Δραστηριότητες Σχολείου

Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σάμου που αρίστευσαν και βραβεύτηκαν για τη σχολική χρονιά 2017-2018:

ΑΡΙΣΤΕΙΑ

A' ΤΑΞΗ

Α/Α Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
1 ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 13/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
2 ΚΑΛΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 12/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΩΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
3 ΚΑΤΡΑΚΑΖΟΥ ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 19 9/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
4 ΚΟΥΚΟΥΛΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 19 9/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
5 ΓΕΡΟΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 19 8/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΟΚΤΩ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
6 ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 8/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΟΚΤΩ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
7 ΤΟΡΤΟΠΙΔΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ ΧΡΗΣΤΟΣ 19 7/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΠΤΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
8 ΚΑΤΡΑΚΑΖΟΣ ΦΩΤΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 19 6/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΞΙ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
9 ΤΑΤΟΥΡΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 19 6/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΞΙ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
10 ΒΑΚΕΝΤΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 19 5/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΠΕΝΤΕ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
11 ΓΕΡΟΝΤΗ ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
12 ΜΑΘΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΑΥΡΟΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
13 ΠΑΝΟΥΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ - ΜΑΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
14 ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
15 ΑΣΤΥΠΑΛΙΩΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 19 3/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
16 ΚΑΖΑΖΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΧΡΗΣΤΟΣ 19 3/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
17 ΠΛΟΥΜΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 19 3/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
18 ΣΠΕΗ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 19 3/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
19 ΜΟΥΡΤΖΗ ΕΙΡΗΝΗ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 1/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΑ ΔΕΚΑΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ Άριστα
20 ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΩΡΙΩΝ-ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ 19 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ Άριστα
21 ΛΥΜΠΕΡΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 18 13/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
22 ΒΑΛΑΜΩΝΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 18 10/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
23 ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 18 8/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΟΚΤΩ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
24 ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 18 8/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΟΚΤΩ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
25 ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ -ΡΑΦΑΕΛΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 18 7/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΠΤΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα

  

Β' ΤΑΞΗ

Α/Α Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
1 ΒΑΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
2 ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
3 ΜΠΙΛΙΜΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ 19 10/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
4 ΧΡΙΣΤΟΦΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 19 9/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
5 ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ- ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 19 8/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΟΚΤΩ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
6 ΜΙΧΑΛΑΚΕΛΗ ΑΝΝΑ- ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΣ 19 8/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΟΚΤΩ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
7 ΚΟΛΛΑΡΑΣ ΜΑΝΟΥΗΛ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 3/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
8 ΦΩΤΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ - ΠΙΠΙΤΣΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ 19 1/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΑ ΔΕΚΑΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ Άριστα
9 ΒOΥΡΟΥΔΗ ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 18 12/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΔΩΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
10 ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 18 12/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΔΩΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
11 ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 18 11/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΝΤΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
12 ΚΟΥΜΠΟΥΛΗ ΑΝΤΟΝΕΛΑ ΣΩΤΗΡΗΣ 18 10/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
13 ΓΑΛΑΡΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 18 7/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΠΤΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα

  

