Εκπαιδευτικές Εκδηλώσεις

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε Σεμινάριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 17:00 έως 20:00 στο αμφιθέατρο του ΕΠΑΛ της Σάμου, το οποίο παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

semrobo18 2

Πρόσκληση είχε σταλεί σε όλα τα Σχολεία του Νομού Σάμου δια του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σάμου και των Δ/νσεων Εκπ/σης, ενώ είχε δημιουργηθεί και σχετική εκδήλωση στο Facebook.

Στα πλαίσια της επιμόρφωσης αναδείχτηκε η σπουδαιότητα της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM και τα οφέλη των διαγωνισμών εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Διοργανωτές και ομιλητές ήταν ο κ. Παναγιώτου Αντώνης - Δάσκαλος Δ.Σ. Παλαιοκάστρου, ο κ. Μπαρέκος Βασίλης - Πληροφορικός του 2ου Γυμνασίου Σάμου, ο κ. Τάτσης Βασίλης - Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Υπεύθυνος ΚΕΣΥΠ και ο κ. Χατζής Δημήτρης ? Μηχανολόγος Μηχανικός Δ/ντης του Εργαστηριακού Κέντρου Σάμου.

Οι ομιλητές έχοντας εμπειρία από συμμετοχή σε πλήθος διαγωνισμών και διοργανώσεων εκπαιδευτικής ρομποτικής παρουσίασαν τους φετινούς σχετικούς διαγωνισμούς και τις διάφορες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται.

Ο κ. Παναγιώτου Αντώνης παρουσίασε αναλυτικά τους φετινούς διαγωνισμούς του WRO Hellas για τις βαθμίδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Λυκείου. Εξήγησε τον τρόπο προγραμματισμού του υλικού LEGO WeDo μέσα από το περιβάλλον του Scratch και έγινε σχετική επίδειξη. Επίσης αναφέρθηκε στις απαιτήσεις και στον τρόπο εργασίας σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Τέλος παρουσίασε το υλικό BeeBot (?έξυπνη μέλισσα?), ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου για χρήση από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και Α' & Β' Δημοτικού.

semrobo18 1

Ο κ. Μπαρέκος Βασίλης (πρεσβευτής του WRO Hellas για τη Σάμο), αναφέρθηκε στο υλικό LEGO EV3 και παρουσίασε τις δυνατότητές του και πως προγραμματίζεται μέσα από παραδείγματα. Έτσι «Άναψαν οι φρυκτωρίες και στη Σάμο» στα πλαίσια της Πανελλαδικής αυτής Δράσης και έγινε παρουσίαση του προγραμματισμού για την πίστα Πρωτέας της φετινής κατηγορίας αρχαρίων Γυμνασίου. Ο διαγωνισμός αυτός απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές και προπονητές που δεν έχουν συμμετάσχει στο παρελθόν σε διαγωνισμούς του #WROHellas. Επιπλέον έγινε επίδειξη από κατασκευές με Arduino που έφτιαξαν μαθητές του Γυμνασίου.

seminario2018

Ο κ. Χατζής Δημήτρης, διοργανωτής του Πανελλήνιου διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής AegeanRobotics Competition του Πανεπιστημίου Αιγαίου, παρουσίασε τον φετινό 3ο διαγωνισμό του θεσμού αναλυτικά ανά κατηγορία. Πρόκειται για έναν Πανελλήνιο διαγωνισμό που δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής εκτός από φυσική παρουσία και από απόσταση.

semrobo18 3

Ο κ. Τάτσης Βασίλης μίλησε για τη δημοφιλή πλακέτα Arduino που χρησιμοποιείται στην εκπαιδευτική ρομποτική και για τον τρόπο προγραμματισμού της μέσα από σχετικά παραδείγματα. Επίσης αναφέρθηκε στον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών ο οποίος για πρώτη χρονιά εφέτος λαμβάνει χώρα με μέριμνα του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) και πλήθους Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Προγραμματισμένη παρέμβαση στο σεμινάριο υπήρξε μέσω Skype και από τον κ. Συρρή Ιωάννη - Σ.Ε.Ε. Πληροφορικής Βορείου Αιγαίου και πρεσβευτή WRO Hellas για τη Χίο, ο οποίος μίλησε για το υλικό LEGO WeDo και τον τρόπο διασύνδεσης με το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch.

semrobo18 4

Πέρα από τις παρουσιάσεις, οι ομιλητές συζήτησαν με το ακροατήριο και απάντησαν σε σχετικές απορίες.

Ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους που μας τίμησαν με την παρουσία τους και μοιράστηκαν μαζί με εμάς αυτό τον ενθουσιασμό για την εκπαιδευτική ρομποτική.

 semrobo18 5

 

Στην αίθουσα του Δήμου Σάμου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για το Πολυτεχνείο την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2017. Ήταν πλούσια σε περιεχόμενο και καλλιτεχνικές εκφράσεις (σχόλια, τραγούδια, ζωγραφιές, προβολές βιντεο) με αρκετές αναφορές στη σύγχρονη πραγματικότητα. Η σύλληψη της όλης εκδήλωσης ήταν της καθηγήτριας Κατερίνας Νικολαίδου. Η μουσική προετοιμασία των τραγουδιών του καθηγητή Γιώργου Κουμαραδιού. Επίσης συνεργάστηκαν οι καθηγητές Νίκη Βαρίκου, Μαρία Ξύδη και Χριστίνα Μυλωνά.

Σχόλιο (απόσπασμα από την εκδήλωση): 

Η ελληνική κοινωνία έχει ανάγκη από τον ενθουσιασμό, την αγνότητα, τη φαντασία, την επαναστατικότητα των παιδιών. Έχει ανάγκη ακόμα και από τα λάθη τους. Η ίδια η χώρα έχει ανάγκη να δει τα παιδιά της να ενδιαφέρονται, να βγαίνουν στους δρόμους, να αντιστέκονται, να εξεγείρονται στην παθητικότητα, την αποχαύνωση, τη δειλία των ενηλίκων, το βόλεμα και τη συναλλαγή. Μια κοινωνία που θέλει να επιβιώσει οφείλει να δώσει στα παιδιά της την αίσθηση ότι υπάρχουν και μετράνε. Διαφορετικά, θα μεγαλώνει η αδιαφορία των πολιτών για την πολιτική, ενώ παράλληλα θα μεγαλώνει και η αλαζονεία των πολιτικών...Και όταν η δημοκρατία χάνει τους χυμούς της πραγματικής λαϊκής συμμετοχής, χάνει και την ποιότητά της και έτσι τροφοδοτείται η προσδοκία για την έλευση κάθε "σωτήρα του έθνους". Τότε γεννιέται ο ολοκληρωτισμός. Η δημοκρατία δεν έιναι οι τηλεοπτικές αναμετρήσεις και η από απόσταση διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Ούτε μόνο η ψηφοφορία κάθε τέσσερα χρόνια. Η δημοκρατία είναι το ενδιαφέρον στην καθημερινότητα, είναι σύγκρουση, αντίθεση, εξέγερση απέναντι στα κακώς κείμενα. Είναι πίστη στα ιδανικά της ισότητας, της ελευθερίας, της δικαιοσύνης. Είναι ικανότητα να ονειρεύεσαι. Η δημοκρατία για να παραμείνει νέα χρειάζεται νέους που επαναστατούν.

 

 

 23846742_1785595211460367_1036934584_o.jpg23805751_1785595261460362_541804235_n.jpg

Ακολουθούν αποσπάσματα από τα τραγούδια. Συμμετέχουν η χορωδία και η ορχήστρα του σχολείου.

 

 

Φωτογραφίες:

23732391_1781523921867496_463339937_o.jpg23730763_10155855266896649_597842142_o.jpg23714992_10155855265946649_1162907057_o.jpg23757770_1781523341867554_1978072897_o.jpg23759999_1781522801867608_351626769_o.jpg23768532_1781523128534242_1796471241_o.jpg

Την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017 πραγματοποιήθηκε η γιορτή του σχολείου στο Αμφιθέατρο της Αντιπεριφέρειας Σάμου. Η γιορτή αυτή είχε ιδιαίτερη σημασία καθώς για την πραγματοποίηση του μουσικού μέρους συνεργάστηκε η νεοσύστατη χορωδία του σχολείου με το τμήμα μουσικής της 79 ΑΔΤΕ Σάμου. Υπεύθυνοι εορτής: Δέσποινα Καλυβίνου, Βασίλης Μπαρέκος, Αγγελική Λεβισιανού. Προετοιμασία χορωδίας: Γιώργος Κουμαραδιός. 

