Oμάδα Διαμεσολάβησης (Antibullying)

 Oμάδα διαμεσολάβησης, 2ου Γυμνασίου Σάμου, για θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού 

antibullying
 

Είμαστε μια ομάδα μαθητών και καθηγητών του 2ου Γυμνασίου Σάμου που ονειρευόμαστε ένα σχολείο διαφορετικό, όπου δεν θα φοβόμαστε, θα εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον, θα σεβόμαστε το διαφορετικό, θα λέμε όχι στη βία, θα προστατεύουμε, θα αγαπάμε θα αντιδρούμε? Σκεφτήκαμε ότι η εφαρμογή της μεθόδου της διαμεσολάβησης, θα μας βοηθούσε να "ζήσουμε σκηνές" από το σχολείο που ονειρευόμαστε? Γι αυτό εκπαιδευτήκαμε με βιωματικό τρόπο από την ψυχολόγο του Φάρου και τώρα είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τη διαμεσολάβηση συνομηλίκων και στο δικό μας σχολείο.

Η σχολική διαμεσολάβηση είναι μία πρακτική επίλυσης των σχολικών συγκρούσεων και εφαρμόζεται με τον διάλογο, την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση. Αποτελεί μία μορφή ειρηνικής επίλυσης επιθετικών συμπεριφορών, η οποία οργανώνεται και εφαρμόζεται εντός του σχολικού πλαισίου, μεταξύ των μαθητριών, μαθητών, ως εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα τιμωρίας.

Οι μαθητές οικειοποιούνται την επίλυση του προβλήματος ή της διαφοράς τους και τους δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους καθοδηγούμενοι από εκπαιδευμένους διαμεσολαβητές μέσα από μία σειρά βημάτων, ώστε να βρουν τον δικό τους δρόμο στο να λύσουν τα προβλήματά τους.


Η κύρια στοχοθεσία της σχολικής διαμεσολάβησης θα μπορούσε να συνοψιστεί στα εξής :
i. Μείωση πειθαρχικών προβλημάτων και αποβολών
ii. Απελευθέρωση εκπαιδευτικών από τον ρόλο της «αστυνόμευσης» των μαθητών
iii. Μείωση των βίαιων και αντικοινωνικών συμπεριφορών και αποφυγή διάλυσης των φιλικών σχέσεων
iv. Κλίμα συνεργασίας, αυτονομίας και εποικοδομητικού διαλόγου
v. Ενδυνάμωση ατομικότητας και ισότητας
vi. Εύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων
vii. Ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης μελλοντικών προβλημάτων
viii. Βελτίωση εν γένει της σχολικής καθημερινότητας. (Αντωνοπούλου 2010)

Μέσα από τη στοχοθεσία φαίνεται η έμφαση που δίνεται στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίηση και των δύο πλευρών - του θύτη και του θύματος. Παράλληλα εάν κανείς έχει στο μυαλό του την αποκαταστατική δικαιοσύνη, η οποία αποτελεί θεμέλιο της διαμεσολάβησης των συνομηλίκων, σε συνδυασμό με τους στόχους που μόλις παρουσιάστηκαν, αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους οφείλει να επιλέγει αυτή τη διαδικασία έναντι παραδοσιακότερων τρόπων διαχείρισης.

Ξεκινήσαμε το 2014 και συνεχίζουμε!
Για να μάθετε νέα μας  ή για να επικοινωνήσουμε, επισκεφτείτε τη Σελίδα μας στο Facebook.


Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