Γ' ΤΑΞΗ

Α/Α Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
1 ΚΑΛΥΜΝΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
2 ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
3 ΡΟΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 19 13/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
4 ΤΖΙΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ 19 11/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΤΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
5 ΔΑΓΛΗ ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 19 10/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
6 ΣΑΜΟΛΑΔΑ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ - ΜΥΡΤΩ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 10/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
7 ΓΚΟΥΝΤΙΝΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΙΧΑΗΛ 19 9/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
8 ΚΑΛΔΙΡΙΜΙΤΖΙΑΝ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 19 7/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΠΤΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
9 ΡΟΡΗ ΙΩΑΝΝΑ- ΔΙΑΣΥΝΙΩ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 19 6/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΞΙ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
10 ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 5/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΠΕΝΤΕ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
11 ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
12 ΚΟΥΝΔΟΥΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
13 ΤΖΟΥΑΝΟΥ ΑΓΑΠΗ - ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 1/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΑ ΔΕΚΑΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ Άριστα
14 ΓΚΙΚΑ ΙΡΙΝΤΑ ΒΑΣΙΛ 19 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ Άριστα
15 ΔΙΒΑΝΕ ΜΑΡΙΑ ΑΧΙΛΛΕΥΣ 18 12/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΔΩΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
16 ΤΣΙΒΕΡΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 18 11/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΝΤΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
17 ΓΕΡΟΝΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ 18 9/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
18 ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ 18 9/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
19 ΕΛΕΝΗ ΣΟΦΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 18 7/14 ΔΕΚΑΟΚΤΩ και ΕΠΤΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα

 

ΒΡΑΒΕΙΑ

Α1
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΚΑΛΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 12/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΩΔΕΚΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
Α2
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΚΟΥΚΟΥΛΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 19 9/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
Α3
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΙΩΑΝΝΗΣ 19 13/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΔΕΚΑΤΡΙΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
Β1
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΒΑΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
Β2
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
Β3
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΧΡΙΣΤΟΦΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 19 9/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΕΝΝΕΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
Γ1
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΚΑΛΥΜΝΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα
Γ2
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΚΟΥΝΔΟΥΡΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ 19 4/14 ΔΕΚΑΕΝΝΕΑ και ΤΕΣΣΕΡΑ ΔΕΚΑΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑ Άριστα
Γ3
Επώνυμο μαθητή Όνομα μαθητή Όνομα πατέρα Μέσος Όρος Μέσος Όρος Ολογράφως Χαρακτηρισμός μέσου όρου
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 20 ΕΙΚΟΣΙ Άριστα

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου εφέτος συμμετείχε στη δράση STEM του προγράμματος eTwinning (παλιότερα άρθρο μας) για την εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική, έργο που υλοποιείται από την Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning.

Στα πλαίσια αυτά, πραγματοποιήθηκε η εγγραφή ενός Ευρωπαϊκού Έργου eTwinning προσανατολισμένο στο STEM με αξιοποίηση του σχετικού εξοπλισμού που παραλάβαμε.

Ο τίτλος του eTwinning Έργουμαςείναι«The New Generation: Working with Educational Robotics projects (STEM)»

με  περιγραφή«Promoting STEM in education. Getting acquainted with the world of Robotics, activating students to discover the world of Mechanics (gears, movement, etc.) and how it combines with Information Technology, Physics and Programming. Using computers to solve practical problems and programming microcontrollers (Arduino, LEGO EV3 Mindstorms, S4A Programming Bricks). Robot Interaction with the Environment, Algorithm Design, Robotic Design, Sensor Data Collection, Limitations and Tactics. Assembly of electronic circuits and robotic structures. Algorithm designing and scheduling. Analysis - correction and improvement of the proposed solutions».

Η συνεργασία μας έγινε με το Τούρκικο Σχολείο Şehit ÖmerHalisdemirOrtaokulu στη Μανίσα (Μαγνησία Μ. Ασίας). Κύριος σκοπός ήταν να γνωριστούμε μεταξύ μας αφού και στα 2 Σχολεία υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για θέματα STEM και να ανταλλάξουμε ιδέες για ρομποτικές κατασκευές και τεχνογνωσία.

Δείτε το σχετικό απόσπασμα - βίντεο του απολογισμού μας στη δράση:

, όπως παρουσιάστηκε στις 22/6/2018 στην ολοήμερη παρουσίαση για τα Γυμνάσια και Λύκεια με εξοπλισμό Scratch for Arduino (S4A). Το πλήρες βίντεο είναι διαθέσιμο εδώ. To webinar συντόνισε ο Εθνικός Συντονιστής eSafetyLabel.eu κ. Άρης Λούβρης, τον οποίο ευχαριστούμε για την άριστη συνεργασία μας στη Δράση.

