Σχολική Διαμεσολάβηση: Ένας κύκλος κλείνει - Κέρδη και Οφέλη

Ολοκληρώθηκε σήμερα Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019 η πέμπτη και τελευταία ημέρα της εκπαίδευσης των διαμεσολαβητών και κλείνει έτσι ο Α? κύκλος εκπαίδευσης για να ξαναρχίσει πάλι τον Σεπτέμβρη με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Σήμερα το κλίμα ήταν ανάμεικτο με αυξημένη οικειότητα μεταξύ μας αφού ο πάγος έσπασε για τα καλά, χαρά και περιέργεια για τη συνέχεια αλλά και ανακούφιση που έρχεται και η ώρα να κάνουμε διακοπές. Η εκπαίδευση προχώρησε με επιπλέον διαμεσολαβήσεις και πολλούς εθελοντές να θέλουν να πειραματιστούν είτε ως διαμεσολαβητές είτε ως διαμεσολαβούμενοι και με πολύ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Πολλά θέματα στο τραπέζι, πολλοί προβληματισμοί αλλά και ενθουσιασμός. Στη συνέχεια συζήτηση και προτάσεις για βελτίωση των παρουσιάσεων στην ολομέλεια. Αμέσως μετά για το «κλείσιμο» του Α? κύκλου ήρθε και η συμπλήρωση μικρού ερωτηματολογίου για να αποτυπώσουμε τις εντυπώσεις μας για τις πέντε αυτές ενδιαφέρουσες μέρες εκπαίδευσης.

ΦΩΤΟ 1: ΩΡΑ ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗΣ - ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Δεν ξεχάσαμε φυσικά να δώσουμε τη δέσμευση ότι θα ξαναβρεθούμε το Σεπτέμβριο, και τέλος αποχαιρετισμοί και φιλιά. Και λίγο πριν το τελευταίο αντίο για το καλοκαίρι η αποχαιρετιστήρια φωτογραφία με τους τίτλους μνήμης στο χέρι για να θυμόμαστε την εμπειρία που μοιραστήκαμε.

 

ΦΩΤΟ 2: Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ? ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ : Μπροστά με το άσπρο φόρεμα η εκπαιδεύτριά μας, η κυρία Αμπαζή Ψυχολόγος από το Κέντρο Πρόληψης Φάρος και δίπλα της η κυρία Κομνιανού. Πίσω δεξιά ο κύριος Ζαχαρούλης η κυρία Νικολαίδου, η κυρία Κουμούτση και η κυρία Παπαδοπούλου. Από την άλλη πλευρά η κυρία Σωτηριάδου και μας λείπει η κυρία Βαρίκου. Γύρω γύρω τα παιδιά μας και από τα τρία σχολεία με τους τίτλους στο χέρι που θα λειτουργήσουν ως διαμεσολαβητές.

 

ΣΥΝΟΨΗ - Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

Γιατί Σχολική Διαμεσολάβηση;

Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι μια μορφή Επανορθωτικής Δικαιοσύνης (Restorative Justice) και άρχισε να εφαρμόζεται πριν σαράντα χρόνια για πρώτη φορά κυρίως στην Αμερική και τον Καναδά. Η βασική αρχή της Επανορθωτικής Δικαιοσύνης είναι ότι φέρνει σε επικοινωνία τα θύματα μιας σύγκρουσης με τους θύτες, επιτρέποντας σε κάθε μία από τις δύο πλευρές που επηρεάστηκαν, να αναλάβουν ένα ρόλο στην αποκατάσταση της βλάβης και να αναζητήσουν μια θετική λύση.

 

 

ΦΩΤΟ 3: ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

 

 

Πως υποστηρίζεται η Σχολική Διαμεσολάβηση στο σχολείο;

Το σχολείο χρειάζεται να εντάξει στο πλαίσιο του τέσσερα βασικά στοιχεία : α) Ένα πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης, β) Μια ομάδα μαθητών και μαθητριών που θα εκπαιδευτούν και θα λειτουργούν ως διαμεσολαβητές, γ) Μια ομάδα εκπαιδευτικών που θα εκπαιδεύεται μαζί με τους μαθητές και θα προσφέρει τη μέγιστη υποστήριξη στην εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στο σχολείο και δ) Εξιδεικευμένα άτομα ή άτομο που θα εκπαιδεύει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

ΦΩΤΟ 4: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ

 

Ποια είναι τα οφέλη για το σχολείο;

Ενδυναμώνει το υπάρχον σχολικό σύστημα με την προσθήκη μη πειθαρχικών συνεργατικών συστημάτων στην διαχείριση συγκρούσεων δίνοντας σχετική αυτονομία στους μαθητές να διαχειρίζονται μόνοι τους καυγάδες και τις συγκρούσεις τους. Προλαμβάνει και μειώνει τη σχολική βία στο σχολείο.

