Το Μπενεβέντο και τη Νάπολη Ιταλίας επισκέφθηκαν από 6/11/2022 - 12/11/2022, ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής κ. Μπαρέκος Βασίλειος (συντονιστής έργου) και ο Τεχνολόγος εκπαιδευτικός κ. Ευαγγέλου Ευθύμιος ως συνοδοί των μαθητών του 2ου Γυμνασίου Σάμου (Αλεξανδρίδη Ισίδωρου, Τσουμάκη Εμμανουήλ, Μαυρατζώτη Φωτεινής, Καγιοπούλου Χρυσοπηγής, Βλαχογιάννη Μαρίας και Σωτηράκη Φωτεινής) στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ "New Technologies, New Worlds".
Πρόκειται για την 3η κινητικότητα C3 του σχεδίου αυτού με κωδικό 2020-1-ES01-KA229-081965_3 που ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2020 και (με την παράταση που δόθηκε λόγω Covid-19) αναμένεται να ολοκληρωθεί εφέτος δηλαδή τέλη Αυγούστου 2023. Οι δαπάνες ταξιδίου και διαμονής καλύφθηκαν πλήρως από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+, βάσει της ως άνω αναφερθείσης σύμβασης επιχορήγησης όπως εκπροσωπείται από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού «ΙΚΥ» (Ελλάδα).
Το πρόγραμμα περιελάμβανε φιλοξενία των μαθητών/-τριών μας σε σπίτια μαθητών/-τριών του σχολείου υποδοχής μας, το Liceo Scientifico Statale «G. Rummo» στο Μπενεβέντο (https://www.liceorummo.edu.it/).
Η Αgenda της εβδομάδας (δείτε εδώ) οργανώθηκε από το Ιταλικό σχολείο υποδοχής.
Τα Σχολεία συμμετοχής στην σύμπραξη έργου από Ισπανία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Ελλάδα συναντήθηκαν στην Ιταλία όπου και υλοποιήθηκαν διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις σχετικές με το θέμα του προγράμματος μας όπως για παράδειγμα η μελέτη της Σχέσης της Ανθρωπότητας με την Τεχνολογία, αφού μελέτησαν σχετικό υλικό αναφοράς όπως:
Υλικό Εργασίας: Η Σχέση Ανθρωπότητας με την Τεχνολογία
Οικολογική καταστροφή από βιομηχανικά απόβλητα (δημιουργία-καταστροφή τεχνολογίας)
Πόσα ρομπότ χρειάζονται για να λειτουργήσει ένα παντοπωλείο;
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον Πολιτισμό
Microsoft: Η τεχνητή νοημοσύνη και ο ρόλος της στην κοινωνία
Η συνεισφορά της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα της Υγείας
Ρομπότ συντροφιάς με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη για αστροναύτες!
Βάνδαλοι κατέστρεψαν το ρομποτάκι που έκανε ώτο-στοπ ανά τον κόσμο
Ρομπότ που εργάζονται ως αποθηκάριοι σε μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου
Ρομποτ ελληνικό για την απολύμανση χώρων από ιούς και Covid-19
Ρομποτ σύντροφος ηλικιωμένου
Ρομποτ που εκπαιδεύονται για πολεμικές επιχειρήσεις
Τεχνητή Νοημοσύνη Τι είναι και πώς αλλάζει δραματικά τον κόσμο μας
Η πτήση μας έφτασε στο αεροδρόμιο της Νάπολη το βράδυ της Κυριακής 6 Νοε 2022 και κατά την προσγείωση είδαμε τον κρατήρα του ηφαιστείου Βεζούβιος.
Tη Δευτέρα 7 Νοε 2022 μας υποδέχτηκε το Ιταλικό σχολείο στις εγκαταστάσεις του. Εκεί οι μαθητές ανέδειξαν κάποιες προβληματικές πτυχές στη σχέση μεταξύ ανθρωπότητας και τεχνολογίας (πχ τεχνολογικό κενό, θέματα εμπιστοσύνης, προβλήματα διαχείρισης ηλεκτρονικών αποβλήτων και άλλα).
Εξέτασαν με κριτική ματιά τη σχέση ανθρωπότητας με τη τεχνολογία και αναφέρθηκαν στα οφέλη αλλά και στα προβλήματα. Ιδιαίτερα αναφορικά με τις προκλήσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην ανθρωπότητα αλλά και τις πραγματικές εφαρμογές της ρομποτικής σήμερα, οι οποίες βελτιώνουν την παραγωγικότητα και την καθημερινότητά μας γενικότερα. Ετοίμασαν και παρουσίασαν στα αγγλικά στην ολομέλεια τα σχετικά θέματα καθώς και διάφορες ρομποτικές κατασκευές που υλοποίησαν και προγραμμάτισαν.