Η συγκεκριμένη δράση μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και προτείνουμε να συνεχιστεί και την επόμενη Σχολική Χρονιά και να επεκταθεί σε ακόμη περισσότερα Σχολεία της επικράτειας. Επιπλέον με τη συμμετοχή μας στο eTwinning νιώσαμε έστω και για λίγο ότι ανήκουμε σε μια κοινότητα σχολείων που συνεργάζονται και μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα.

Εφέτος το πρόγραμμα STEMpowering Youth ήρθε για 1η φορά στη Σάμο και ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Σχολείο μας.

stemyouth poster

Το παρακολούθησαν μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σάμου με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών κ Μπαρέκου Βασίλη (Πληροφορικός) και κας Παπαδοπούλου Μερόπης (Φυσικός). Πραγματικά μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις!

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό επιτυγχάνουμε την ενδυνάμωση των νέων σε σημαντικές δεξιότητες όπως είναι η έρευνα, η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα, αφού η εκπαίδευση βασίζεται στην ομαδοσυνεργατικότητα και την βιωματική μάθηση. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με ψηφιακά διδακτικά εργαλεία, βιωματικές δραστηριότητες και κατασκευές. 

Κατασκευή πυραμίδας για προβολή 3D ολογραμμάτων

wk1

 

To STEMpowering Youth είναι ένα εξωσχολικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται 2 φορές τον χρόνο σε απομακρυσμένες περιοχές της επαρχίας. Έχει υλοποιηθεί στη Θράκη (Ορεστιάδα, Διδυμότειχο, Κομοτηνή, Ξάνθη) και Δωδεκάνησα (Ρόδος, Κως, Κάλυμνος, Πάτμος). Στον 3ο κύκλο που ενταχθήκαμε, είναι επιπροσθέτως η Κρήτη, οι Λειψοί, η Λέρος, η Σάμος, η Μυτιλήνη και ο Ίασμος Ροδόπης.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του προγράμματος πραγματοποιείται από τον Εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό «Επιστήμη Επικοινωνία - SciCo» με την επιμέλεια της Ελληνογερμανικής Αγωγής και την χρηματοδότηση τoυ Ιδρύματος Vodafone.

Τριπλευρισμός με GPS για εύρεση της θέσης

wk4map

 

Στα πλαίσια του προγράμματος ο συντονιστής εκπαιδευτικός κ Μπαρέκος παρακολούθησε σχετική επιμόρφωση στις 10 & 11 Φεβρουαρίου 2018 στην Αθήνα στις εγκαταστάσεις της SciCo και της Ελληνογερμανικής Αγωγής.

Στις εβδομαδιαίες συναντήσεις μας, μελετήσαμε το Νερό, τους Σεισμούς, το GPS, θέματα Αστρονομίας και ασχοληθήκαμε με προγραμματισμό στον ελεγκτή Arduino. Χρησιμοποιήσαμε απλά υλικά αλλά και ψηφιακά σενάρια για να ερμηνεύσουμε & διερευνήσουμε σύνθετα ζητήματα.

Ψηφιακό Πλανητάριο Stellarium

Stellarium

 

Δείτε περισσότερο υλικό από τις Δραστηριότητες.

Εβδομάδα 2 με Θέμα το Νερό
Έγιναν πειράματα Διάθλασης φωτός, Αγωγιμότητας του νερού, Επιφανειακής τάσης, Διάχυσης, Εξάτμισης, Καθαρισμού νερού με Ηλιακό Αποστακτήρα και αυτοσχέδια Φίλτρα νερού.


Εβδομάδα 3 με Θέμα τους Σεισμούς
Μάθαμε για τη γένεση των σεισμών, πως να βρίσκουμε το επίκεντρο από σεισμικά δεδομένα, μελετήσαμε τα εγκάρσια και διαμήκη κύματα και φτιάξαμε δικές μας κατασκευές των οποίων εξετάσαμε την αντοχή τους σε σεισμό.