 

Ποια είναι τα οφέλη για τους εκπαιδευτικούς;

Κυρίως απαλλάσσει την Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς από τον άχαρο ρόλο του τιμωρού.

 

Ποια είναι τα οφέλη για τους μαθητές;

Εκπαιδεύονται να γίνουν υπεύθυνα άτομα και να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους.

Τι κερδίσαμε από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα τις πέντε αυτές μέρες εκπαίδευσης;

Γνωριστήκαμε καλύτερα, είδαμε τους εαυτούς μας σε διαφορετικούς ρόλους και ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα και κάναμε καινούργιους φίλους και φίλες.

 

ΦΩΤΟ 5: ΧΑΛΑΡΑ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

 

Μάθαμε πολλά καινούργια πράγματα για θέματα που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα στη ζωή μας και στο σχολείο όπως οι συγκρούσεις και οι εντάσεις και πώς να τις διαχειριζόμαστε, αλλά και οι ρόλοι που παίζουμε.

Μάθαμε για τη διαμεσολάβηση και πειραματιστήκαμε με ενθουσιασμό στα βήματα και στην πράξη.

ΦΩΤΟ 6: ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΡΟΛΟΙ-ΒΗΜΑΤΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ

 

Συζητήσαμε για τη βία στο σχολείο πώς συμβαίνει, που και πότε και τι κάνουμε γι 'αυτό και συνεργαστήκαμε όλοι μαζί για να βρούμε εναλλακτικές λύσεις.

Αναρωτηθήκαμε πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι στο κάθε ένα μας να δεχτούμε το διαφορετικό.

 

ΦΩΤΟ 7: ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΝΑ ΟΜΑΔΕΣ

 

Παίξαμε πολλά παιχνίδια και αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να κινηθούμε μέσα στο χώρο, να εξοικειωθούμε με την κίνηση του σώματος, τις εκφράσεις του προσώπου μας και την βλεμματική επαφή με τους άλλους γύρω μας.

ΦΩΤΟ 8: ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ -ΒΛΕΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ

 

Μάθαμε να μιλάμε και να ακούμε χωρίς να διακόπτουμε ο ένας τον άλλο περιμένοντας με σεβασμό σε αυτόν που μιλάει μέχρι να έρθει η σειρά μας.

Είδαμε ότι ο διάλογος και τα επιχειρήματα είναι πολύ πιο αποτελεσματικός τρόπος από τις φωνές ή την αποξένωση.

Μάθαμε να ακούμε με προσοχή και να παρατηρούμε περισσότερες λεπτομέρειες στον συνομιλητή μας και παρατηρήσαμε τη γλώσσα του σώματος.

 

ΦΩΤΟ 9: ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΑΝΑ ΔΥΟ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

 

Ανταλλάξαμε απόψεις και αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να εκφράσουμε τα συναισθήματα και τις γνώμες μας και να τις υποστηρίξουμε.

Ανοίξαμε τις καρδιές μας και μοιραστήκαμε πράγματα για τα ενδιαφέροντα μας και τον εαυτό μας και διαπιστώσαμε ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε πολλά κοινά και ίδια προβλήματα.

Γίναμε δημιουργικοί ζωγραφίζοντας αυτά που βιώναμε και γράψαμε τις σκέψεις μας και τα συναισθήματά μας για τη συνεργασία στο σχολείο, την αλληλεγγύη, το θάρρος να βοηθούμε τον πιο αδύναμο από μας, το θάρρος να μιλάμε όταν κάτι μας ενοχλεί, την εμπιστοσύνη, την ενσυναίσθηση, την αποδοχή.

ΦΩΤΟ 10: Ο ΤΟΙΧΟΣ ΜΑΣ

 

ΦΩΤΟ 11: ΤΟ ΚΟΛΑΖ ΜΑΣ

Είναι τόσα πολλά ακόμη αυτά που ζήσαμε που θα χρειαζόμασταν σελίδες. Ότι βιώσαμε το σίγουρο είναι ότι έκανε τη ζωή μας πιο όμορφη και πιο ενδιαφέρουσα και θα μας φανεί χρήσιμο σε όλες μας τις σχέσεις.

Ήρθε η ώρα να αποχαιρετιστούμε έως τον Σεπτέμβρη. Μέχρι τότε όμως έχουμε ένα καλοκαίρι να ζήσουμε και αυτό δεν το χάνουμε με τίποτα,

Καλό καλοκαίρι.

 

ΦΩΤΟ 12: ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Ευχαριστούμε τις Διευθύνσεις των σχολείων μας, όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης εκπαιδευτικούς και μαθητές και ιδιαίτερα την κυρία Αμπαζή και το Κέντρο Πρόληψης Φάρος.

                                                        ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΡΙΟ ??????????

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΡΟΠΗ

ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ : ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ? ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΡΟΠΗ

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ FB:

Σάμος Empathy project- Δράσεις Ενσυναίσθησης

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Κέντρο Πρόληψης Φάρος


Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