Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου στη Σεβίλλη Ισπανίας για το Erasmus+

1 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ “New technologies, new worlds”
Ημ/νια: 20/3/2022

Greece Logo1  

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετέχει τη τρέχουσα περίοδο 2020-2023 σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ Σχολικής Εκπαίδευσης (School Exchange Partnerships KA229) με σύμπραξη ανταλλαγών μαθητών μεταξύ των Σχολείων Ισπανίας, Ιταλίας, Ρουμανίας και Πορτογαλίας.

Ο τίτλος του προγράμματος που υλοποιείται είναι “New technologies, new worlds” (2020-1-ES01-KA229-081965_3).

Spain2022photo

Το Πρόγραμμα στοχεύει να εκπαιδεύσει τις μελλοντικές ευρωπαϊκές γενιές στις τεχνολογικές γνώσεις και την πρόοδο. Έχει 2 μέρη: το τεχνολογικό κομμάτι και το ηθικό-κοινωνικό τμήμα. Στο τεχνολογικό, επικεντρώνεται στη ρομποτική και το σχεδιασμό εφαρμογών όπως βιντεοπαιχνιδιών. Οι μαθητές εκπαιδεύονται στη χρήση διαφορετικών γλωσσών προγραμματισμού με τις οποίες μπορούν να σχεδιάσουν βιντεοπαιχνίδια, εφαρμογές και ρομπότ. Το κοινωνικό μέρος, εξετάζει με κριτική ματιά την τεχνολογία. Στοχεύει να καταστήσει τους νέους υπεύθυνους για τη χρήση των τεχνολογιών που λειτουργούν σε καθημερινή βάση και να τους κάνει να έχουν μια κριτική σκέψη εννοιών όπως: κυβερνοεκφοβισμός, περιβαλλοντικές επιπτώσεις της τεχνολογίας, υπεύθυνη χρήση των κοινωνικών δικτύων, επιρροές βιντεοπαιχνιδιών και σχεδιασμός απόρριψης τεχνολογικών δημιουργημάτων στο τέλος της ζωής τους.

2 

Η επικοινωνία και οι εργασίες γίνονται στην αγγλική γλώσσα και αναρτώνται στην πλατφόρμα Twinspace του eTwinning:

https://twinspace.etwinning.net/127649/

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • 2020-2021

Οι μαθητές εργάστηκαν και δημιούργησαν τα δικά τους αντιπροσωπευτικά σχέδια τα οποία ψηφίστηκαν και αποτέλεσαν τα λογότυπα του Προγράμματος. Μελέτησαν υλικό σχετικό με την Ρομποτική και την Ηθική στην επιστήμη καθώς η ρομποτική και η AI εξελίσσεται ραγδαία και ενσωματώνεται στη καθημερινότητά μας, συνοδεύεται όμως από μια πληθώρα πρακτικών και ηθικών προβλημάτων, που απαιτούν επίλυση. Ήδη πολλές κυβερνήσεις και οργανισμοί έχουν θέσει υπό την κρίση της ηθικής την παρουσία και τη χρήση των ρομπότ και διεξάγουν έρευνες σχετικά με ένα πλαίσιο νομοθεσίας για τη χρήση και τη διαχείρισή τους στο παρόν και, πολύ περισσότερο, στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές έγραψαν Εκθέσεις για τη σπουδαιότητα της ηθικής στη ρομποτική. Λόγω των COVID περιορισμών σε μετακινήσεις όλες οι κινητικότητες μεταφέρθηκαν για τα επόμενα έτη.

  • 2021-2022

Οι μαθητές έγραψαν Εκθέσεις και δημιούργησαν ιστορίες Κόμικ σχετικά με το πως τα Κοινωνικά Δίκτυα (πχ Facebook, Snapchat, Instagram, TikTok) και τα Videogames επηρεάζουν τη ζωή μας (πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα χρήσης τους), ιδιαίτερα σχετικά με την επιρροή των βιντεοπαιχνιδιών και των κοινωνικών δικτύων στις σχέσεις μεταξύ των εφήβων και στην έκφραση των συναισθημάτων τους. Επίσης συμμετείχαν σε Έρευνα με Ερωτηματολόγιο σχετικά με τα Κοινωνικά Δίκτυα & Βιντεοπαιχνίδια. Από αυτήν εξάγαμε χρήσιμα συμπεράσματα για το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σε αυτή την ηλικία και τη συσχέτιση αυτού με τα συναισθήματα των παιδιών. Οι μαθητές σχεδίασαν τα δικά τους βιντεοπαιχνίδια στο Scratch τα οποία επιτυγχάνουν έναν ηθικό σκοπό, δηλαδή έχουν κάποια κοινωνική προσφορά, μας προβληματίζουν πάνω σε ένα ζήτημα και είναι διδακτικά. Τέλος δημιούργησαν Παρουσιάσεις για το Σχολείο μας, τον τόπο μας και τη δομή του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

3 

 

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΣΕΒΙΛΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑΣ

  • C1 Συνάντηση στη Σεβίλλη Ισπανίας, ανταλλαγής μαθητών (C2 Short-term exchanges of groups of pupils)

konkardaSpain

 

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η 1η διακρατική κινητικότητα του Προγράμματος Erasmus+ KA229 “New technologies, new worlds” στη Σεβίλλη Ισπανίας. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από 14 έως 18 Φεβρουαρίου 2022. 