 

Εβδομάδα 4 με Θέμα το GPS
Μάθαμε για τον τρόπο λειτουργίας του GPS, τις τροχιές των δορυφόρων και τον τριπλευρισμό ως τεχνική εύρεσης της θέσης μας. Διασκεδάσαμε με εφαρμογές εύρεσης της θέσης μας με Google Maps και παίξαμε Κυνήγι Θησαυρού με GPS.

wk4

 

Εβδομάδες 5 και 6 με Θέμα την Αστρονομία
Μάθαμε για τον Γαλιλαίο τις εφευρέσεις του και τις παρατηρήσεις του. Κατασκευάσαμε από χαρτόνι το τηλεσκόπιο του Γαλιλαίου και παρατηρήσαμε στο ψηφιακό πλανητάριο Stellarium Τα φεγγάρια του Δία. Μελετήθηκε η κίνηση των δορυφόρων και έγιναν υπολογισμοί της περιόδου.

telescopes

Ασχοληθήκαμε με το μοντέλο του Ηλιακού μας Συστήματος και τις Φάσεις της Σελήνης.

 

Εβδομάδες 7 και 8 με Θέμα Κατασκευές με Arduino
Παρουσιάστηκε ο μικροελεγκτής Arduino Uno και έγιναν διάφορα απλά κυκλώματα όπως Φανάρια Κυκλοφορίας, Λαμπάκι Νυκτός, Σύστημα υποβοήθησης Παρκαρίσματος με αισθητήρα απόστασης κα.

Our Circuits

 

Στο τέλος του κύκλου οι μαθητές σε ομάδες έκαναν έρευνα για να φτιάξουν μια δική τους κατασκευή με σκοπό να λύσουν ένα πραγματικό πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας. Έτσι οι μικροί εφευρέτες έμαθαν τα βήματα που ακολουθεί ένας ερευνητής για την υλοποίηση μιας ιδέας!

Δείτε τις κατασκευές μας!

Κατασκευή Ρετρό Arcade Παιχνιδομηχανής με Raspberry Pi

 Σελίδα project: http://portal.opendiscoveryspace.eu/en/osos-project/kataskeyi-retro-arcade-paihnidomihanis-me-raspberry-pi-samos-850180

 

Μετεωρολογικός Σταθμός μέτρησης εσωτερικής εξωτερικής θερμοκρασίας – υγρασίας και ανέμου

Σελίδα project: http://portal.opendiscoveryspace.eu/en/osos-project/meteorologikos-stathmos-me-arduino-samos-850187

 

Αυτόνομο Όχημα Περισυλλογής Απορριμάτων

Σελίδα project: http://portal.opendiscoveryspace.eu/en/osos-project/ohima-syllogis-aporrimmaton-me-arduino-samos-850569

 

Εκτός του εξωσχολικού προγράμματος, συμμετείχαμε και στο πιλοτικό ενδοσχολικό μοντέλο που υποστηρίζει τα σχολικά μαθήματα της Πληροφορικής & της Φυσικής Γυμνασίου. Έτσι για να διευκολυνθεί το έργο του εκπαιδευτικού μας παραχωρήθηκαν Πακέτα Υλικών με εξοπλισμό ρομποτικής με Arduino για το μάθημα της Πληροφορικής και εργαστηριακός εξοπλισμός για το μάθημα της Φυσικής.

arduinodemo

Το πρόγραμμα «STEMpowering Youth» θα υλοποιείται στα πλαίσια του ευρωπαϊκού έργου H2020 «Open Schools for Open Societies - OSOS» (Ένα Ανοιχτό σχολείο σε μια Ανοιχτή κοινωνία) από τον Σεπτέμβριο του 2018. Εθνικός συντονιστής του έργου OSOS για την Ελλάδα είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Αντικείμενο του έργου Η2020 είναι η προετοιμασία της εισαγωγής της καινοτομίας του «Ανοιχτού σχολείου», με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM (Science Technology Engineering Mathematics) σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια του Σχολείου μας που ευγενικά μας διέθεσε αίθουσες Εργαστηρίων για τις συναντήσεις μας και φυσικά τον οργανισμό SciCo για την υλικοτεχνική υποστήριξη και τη δυνατότητα που μας παρείχε να συμμετάσχουμε σε ένα τόσο ενδιαφέρον Πρόγραμμα.

