Συμμετοχή στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO Hellas 2017

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου διαγωνίσθηκε το Σάββατο 18/3/2017 στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WROHellas 2017 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

DSC00157 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC00153

IMG_20170318_100457

 DSC00158

Το Σχολείο μας συγχαίρει την ομάδα Ρομποτικής «Samians» για το εξαιρετικό ήθος και την εξαιρετική της παρουσία στον Τελικό. Είμαστε όλοι ιδιαίτερα χαρούμενοι που συμμετείχαμε για 1η φορά σε έναν υψηλής στάθμης Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

DSC00208

Την ομάδα αποτελούσαν οι μαθητές: Βασιλειάς Παναγιώτης, Βογιατζής Δημήτρης και Παπαθεοφάνους Θέμος.
Προπονητής: κ. Μπαρέκος Βασίλης, Συνοδός: κα Λεβισιανού Αγγελική.

Το μεγάλο λογότυπο στα μπλουζάκια της Ομάδας μας απεικονίζει τη βραβευμένη δημιουργία της μαθήτριάς μας Κώνστα Ελένης στον Πανελλήνιο μαθητικό εικαστικό διαγωνισμό για την αφίσα του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

Δείτε βίντεο από τη διοργάνωση με τις προσπάθειες της ομάδας

Μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι εργάζονται σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής ρομποτ. Η πλατφόρμα αυτή είναι ενταγμένη στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου όπως ΗΠΑ, Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία, Αγγλία, Ρωσία κλπ.

DSC00176

DSC00191

Στην τελική μας κατασκευή με την οποία διαγωνιστήκαμε στον τελικό έγιναν 2 σημαντικές αλλαγές. Πρώτον αφαιρέθηκε εντελώς το γυροσκόπιο από τους αισθητήρες για το λόγο ότι δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο καθώς αρκετές φορές παρά το reset του, «έχανε» τις μοίρες με αποτέλεσμα κρίσιμες στροφές του οχήματος να αποτυγχάνουν. Δεύτερον αποφασίστηκε από την ομάδα η πλατφόρμα ρίψης της μπάλας να μετακινηθεί από τα πλάγια του οχήματος στο μπροστινό του μέρος καθώς αυτό διευκόλυνε τις ρίψεις της μπάλας μέσα από την Πύλη της Περσέπολης αλλά και το ρίξιμο του Γόρδιου Δεσμού από τη θέση του. Τονίζεται ότι πρόκειται για κατασκευή επινόησης των μαθητών και όχι αντιγραφή άλλης κατασκευής από το διαδίκτυο.

Οι μαθητές στο διαγωνισμό του τελικού εργάστηκαν σύμφωνα με τους κανόνες μόνοι τους, χωρίς βοήθεια και χωρίς επικοινωνία με τον προπονητή και κατασκεύασαν με επιτυχία την κατασκευή τους κομμάτι ? κομμάτι από το μηδέν, χωρίς να ακολουθούν οδηγίες ή σχεδιαγράμματα. Φωτογραφίες της κατασκευής (χωρίς τους τροχούς)

IMG_20170317_101647

 IMG_20170317_101702

IMG_20170317_101714

IMG_20170317_101759

IMG_20170317_101809

IMG_20170317_101827

Βέβαια οι αλλαγές αυτές τελευταίας στιγμής επέφεραν αλλαγές και στο πρόγραμμα, στον κώδικα δηλαδή που εκτελείται, για το λόγο αυτό πιεστήκαμε αρκετά στο τέλος και δεν είχαμε αρκετό χρόνο για πολλές δοκιμές πριν την ημέρα του Διαγωνισμού. Όμως καταφέραμε να κατέβουμε με μια πιο αξιόπιστη λύση με χρόνο ολοκλήρωσης της πίστας στα 54 δευτερόλεπτα όπως βλέπετε στο ακόλουθό μας βίντεο.

Video τελικής λύση μας

Ο χρόνος αυτός με βάση και τα τελικά αποτελέσματα του Διαγωνισμού θα ήταν αρκετός για να μας χαρίσει μια πάρα πολύ καλή θέση στην κατάταξη. Όμως σταθήκαμε άτυχοι στον τελικό, διότι το ρομποτ μας μετά τη ρίψη της μπάλας έχασε τη μαύρη γραμμή και βγήκε εκτός πίστας και στις 2 επίσημες προσπάθειες παρά το ότι κατάφερε να ολοκληρώσει σωστά ολόκληρη την πίστα σε μία δοκιμαστική προσπάθεια. Έτσι διαγωνιστικά περιορίστηκε σε μικρή βαθμολογία λόγω του ότι δεν ολοκλήρωσε την πίστα.

