρωποειδές ρομπότ τους «El Greco» και πώς συναρμολογείται - ποιούς αισθητήρες χρησιμοποιεί - πώς προγραμματίζεται και ποιες δυνατότητες έχει.
Με αυτόν τον τρόπο, η κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας, στη Σάμο, εκπλήρωσε τον 2ο στόχο αυτού του έργου Erasmus+, που έθεσε τους μαθητές να εργάζονται σε πολιτιστικά εργαστήρια για να βρουν λογικές και εφικτές ρομποτικές εργασίες που αναδεικνύουν μια πτυχή μιας τοπικής παράδοσης των συμμετεχόντων σχολείων και ταυτόχρονα αυτοί δημιούργησαν δεσμούς φιλίας, ανέπτυξαν τη κριτική σκέψη και βελτίωσαν τις ψηφιακές, κοινωνικές και γλωσσικές τους δεξιότητες.
Χρήση της τεχνολογίας
Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα του 2019, όλοι αποφασίσαμε να κάνουμε έναν διαγωνισμό των χωρών μας για να δραστηριοποιήσουμε τους μαθητές μας στον προγραμματισμό Java με το LeJOS. Η εργασία ήταν εμπνευσμένη από τους ιμάντες μεταφοράς ελιάς που είχαμε δει στo Ελαιοτριβείο στη Σάμο και η εργασία που δόθηκε στους μαθητές ως 1η εργασία τους ήταν να σχεδιάσουν, να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν μια μηχανή διαλογής τούβλων LEGO. Η ταξινόμηση θα πραγματοποιούνταν σύμφωνα με τα χρώματα τούβλων με βάση την εθνική σημαία κάθε χώρας (έτσι η Ελλάδα για παράδειγμα μπλε και άσπρο και η Ιταλία πράσινη, κόκκινη και άσπρη). Οι Έλληνες μαθητές δημιούργησαν 3 ανεξάρτητες ομάδες και εργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο Εργαστήριο του Σχολείου υπό την καθοδήγηση (όπου χρειάστηκε) των καθηγητών τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επιτυχή εφαρμογή 3 μοναδικών μηχανισμών ταξινόμησης, οι οποίοι προγραμματίστηκαν με χρήση leJOS και Java για να εκτελούν γρήγορα και με ακρίβεια τις ζητούμενες εργασίες διαλογής. Δημιούργησαν επίσης παρουσιάσεις βίντεο και τον κώδικα προγραμματισμού τους που μοιράστηκαν διαδικτυακά στο αποθετήριο κωδικοποίησης GitHub, όπως απαιτούν οι στόχοι του έργου.
Σύμπραξη των σχολείων συνεργατών
Στην 1η κινητικότητα C1 οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το εκπαιδευτικό ίδρυμα Luitpold-Gymnasium στο Μόναχο Γερμανίας και εκπαιδεύτηκαν στη χρήση της αντικειμενοστραφούς γλώσσας προγραμματισμού JAVA σε προγραμματισμό ρομπότ LEGO EV3. Η εκπαίδευση ήταν από τον εξωτερικό συνεργάτη ηγέτη στο χώρο το Fraunhofer Institute. Ακολούθως οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε workshop στην πλατφόρμα του eTwinning της κοινότητας των σχολείων της Ευρώπης με στόχο την εξοικείωση και την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις για γνωριμία με την τοπική Γερμανική και Βαυαρική κουλτούρα. Οι τελευταίες αξιοποιήθηκαν κατά το επόμενο στάδιο του σχεδίου που αφορούσε την προγραμματιστική υλοποίηση από μαθητές των στοιχείων τοπικής κουλτούρας των συμμετεχόντων χωρών με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Οι δικοί μας μαθητές της Σάμου δεν κατάφεραν να επισκεφτούν το Σχολείο Liceo Scientifico Statale "Enrico Fermi" στη Ραγκούζα της Σικελίας στην Ιταλία διότι η C3 κινητικότητα ακυρώθηκε λόγω κορονοϊού.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στο έργο αυτό, ήταν αυτή μιας ενεργής συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών που δημιούργησαν μικτές διεθνείς ομάδες (από 2 έως 3 μαθητές) για να αρχίσουν να ανταλλάσσουν ιδέες έργων και να εργάζονται διαδικτυακά χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που προσφέρει το TwinSpace. Οιμαθητέςείχανυπέροχεςιδέεςκαιυλοποίησανπολλέςκατασκευέςόπως: The Sicilian puppet that originates from ancient times 2400 years ago with rich history in Sicily replaced now by a robotic puppet, A Shadow Puppet theatre robotic Mechanism for the famous Karagiozis in Greece that originated in Central Asia-China or in India in the 1st millennium BC., Smart robotic fishing reels, Formula 1 racing cars etc.