Από το Σχολείο μας παρέστησαν στην Ισπανία, η Διευθύντρια κα Χατζηιωαννίδου Πάτρα ΠΕ04.04 και ο εκπαιδευτικός κ Μπαρέκος Βασίλειος ΠΕ86, μαζί με 6 μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης (Παλιαχάνης Νικόλαος Θεόδωρος, Κωνσταντινίδης Δημήτριος, Ρόρης Θεόδωρος, Μαλαγάρης Φίλιππος, Πετσίνη Μαρία, Ξεφτέρη Ιωάννα Σπυριδούλα).

Στο Πρόγραμμα επίσης συμμετέχουν και συνέβαλαν στην οργάνωση των παραπάνω δραστηριοτήτων οι εκπαιδευτικοί κα Μανίκα Αναστασία ΠΕ06, ο εκπαιδευτικός κ Ευαγγέλου Ευθύμιος ΠΕ82, καθώς και η πλειονότητα των μαθητών/-τριών της Γ’ τάξης.

Στη συνάντηση αυτή βρεθήκαμε για 1η φορά δια ζώσης όλοι μαζί οι εταίροι (Ισπανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία και Ρουμανία) και είχαμε μια πλούσια δημιουργική εβδομάδα με έμφαση στην ανθρώπινη επαφή και συνεργασία κάτι που θα ενισχύσει τους δεσμούς για την συνέχιση υλοποίησης του προγράμματος.

Το Ισπανικό Σχολείο IES Las Encinas μας καλωσόρισε με θέρμη στις εγκαταστάσεις του, φρόντισε για την απρόσκοπτη και άνετη διαμονή των μαθητών μας ως φιλοξενούμενοι σε Ισπανικές οικογένειες και διοργάνωσε περιπάτους για εκπαιδευτικές επισκέψεις, τις παρουσιάσεις των εργασιών των Σχολείων στην ολομέλεια, συζητήσεις με τους μαθητές για τον αντίκτυπο των βιντεοπαιχνιδιών και της χρήσης των Κοινωνικών Δικτύων καθώς και επιμορφώσεις στην εκπαιδευτική ρομποτική με Micro:bit για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

4 

 

Στην υπέροχη πόλη Σεβίλλη, χτισμένη κατά μήκος του ποταμού Γουαδαλκιβίρ, είδαμε κτίρια με μπαρόκ προσόψεις, στενά σοκάκια, γειτονιές με ιστορία και παλάτια. Επισκεφτήκαμε σημαντικά αξιοθέατα όπως τον Καθεδρικό της Σεβίλλης που είναι ο μεγαλύτερος γοτθικός καθεδρικός στο κόσμο και συνολικά 3η μεγαλύτερη εκκλησία, την εκθαμβωτική Plaza de Espana, την μεγαλύτερη ξύλινη κατασκευή του κόσμου το Metropol Parasol, τον Καθεδρικό του Cadiz κοντά στο Στενό του Γιβραλταρ, τον προϊστορικό τάφο La Pastora Dolmen της Χαλκολιθικής εποχής στην πόλη Valencina de la Concepcion του Σχολείου υποδοχής.

274201837 10224863598753911 6380782752051972518 n

5 

 

Ξεναγηθήκαμε στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Σεβίλλης και επισκεφτήκαμε τα εργαστήρια ρομποτικής – μηχανολογίας – δικτύων Η/Υ του Πανεπιστημίου Μηχανικής στο Cadiz όπου διάφοροι καθηγητές του μας παρουσίασαν τις προκλήσεις του μέλλοντος και την έρευνα που διεξάγεται στο Ίδρυμα.

273925739 10224848277530890 3542688691253784936 n 

 

Με τη συμμετοχή μας σε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες, ενισχύθηκαν οι STEM γνώσεις μας αλλά και οι γλωσσικές και επικοινωνιακές μας δεξιότητες, αυξήθηκε το επίπεδο συνεργασίας όλων, γνωρίσαμε και γευτήκαμε στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ισπανίας και επιστρέψαμε με πολλές όμορφες εμπειρίες χρήσιμες για την μελλοντική επαγγελματική ανάπτυξη μαθητών και εκπαιδευτικών.


2ο Γυμνάσιο Σάμου   2020-2023

http://2gym-samou.sam.sch.gr/

Συνεργαζόμενα Σχολεία: 

 

Spain2022dossier


Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