Δράση στο πλαίσιο του μαθήματος Αρχαία Ιστορία της Α΄ Γυμνασίου
Η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων
Στο πλαίσιο του μαθήματος Αρχαία Ιστορία, οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Βασιλικής Παυλακάκη, είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν τις διατροφικές και γαστρονομικές συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων. Αρχικά διερεύνησαν τα προϊόντα που κυριαρχούσαν στο διαιτολόγιό τους αλλά και τον τρόπο μαγειρέματος και κατανάλωσής τους. Στη συνέχεια, προχώρησαν στην εξέταση του ημερήσιου προγράμματος διατροφής και έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην οργάνωση των συμποσίων.
Η ενασχόληση με τη διατροφή των αρχαίων Ελλήνων έδωσε το έναυσμα στους μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά στην ιστορική έρευνα, να προσεγγίσουν το εν λόγω ζήτημα στην πορεία του χρόνου και να προβληματιστούν για τις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες. Παράλληλα, ο καταμερισμός των υπό εξέταση θεμάτων σε ολιγομελείς ομάδες, η αξιολόγηση των εργασιών από εκπαιδευτικούς του σχολείου και η επιβράβευση των μαθητών συνέβαλαν στην ενίσχυση του ομαδοσυνεργατικού κλίματος του κάθε τμήματος.