Σας ενημερώνουμε ότι:

Οι έλεγχοι προόδου (τελικής επίδοσης) των μαθητών του σχολείου μας θα επιδοθούν στους γονείς -κηδεμόνες τους την Πέμπτη 14/06/2018, ώρες 09:00πμ -14:00μμ.

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε εφέτος στο Σχολείο μας «Το Πείραμα του Ερατοσθένη» που δίνει την ευκαιρία σε μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη. Βασικός στόχος της δράσης είναι η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

 eratosth2018a

Το πείραμα αυτό συνηθίζεται να πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε Σχολεία διαφόρων χωρών κατά την εαρινή ισημερία (20 Μαρτίου) που σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης. Την ημέρα αυτή ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης και η διάρκεια της ημέρας είναι περίπου ίση με της νύχτας.

Εφέτος, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του Υπ. Παιδείας, η Ελληνογερμανική Αγωγή, στο πλαίσιο του Έτους Μαθηματικών 2018, σε συνεργασία με την Ελληνική
Μαθηματική Εταιρία και με τη συνδρομή του Περιφερειακού Γραφείου της UNESCO για την Επιστήμη και τον Πολιτισμό στην Ευρώπη, διοργανώνει την εκπαιδευτική δράση
«Το Πείραμα του Ερατοσθένη στη σχολική τάξη» στις 21 Μαρτίου 2018.

Πολύ χρήσιμο για το Πείραμα είναι το σχετικό υλικό στο site Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Οι 3 ομάδες του Σχολείου στερέωσαν κάθετα τη ράβδο τους στο προαύλιο, την ώρα που ο Ήλιος μεσουρανεί, και μέτρησαν το μήκος της σκιάς με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια. Έπειτα σχεδιάζοντας το ορθογώνιο τρίγωνο στο χαρτί μπορούσαν να μετρήσουν την τιμή της γωνίας φ με το μοιρογνωμόνιό τους ή να το υπολογίσουν με την εφαπτομένη της γωνίας και χρήση τριγωνομετρικών αριθμών.

Αυτή η γωνία φ του τριγώνου είναι ίση με την επίκεντρη φ, που έχει την κορυφή της στο κέντρο της Γης, ως "εντός εναλλάξ" γωνίες.

eratosthenes

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) για να υπολογίσει την ακτίνα και το μήκος της περιφέρειάς της Γης, έπρεπε να γνωρίζει την απόσταση των 2 πόλεων του πειράματος: της Αλεξάνδρειας και της Συήνης (σημερινό Ασσουάν). Φημολογείται ότι μίσθωσε ειδικούς βηματιστές για τη μέτρησή της, οι οποίοι του έδωσαν τιμή απόστασης 800 Km!

Εμείς χρησιμοποιήσαμε νέες τεχνολογίες, όπως Χάρτες της Google για να βρούμε τις συντεταγμένες της τοποθεσίας μας (γεωγραφικό πλάτος & μήκος) και έπειτα με βάση τις συντεταγμένες του Ισημερινού να μας υπολογίσει η εφαρμογή την απόσταση. Το Σχολείο μας απέχει 4147 Km από τον Ισημερινό!

distance

Για περισσότερη αυτοματοποίηση στην επεξεργασία των δεδομένων, βοήθησαν τα Υπολογιστικά Φύλλα.

Νικητής των μετρήσεων αναδείχτηκε η ομάδα με το χάρτινο ρολό! Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε το φύλλο που χρησιμοποιήθηκε για τους υπολογισμούς.

calcs

Ευχόμαστε του χρόνου να επαναλάβουμε το πείραμα με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια.

eratosth2018b