Μαθητικοί Διαγωνισμοί Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2017

 

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 07/02/17 διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE, με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί για 14η συνεχόμενη χρονιά σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Το μήνυμα της φετινής ημέρας είναι:

«Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα του Πανευρωπαϊκού δικτύου INSAFE/INHOPE, διοργανώνει τρείς διαγωνισμούς με στόχο τα ίδια τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο. Σκοπός της ημέρας είναι να περάσει το μήνυμα του σεβασμού προς τους άλλους ψηφιακούς χρήστες και της αναζήτησης ευκαιριών για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Παιδιά και νέοι άνθρωποι ενθαρρύνονται  να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος συμμετέχοντας ενεργά σε ανοιχτές συζητήσεις και δράσεις.

 

Αναλυτικά για τους Διαγωνισμούς εδώ.

 

 

Διαγωνισμός με θέμα «Εκπαιδεύοντας τον παππού στο Διαδίκτυο»
line

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ή ΒΙΝΤΕΟ ή SCRATCH

ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ: Μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων (ατομική ή ομαδική εργασία)

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 20 Ιανουαρίου 2017

 

ΕΠΑΘΛΟ

Τα παιδιά που διακρίθηκαν θα κληθούν να παρουσιάσουν την εργασία τους σε ειδική εκδήλωση που θα οργανώσει το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην Αθήνα στις 7 Φεβρουαρίου. Πιθανά έξοδα μετακίνησης και διαμονής θα καλυφθούν από το κέντρο.

Τα παιδιά που διακρίθηκαν θα παρακολουθήσουν δωρεάν την θεατρική παράσταση «Εκπαιδεύοντας τον Παππού στο Διαδίκτυο».

Η καλύτερες εργασίες θα ανακοινωθούν στον δικτυακό χώρο του κέντρου και θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού του Κέντρου (π.χ. eBook, Webinar, Βίντεο).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν μια εικονογραφημένη ιστορία ή ένα βίντεο βάζοντας την τρίτη ηλικία σε διαδικτυακές περιπέτειες, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο το θέμα του ψηφιακού  αναλφαβητισμού των ενηλίκων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συστήσουν στους ενήλικες το μαγικό κόσμο του διαδικτύου και γιατί όχι, να τους εκπαιδεύσουν σε βασικές δεξιότητες.

 

 

Διαγωνισμός με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές  των επαγγελμάτων»
line

Ο Διαγωνισμός θα τεθεί σε ισχύ σε λίγες μέρες

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ή ΒΙΝΤΕΟ

Θέμα: «Δυνατότητες και προοπτικές  του επαγγέλματος  που θέλω  να ακολουθήσω  ή των επαγγελμάτων των γονιών μου μέσα από το Διαδίκτυο»

ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ: Μαθητές Γυμνασίων, Λυκείων (ατομική ή ομαδική εργασία)

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 20 Ιανουαρίου 2017

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθήτριες και μαθητές όλων των τάξεων Γυμνασίου και των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της Ελλάδας τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών.

Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι το διαδίκτυο να αποτελέσει εκπαιδευτικό εργαλείο για τις  μαθήτριες και τους μαθητές Γυμνασίου και όλων των τάξεων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων αφενώς  στην αναζήτηση πληροφοριών για το επάγγελμα που σκέφτονται να ακολουθήσουν και αφετέρου στις   δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο για την αξιοποίηση των επαγγελμάτων.

Τα παιδιά καλούνται να αναζητήσουν πληροφορίες για τις δυνατότητες των επαγγελμάτων  μέσα από τη χρήση του διαδικτύου. Η αναζήτηση των δυνατοτήτων  των επαγγελμάτων των γονιών τους ή των επαγγελμάτων που θέλουν να ακολουθήσουν είναι σίγουρο ότι θα τους ανοίξει νέους ορίζοντες. Κυρίως όμως θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους έστω και για λίγο σε ωφέλιμα μονοπάτια στο διαδίκτυο.

Οι στόχοι του προγράμματος για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:

  • Να αντιληφθούν τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους
  • Να συνδυάζουν τα επαγγέλματα με τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές
  • Να προσδιορίζουν τις προσωπικές και επαγγελματικές αξίες
  • Να κατανοούν το ρόλο των αξιών στην καθημερινή ζωή
  • Να αναγνωρίζουν το ρόλο των αξιών στην εργασία
  • Να γνωρίσουν τις έννοιες «ικανότητες» και «δεξιότητες» και να τις συσχετίσουν με επαγγέλματα
  • Να διαπιστώσουν τις ικανότητες και δεξιότητες που διαθέτουν και που δεν διαθέτουν
  • Να διαπιστώσουν ότι οι δεξιότητες αναπτύσσονται με συστηματική προσπάθεια
  • Να αναγνωρίσουν τους παράγοντες που μας επηρεάζουν στην επιλογή επαγγέλματος
  • Να ιεραρχούν τους παράγοντες αυτούς
  • Να συσχετίζουν την επιλογή επαγγέλματος με το γενικότερο σχέδιο ζωής
  • Να ερευνήσουν τα διάφορα επαγγέλματα
  • Να συλλέγουν πολύτιμες πληροφορίες για τα επαγγέλματα για τα οποία ενδιαφέρονται
  • Να βρίσκουν, να συντάσσουν και να αξιολογούν επαγγελματικές μονογραφίες
  • Να κατανοήσουν την έννοια της «πληροφόρησης» και της «πληροφορίας»
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της πληροφόρησης για τη ζωή γενικά αλλά και για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος
  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την ενεργό αναζήτηση πληροφοριών και την κριτική ανάγνωσή τους
  • Να εξοικειωθούν με τις διάφορες πηγές πληροφόρησης στις οποίες αναζητούν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές πληροφορίες
  • Να προσεγγίζουν τη διαδικασία αναζήτησης και επιλογής πληροφοριών
  • Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου
  • Να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο με τρόπο ασφαλή και εποικοδομητικό
  • Να γνωρίσουν τη δημιουργική πτυχή του διαδικτύου
  • Να ασκηθούν σε τρόπους προσωπικής έκφρασης μέσω των νέων τεχνολογιών
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες παρουσίασης και αυτοπαρουσίασης
  • Να επικοινωνήσουν με τους γονείς και το ευρύτερο περιβάλλον για να αντλήσουν πληροφορίες για τα δικά τους επαγγέλματα
  • Να αλληλεπιδράσουν με συμμαθήτριες και συμμαθητές
  • Να αναπτύξουν ευγενή άμιλλα

Θεματικοί άξονες προγράμματος-διαγωνισμού 

  • Το επάγγελμα των γονιών μου
  • Το επάγγελμα των ονείρων μου

Ομάδες αξιολόγησης των επαγγελμάτων

  • Επαγγέλματα από το χώρο της εκπαίδευσης
  • Επαγγέλματα από το χώρο της υγείας
  • Πράσινα επαγγέλματα
  • Επαγγέλματα στο χώρο της πληροφορικής
  • Επαγγέλματα Γραφιστικής τέχνης και Δημιουργίας
  • Επαγγέλματα στο χώρο της Καλλιτεχνίας
  • Επαγγέλματα τεχνολογικά
  • Επαγγέλματα που μπορούν να αξιοποιήσουν το e-commerce και την διαδικτυακή προβολή

 

 

Αναλυτικά για τους Διαγωνισμούς εδώ.

 


Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