Ενσωμάτωση στη διδακτέα ύλη
Κατά το 2ο έτος του έργου μας, που παρατάθηκε λόγω Covid19, αναγκαστήκαμε να επιλέξουμε μια νέα ομάδα μαθητών που συμμετείχαν, αφού η αρχική ομάδα ήταν μαθητές που είχαν ήδη αποφοιτήσει. Αυτή η αλλαγή, μαζί με τη συνέχιση των αποκλεισμών στα σχολεία και την εκτεταμένη χρήση του elearning, μας ανάγκασαν να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους του έργου. Αυτή η 2η ομάδα μαθητών συνέχισε να εργάζεται για τις ίδιες ιδέες έργου αλλά ως νεοεισερχόμενοι στον τομέα του προγραμματισμού, δυστυχώς δεν επιτράπηκε ο χρόνος για αντικειμενοστραφή προγραμματισμό αυτών των ρομποτικών κατασκευών. Ωστόσο, κατάφεραν να τα προγραμματίσουν, χρησιμοποιώντας το νέο λογισμικό Lego που είναι μια γλώσσα προγραμματισμού block που βασίζεται στο Scratch. Οι μαθητές μοιράστηκαν τις ιδέες και τα επιτεύγματά τους στη σελίδα eTwinning του έργου. Κατά αυτό τον τρόπο το έργο ενσωματώθηκε και στο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος Πληροφορική Γυμνασίου στον άξονα Προγραμματίζω υπολογιστικές συσκευές και ρομποτικά συστήματα.
Αποτελέσματα, αντίκτυπος και τεκμηρίωση
Πιστεύουμε ότι συνολικά αυτό το πρόγραμμα Erasmus+ βοήθησε τους μαθητές μας να γίνουν πιο υπεύθυνοι όταν εργάζονται σε ομάδες και πρέπει να τηρήσουν μια προθεσμία, τους έκανε να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να βελτιώσουν τις ψηφιακές και γλωσσικές τους δεξιότητες ενώ συνεργάζονται με ξένους μαθητές ή απλώς επιθυμούν να τεκμηριώσουν τη δική τους εργασία. Όταν συζήτησαν τις ιδέες του έργου τους (στη Σάμο ή διαδικτυακά στο eTwinning) συνδύασαν τις εμπειρίες και την εμπειρία τους και αυτό γεφύρωσε κάθε πολιτισμική διαφορά που είχαν, πλησιάζοντας σε αυτό που καταλαβαίνουμε ως αίσθηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πήραν μια ιδέα του νέου για αυτούς αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού με τα ρομπότ Lego και πέτυχαν τρόπους να σχεδιάσουν τις δικές τους ρομποτικές λύσεις και να τους προγραμματίσουν να κάνουν αυτό που επιθυμούν. Έμαθαν επίσης για την κουλτούρα των συμμετεχουσών χωρών, ανακαλύπτοντας όχι μόνο διαφορές αλλά και ότι μοιραζόμαστε ομοιότητες.
Μακροπρόθεσμα οι μαθητές μας βελτίωσαν την ψηφιακή τους ικανότητα, ενδυνάμωσαν το όραμα μιας τεχνολογικά προηγμένης Ευρώπης αλλά με οικολογική επίγνωση.
Οι εκπαιδευτικοί βελτιώσαμε επίσης τη γλωσσική μας επάρκεια και το διδακτικό μας έργο ανταλλάσσοντας μεθοδολογικές εμπειρίες και συνεργαζόμενοι με τους ξένους εταίρους. Οι οικογένειες που φιλοξένησαν μαθητές ανέπτυξαν προσωπικές σχέσεις μαζί τους και έλαβαν ικανοποίηση από τη συμμετοχή τους στη σχολική εκπαίδευση των παιδιών τους. Τα σχολεία και οι πόλεις μας εμπλούτισαν την παρουσία τους με τη διαφήμιση που δημιουργήθηκε από αυτό το έργο.