 

 

Ολοκληρώθηκε η περσινή Ηydrobot κατασκευή μας (Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ενταγμένο στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση "ΥδροΡομπότ για την εξερεύνηση υδάτινου περιβάλλοντος"), με την προσθήκη εφέτος του συστήματος αισθητήρων hydrobot sensor v2 από ομάδα εργασίας μαθητών του Σχολείου μας, ώστε αυτό να μπορεί να καταγράφει μετρήσεις πίεσης βάθους, φωτεινότητας, θερμοκρασίας σε πραγματικό χρόνο και έγινε και προσθήκη υποβρύχιας κάμερα.

DSC00448hydro2

Για τη συνδεσμολογία χρησιμοποιήθηκαν 2 UTP καλώδια δικτύου: Το πρώτο για τον έλεγχο των 3 μοτερ κίνησης και των φώτων μας. Το δεύτερο UTP καλώδιο για να παρέχει ρεύμα τροφοδοσίας 12V στο Arduino, για τη σύνδεση της υποβρύχιας USB camera και για τη λήψη των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Η σκέψη με την εξωτερική τροφοδοσία του Arduino ήταν να αποφύγουμε να ανοιγοκλείνουμε συχνά το στεγανό καπάκι του κουτιού των αισθητήρων για αλλαγή μπαταρίας. 

Το αδιάβροχο κουτί των αισθητήρων

IMG 20170917 sensors

Για τη λήψη των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο ακολουθήσαμε τις οδηγίες του άρθρου http://hydrobots.gr/index/?p=4804

Το κουτί ελέγχου

IMG 20170918 connection

Η τελική παρουσίαση της κατασκευής έγινε δημόσια στην παραλιακή της πόλης Σάμου στις 20/9/2017 το απόγευμα, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2017 που διοργάνωσε ο Δήμος μας.

DSC00459filter FB IMG 1506009295544filter

Όλα δούλεψαν σωστά αλλά παρότι ακολουθήσαμε προσεκτικά τις οδηγίες στεγανοποίησης με το βουτύλιο και την εποξική κόλλα του plexiglass κουτιού, έπειτα από κάποια ώρα μπήκε λίγο νερό και τα ηλεκτρονικά σταμάτησαν προσωρινά. Θεωρούμε ότι κάποιος θα πρέπει να επενδύσει σε ένα καλύτερης ποιότητας στεγανό κουτί. Παρόλα αυτά καταφέραμε να ανεβάσουμε τις μετρήσεις μας στη βάση δεδομένων της σχετικής δράσης hydrobots.gr του προγράμματος του Ιδρύματος Ευγενίδου και είμαστε τώρα έτοιμοι για νέες βουτιές και μετρήσεις!

Δείτε σχετικό βίντεο: 

Περισσότερα για την κατασκευή του Υδρομποτ μας θα βρείτε σε παλιότερο άρθρο μας εδώ.


Επίσης το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας 19/9/2017 πάλι στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, έγινε επίδειξη ρομποτικών οχημάτων Lego από διάφορα Σχολεία.

afisamobilityweek

Το Σχολείο μας συμμετείχε με Επίδειξη ρομποτικού οχήματος Lego ακολουθίας μαύρης γραμμής με το οποίο συμμετείχαμε και στον Διαγωνισμό Robotic Day στην Πράγα που πήραμε τη 2η θέση. Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι από την προετοιμασία και την επίδειξη τη μέρα της εκδήλωσης.

IMG 20170918 093357 21886520 10207584878260062 1514585301 o 21587412 10212462440092695 364553659817269870 o 21640784 10210329106840437 5739923770288726104 o 21688317 10212462440772712 3666076467737176734 o 

Περισσότερα για την Lego κατασκευή του οχήματός μας θα βρείτε σε παλιότερο άρθρο μας εδώ.

Συγχαίρουμε και ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές που συμμετέχουν σε τέτοιες δράσεις!

