| |

Παγκόσμια μέρα ψυχικής υγείας

🌍⚕️ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2025

🏫 Δράση Τμήμα: Β3
Διοργάνωση εκπαιδευτικοί: Χασιώτη Αγγελική, Μπέντη Δήμητρα, Μπαρέκος Βασίλης.

🔎 Στην αρχή της 1ης ώρας έγινε ενακτήρια συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με την ημέρα Ψυχικής Υγείας, τι αφορά, τι εννοούμε λέγοντας ψυχική υγεία (καταστάσεις που επηρεάζουν τις καθημερινές δραστηριότητες και συμπεριφορές μας), στο πως επηρεαζόμαστε, τι δυσκολίες αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας κλπ και καθηγητές και μαθητές κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες.

📽️ Ακολούθησε η προβολή της ταινίας από την Ψηφιακή Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία Cinedu με τίτλο «Αστέρια με το κιλό» διάρκειας 88 λεπτά.

Σενάριο ταινίας: Η Λοΐς, ένα πανέξυπνο 16χρονο κορίτσι, ονειρεύεται να φορέσει τη στολή του αστροναύτη. Παρά τα προσόντα της όμως, ένα κληρονομικό πρόβλημα παχυσαρκίας, εξαιτίας του δυσλειτουργικού της μεταβολισμού, αποτελεί αξεπέραστο εμπόδιο. Νιώθοντας απέχθεια για τον εαυτό της, προσπαθεί να αδυνατίσει λιμοκτονώντας, με αποτέλεσμα να καταλήξει σε ένα κέντρο αποθεραπείας. Παρέα με τρεις νέες φίλες, η καθεμιά από τις οποίες παλεύει με τους δικούς της δαίμονες, θα ριχτούν σε ένα ταξίδι απόδρασης, στη διάρκεια του οποίου θα ανακαλύψουν τις αξίες της φιλίας και της αποδοχής. Ένα εγκάρδιο βλέμμα ενσυναίσθησης που απαλύνει τον πόνο των γκρεμισμένων ονείρων, φωτίζοντας τον δρόμο που οδηγεί στην πολυπόθητη αυτοεκτίμηση.

🙋 Μετά το τέλος της ταινίας στα μέσα της 3ης διδακτικής ώρας, έγινε συζήτηση με τους μαθητές αναλυτικά για το τι πραγματεύεται η ταινία, τα συμπεράσματά μας γενικά, τα προβλήματα της ηρωίδας και ποιο ήταν το υποστηρικτικό τελικά πλαίσιο προς αυτή στην ταινία…

🙍 Συνοψίζοντας αναφερθήκαμε εν συντομία στα κοινά προβλήματα ψυχικής υγείας στους εφήβους: Άγχος, Κατάθλιψη, Διατροφικές διαταραχές, Εναντιωματική προκλητική διαταραχή, Αλκοόλ, Κάπνισμα, Εξαρτησιογόνες ουσίες, Εθισμός στο διαδίκτυο, Εκφοβισμός κα

🎞️ Παρακολουθήσαμε το σύντομο βίντεο – Αφιέρωμα στην παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας, που δημιούργησαν οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Μεγάρων: https://video.sch.gr/…/s2VJKUC…/YkbHgMfjWNYESdh9JBIi2loD

και αποφασίσαμε ότι θα δημιουργούσαμε κι εμείς αντίστοιχα αφίσες Ευαισθητοποίησης που θα αναρτούσαμε στην Τάξη μας.

🖼️ Οι μαθητές διαμόρφωσαν τα θρανία της τάξης ώστε να εργαστούν σε ομάδες και σε κάθε ομάδα μοιράστηκαν από τους Καθηγητές κάρτες με αποφθέγματα – θετικές επιβεβαιώσεις με ενθαρρυντικές φράσεις κυρίως από διάσημα πρόσωπα ή από τη λογοτεχνία.

Εμπνευσμένοι από αυτά οι μαθητές εργάστηκαν και δημιούργησαν τα δικά τους πόστερ, τα οποία ολοκλήρωσαν στο τέλος της 4ης διδακτικής ώρας και ανάρτησαν στον τοίχο της αίθουσας του Β3.

🌍⚕️ Στα πλαίσια της ημέρας ψυχικής υγείας, στις 17/10/25, οι μαθητές/τριες του τμήματος Γ2 πραγματοποίησαν το τετράωρο Βιωματικό Εργαστήριο: «Αναγνωρίζω και μοιράζομαι τα συναισθήματα μου».

🏫 Το βιωματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από τους εκπαιδευτικούς: Κυριακού Σταυρούλα, Πιερράκου Μαρία, Κουκουσά Γιάννη

📽️

Αρχικά οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν «την ταινία inside out» και στη συνέχεια διεξήχθη συζήτηση με θέμα τη συναισθηματική – ψυχική υγεία των εφήβων με εστίαση στον ρόλο της αναγνώρισης, αποδοχής και έκφρασης των συναισθημάτων. Τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες, έκφρασης και διαμοιρασμού συναισθημάτων (θυμού, φόβου, λύπης, χαράς, άγχους) μέσω επιλογής ανάλογων χρωμάτων μπαλονιών στα οποία κατέγραψαν το κυρίαρχο συναίσθημα τους. Στα πλαίσια αυτά, αιτιολόγησαν την επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος, επικαλούμενα μνήμες και καταστάσεις που τους δημιουργούν τα προαναφερόμενα συναισθήματα.

🎈

Κατόπιν, πραγματοποίησαν ανταλλαγή μπαλονιών, τα οποία πέταξαν στον αέρα ως ένδειξη εξωτερίκευσης των συναισθημάτων τους.

🖼️

Στο τέλος του βιωματικού εργαστηρίου, τα παιδιά ζωγράφισαν διάφορες καταστάσεις με ανάλογα συναισθήματα και κατέγραψαν φράσεις αυτοεκτίμησης – αυτοφροντίδας.

Similar Posts