Ζητήθηκε από τους μαθητές της Β Γυμνασίου να συνδέσουν την Γεωγραφία με την Ιστορία, τον πολιτισμό και το περιβάλλον και να παραδώσουν μια σύνθετη – δημιουργική εργασία με θέματα επιλογής :
• Δούναβης – Μία διαδρομή μέσα από το πλοίο • Η Μεσόγειος θάλασσα – θαλάσσιος δρόμος από τα πανάρχαια χρόνια • Ρύπανση και υγεία του οικοσυστήματος της Μεσογείου • Οι λίμνες της Ευρώπης
Παρακάτω μερικά από τα έργα μέσα από τα μάτια και την φαντασία των μαθητών μας.
Την επιμέλεια είχε η εκπαιδευτικός Λινάρδου Αλέκα.
Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής δράσης Teachers4Europe(Erasmus+ KA3) υλοποιήθηκε για τη σχολική χρονιά 2020-2021 το πρόγραμμα με τίτλο "Η τέχνη μας ενώνει",
από μαθητές του Α2 και Α3 του 2ου Γυμνασίου Σάμου με συντονίστρια τη φιλόλογο, Αναστασία Σωτηριάδου!
Με στόχο οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμικό πλούτο της Ευρώπης αξιοποιώντας τις δεξιότητές τους και ενισχύοντας την αυτοέκφρασή τους δημιουργήθηκε το παρακάτω ηλεκτρονικό βιβλίο:
Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA3 "Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture" (2018-2021) αποβλέπει στην αντιμετώπιση μιας σειράς προκλήσεων, χρησιμοποιώντας την εκπαίδευση ως όχημα για την προώθηση αρχών και αξιών, συμπεριλαμβανομένης της δημοκρατικής κουλτούρας της ΕΕ, η οποία συμβάλει στην αποδοχή της ΕΕ ως μια οντότητα που λειτουργεί σε πολλά διαφορετικά επίπεδα υπέρ όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως ταυτότητας.
Ενημέρωση για την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης (δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος) από τον κορωνοϊό COVID – 19
Ενόψει της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών και ολοήμερων σχολείων) και των ημερησίων και εσπερινών Γυμνασίων και της συνέχισης της δια ζώσης λειτουργίας των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) καθώς και των Λυκειακών Τάξεων των Γυμνασίων με Λυκειακές Τάξεις, από τη Δευτέρα 10/05/2021, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19, μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου είναι υποχρεωτικός για τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς, τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των ως άνω σχολικών μονάδων, καθώς και για τους/τις εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ - ΕΒΠ, το διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής, και, για την τρέχουσα εβδομάδα, διενεργείται δύο (2) φορές, προ Δευτέρας και Πέμπτης και πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
Κάνουμε συχνά self test, φροντίζουμε για την ασφάλειά μας, για την υγεία των αγαπημένων μας και για τη ζωή των συνανθρώπων μας. Ενημερώσου στο https://self-testing.gov.gr/
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τη Γραμμή Ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306, που λειτουργεί ανώνυμα και δωρεάν, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας, την επιστημονική καθοδήγηση της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής του Αιγινητείου Νοσοκομείου, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, και υποστηρίζεται οικονομικά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος-Μέγας Δωρητής.
Η Γραμμή αφορά το Πανελλήνιο, και λειτουργεί όλο το 24ωρο, όλες τις ημέρες της εβδομάδας, καθόλη τη διάρκεια του έτους και είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε κάθε αίτημα στήριξης οποιουδήποτε προσώπου αισθάνεται την ανάγκη να μιλήσει σε πρόσωπο αρμόδιο, ειδικό, να ακούσει ό,τι και αν έχει να του πει.
Επιλογή 3 - Θέματα που αφορούν την Οικογένεια, Παιδιά και Εφήβους
Η Γραμμή 10306 δημιουργήθηκε για να μπορεί ανά πάσα στιγμή, σε οποιαδήποτε γωνιά της Ελλάδας και για οποιοδήποτε λόγο (ένταση, ταραχή, δυσανεξία, ανασφάλεια, απειλή, φόβο, πανικό, απογοήτευση, απελπισία, μοναξιά, κ.λπ.) οποιοδήποτε πρόσωπο, οποιασδήποτε ηλικίας, να αποζητά στήριξη, ενθάρρυνση ή/και ψυχική ανακούφιση.