 

Στα πλαίσια του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (26-29 Απριλίου 2017), μαθητές του Σχολείου μας παρουσίασαν σήμερα μέσω τηλεδιάσκεψης διάφορες δραστηριότητές τους σε Raspberry Pi, όπως παρακάτω.

Το Φεστιβάλ αυτό πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτελεί ένα άνοιγμα προς την κοινωνία και δίνει την ευκαιρία σε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και επισκέπτες να λάβουν μέρος σε πρωτότυπες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πληροφορική και την Ψηφιακή Τεχνολογία. Το 7ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αρ. απόφ. 158058/Δ2/27-09-2016.

Σύντομη περιγραφή παρουσίασης:

Στα πλαίσια συμμετοχής του Σχολείου μας στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Astro Pi (πρόγραμμα www.astro-pi.org) λάβαμε δωρεάν σχετικό πακέτο με υλικό (hardware) και η ομάδα μαθητών εξοικειώθηκε με τον μικροελεγκτή Raspberry Pi, το λειτουργικό σύστημα Linux και στον προγραμματισμό με τη γλώσσα Python. Επιπρόσθετα χρησιμοποιήθηκε η ασπίδα Sense Hat με τους ενσωματωμένους αισθητήρες ώστε να παίρνονται μετρήσεις υγρασίας, θερμοκρασίας κλπ σε πραγματικό χρόνο (Μετεωρολογικός σταθμός σε Raspberry Pi). Μέσω της διάταξης των 8x8 RGB LEDs της ασπίδας οι μαθητές εμφάνισαν τα προσωπικά τους μηνύματα και εξοικειώθηκαν προγραμματιστικά με τη μείξη χρωμάτων στο μοντέλο RGB. Χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα φύλλα εργασίας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) με δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές εκτίμησαν τη χρησιμότητα της ηλεκτρονικής διάταξης Astro Pi η οποία βρίσκεται και εντός του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS). Για παράδειγμα κατέγραψαν τις μετρήσεις υγρασίας σε τοπικό αρχείο και μετά σε υπολογιστικό φύλλο σχεδιάστηκε το αντίστοιχο γράφημα υγρασίας-χρόνου. Η διακύμανση της υγρασίας οπτικοποιήθηκε στη διάταξη των LEDs και χρησιμοποιήθηκε ως κριτήριο ανίχνευσης της ανθρώπινης παρουσίας. Δεν είναι υποχρεωτικό για ένα Σχολείο να έχει στην κατοχή του το σχετικό hardware καθώς για τις περισσότερες από αυτές τις δραστηριότητες μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και ο online προσομοιωτής στο https://trinket.io/sense-hat

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:
Python 3.6 (IDLE), Linux, Υπολογιστικά Φύλλα, RGB Colour Mixer, Προσομοιωτής trinket.io/sense-hat

 

astro-experiment

 

Κώδικας που γράφτηκε:
https://github.com/vbarekos/astro-pi

 

Σχετικό video:

 

Ενδεικτικά Φύλλα Εργασίας που μπορεί να υλοποιήσουν οι μαθητές για εξοικείωση:

http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Getting_started_with_Astro_Pi_-_teach_with_space_T05.1/
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/Meet_the_sense_hat_-_teach_with_space_T05.2/
http://www.esa.int/Education/Teachers_Corner/How_to_collect_data_from_the_Astro_Pi_-_teach_with_space_T05.3/

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/files/SenseHAT-Cheatsheet.pdf

https://www.raspberrypi.org/learning/getting-started-with-the-sense-hat/worksheet/

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-guide/files/printable-worksheet.pdf

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-flight-data-analysis/worksheet/

https://www.raspberrypi.org/learning/astro-pi-flight-data-analysis/spreadsheet/

https://www.raspberrypi.org/learning/sense-hat-puzzle-box/worksheet/

https://www.raspberrypi.org/learning/sense-hat-minecraft-map/worksheet/

 

=================================================

CvmgZ_gWYAARn_O emulator gyroscope sense-hat

Σχετικοί σύνδεσμοι - προηγούμενα άρθρα:

http://2gym-samou.sam.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/contests/198-2-astro-pi

http://2gym-samou.sam.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/en/eduactivities/191-astropi

Page 1 of 3

Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