DSC00196

DSC00203

Ο κύριος λόγος φάνηκε να είναι οι μεταβλητές συνθήκες φωτισμού καθότι εφέτος τα διαγωνιστικά τραπέζια δεν είχαν από πάνω τους τις λάμπες φθορίου για επαρκή φωτισμό αλλά χρησιμοποιήθηκαν οι κύριοι προβολείς της αίθουσας και σε συνδυασμό με τα μεγάλα παράθυρα της αίθουσας Κασσιμάτης του ΟΑΚΑ επέτεινε το πρόβλημα μεταβολής της φωτεινότητας καθώς η μέρα κυλούσε. Έτσι απαιτούνταν calibration/αρχικοποίηση των αισθητήρων φωτός ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να είναι κάποιος αποδοτικός. Στους μαθητές της ομάδας μας όμως δεν επετράπη κάτι τέτοιο και καθότι διαγωνίστηκαν τελευταίοι, μεσολάβησε μεγάλος χρόνος που σημαίνει ότι ενδεχόμενα διαγωνίστηκαν με μη-έγκυρες ρυθμίσεις. Από τα τελικά αποτελέσματα φαίνεται ότι και πολλές άλλες ομάδες είχαν το ίδιο πρόβλημα ενώ αρκετές δεν κατάφεραν να κινηθούν καθόλου στη μαύρη γραμμή και συγκέντρωσαν μηδενικό βαθμό.

DSC00204

IMG_20170318_101152

Στη φωτογραφία στο τετράγωνο Γ19 η δική μας συμμετοχή

DSC00188  

Στις πρώτες θέσεις των τελικών αποτελεσμάτων είχαμε αρκετά γρήγορες κατασκευές κάτι που επιβεβαιώνει ότι κάθε χρόνο το διαγωνιστικό επίπεδο γίνεται ολοένα και υψηλότερο. Κατασκευές άλλων ομάδων στα τραπέζια Α και Β.

DSC00193

 DSC00192  

Οι 3 πρώτες ομάδες Γυμνασίου που βραβεύονται robowinners16-17

Συνολικά Τελικά Αποτελέσματα Γυμνασίου: Αποτελέσματα-Γυμνασίου

Για την ιστορία, από όλη την Ελλάδα έφτασαν στον Τελικό του Γυμνασίου 151 ομάδες οι οποίες διαγωνίστηκαν ταυτόχρονα στα 7 Διαγωνιστικά τραπέζια. Εμείς διαγωνιστήκαμε στο 3ο τραπέζι το ΓΓ, τελευταίοι στην 19η σειρά. Ως παράπονο έχουμε ότι δεν μας δόθηκε αρκετός χρόνος ειδικά μετά τη μια και μοναδική δοκιμαστική που έγινε λίγο πριν τη 2η επίσημη προσπάθεια, όπου με το που τελείωσε η δοκιμαστική μας (και είμασταν η τελευταία ομάδα του τραπεζιού ? οι Χιώτες είχαν ζητήσει να διαγωνιστούν πιο νωρίς γιατί είχαν να ταξιδέψουν πίσω το απόγευμα) αυτόματα ζητήθηκε να πάνε τα ρομποτ καραντίνα και έτσι οι μαθητές μας δεν επετράπη να κάνουν ρυθμίσεις στο πρόγραμμα (μάλλον επειδή είχε περάσει η ώρα και ο διοργανωτής βιαζόταν) αλλά αυτό ήταν άδικο γιατί όλες οι άλλες ομάδες του τραπεζιού με καλύτερη σειρά προτεραιότητας είχαν χρόνο για ρυθμίσεις! Έχουμε στείλει τις παρατηρήσεις μας στον διοργανωτή και ελπίζουμε στις επόμενες διοργανώσεις αυτά να διορθωθούν.

Όλες οι ομάδες που συμμετείχαν στον Τελικό: Ομάδες-Γυμνασίου-Τελικός_Με-κωδικούς

Η σειρά προτεραιότητας στο δικό μας τραπέζι: GG_table  

Και πάλι συγχαρητήρια στα παιδιά που έκαναν πολύ μεγάλη προσπάθεια και πέτυχαν κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ για το Σχολείο μας. Πετύχαμε πολλά σε λίγο χρόνο. Ευχαριστούμε

  • την Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κα Ξύδη Μαρία που μας στηρίζει με κάθε τρόπο και μας εξασφάλισε το κιτ ρομποτικής,
  • τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και την Πρόεδρό του κα Ράνια Παπαγεωργίου για την άριστη συνεργασία και την κάλυψη των εξόδων διαμονής στην Αθήνα της αποστολής μας,
  • την αεροπορική εταιρεία AEGEAN η οποία μας προσέφερε 5 εισιτήρια Οικονομικής Θέσης για Σάμο-Αθήνα-Σάμο για τις ανάγκες μετακίνησης των συνοδών καθηγητών και των μαθητών,
  • τους γονείς των μαθητών που μας δείχνουν εμπιστοσύνη και που πρόθυμα κάλυψαν τα λοιπά έξοδα των παιδιών.

Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε του χρόνου να μπορέσουμε να τα πάμε ακόμα καλύτερα. Ευελπιστούμε επίσης να υπάρξει οικονομική στήριξη ώστε να μπορέσουμε να αγοράσουμε πρόσθετα κιτ ρομποτικής για να έχουμε τη δυνατότητα να σχηματίσουμε περισσότερες ομάδες. Η Ομάδα μας που επέστρεψε φορτωμένη με πολύτιμες εμπειρίες, ήδη έδωσε την υπόσχεση να συμμετάσχει στην επόμενη διοργάνωση που είναι ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στις 6-7 Μαΐου 2017 στο Καρλόβασι Σάμου που διοργανώνει το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ ? ΔΟΠΠΟΝΑΣ. Σχετικά εδώ.  

Αναδημοσίευση άρθρου από το BLOG μας
http://blogs.sch.gr/2gymsamo/2017/03/21/alexandros/

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