Ενδεικτικές παρουσιάσεις μαθητών:
Humanity's relationship with technology
Η σχέση της ανθρωπότητας με την τεχνολογία
Η Σχέση της Ανθρωπότητας με την Τεχνολογία
Εκπαιδευτική ρομποτική με Micro:bit Projects @Benevento, ITALY
Το απόγευμα επισκεφτήκαμε την τουριστική Πιετρελτσίνα (Καμπανία Ιταλίας) γενέτειρα του δημοφιλούς στην Καθολική Εκκλησία Άγιου Πίο, όπου και μας έγινε ξενάγηση.
Την επόμενη μέρα περπατήσαμε στην πόλη και μας έγινε θερμό καλωσόρισμα από τους Δημάρχους του Μπενεβέντο.
Το Ιταλικό σχολείο μας προσέφερε ξεναγήσεις στην πόλη Μπενεβέντο (Καμπανία) για την προβολή της τοπικής ιστορίας και των αρχαιολογικών - ιστορικών μνημείων του τόπου. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Ρωμαϊκό Θέατρο (2ος αιώνας π.Χ.), την Αψίδα του Τραϊανού (114 - 117 μ.Χ.), την Εκκλησία της Αγίας Σοφίας (760 π.Χ.), τον Καθεδρικό ναό, το Μουσείο del Sannio κα.
Τοπική Ιστορία: Η πόλη του Μπενεβέντο της Ιταλίας είναι διάσημη για τους θρύλους της αρχαίας καρυδιάς της και για τις Streghe (Μάγισσες) που χόρευαν γύρω από αυτό το δέντρο σε τελετουργικό εορτασμό μέχρι που κόπηκε σκόπιμα το 662 μ.Χ. Σύμφωνα με την έρευνα του Raven Grimassi, η πνευματική δύναμη που είναι συγκεκριμένη για την καρυδιά συνδέεται με οδηγούς του άλλου κόσμου και το βασίλειο των νεράιδων. Οι βαθιές ρίζες φτάνουν στις σφαίρες κάτω. Όταν οι Streghe χόρευαν γύρω από το ιερό δέντρο στο Μπενεβέντο, τραβούσαν τη δύναμη του κάτω κόσμου που είχε συλλεχθεί και αποθηκευτεί από τις ρίζες. «Η δύναμη αντλείται από τους κυκλικούς χορούς που εκτελούνται γύρω από τον κορμό του». Έτσι καθηγητές του Σχολείου, μας παρουσίασαν ένα πρωτότυπο μουσικοθεατρικό σόου.
Στις 9 Νοεμβρίου 2022, επισκεφτήκαμε το Πανεπιστήμιο Unisannio (Department DEMM),
όπου πραγματοποιήθηκε διάλεξη σε θέματα ρομποηθικής, σχετικά με τις πιθανές ηθικές και κοινωνικές πτυχές που παράγονται από τις ρομποτικές τεχνολογίες. Έναυσμα για τη συζήτηση έδωσε η παρακολούθηση της sci-fi ταινίας "I, Robot (2004)". Μετά τους χαιρετισμούς του Πρύτανη καθ. Gerardo Canfora, τη συζήτηση για την ηθική πρόκληση των μελλοντικών ρομπότ εμψύχωσε ο Francesco Vasca τακτικός καθηγητής Automatics στο Πανεπιστήμιο του Sannio. Συντονιστής της πρωτοβουλίας ήταν ο καθ. Gaetano Continillo, ένας δάσκαλος που μοιράζεται το όραμα μιας εκπαίδευσης που στοχεύει στην οικοδόμηση διαπολιτισμικών γνώσεων και αξιών, προαναγγέλλοντας έναν πιο φιλόδοξο στόχο, αυτόν της «παγκόσμιας ικανότητας», που ορίζεται από το PISA. Ο διάλογος που ακολούθησε με τη συμμετοχή των μαθητών, ενίσχυσε την ικανότητά μας αντιμετώπισης διαφορετικών πολιτισμών με σκοπό την αποτελεσματική αλληλεπίδραση, δράση για τη συλλογική ευημερία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, προσθέτοντας ένα ακόμη κομμάτι στην αποτελεσματική οικοδόμηση αυτής της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Οι νέες δεξιότητες που προσδιορίζονται ως παγκόσμιες δεξιότητες θα επιτρέψουν στους πολίτες, που βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, να ενεργούν ως παγκόσμιοι πολίτες, δηλαδή ικανοί να ενεργοποιήσουν την παγκόσμια δυναμική στην επίλυση τοπικών προβλημάτων από τη σκοπιά εκείνων που γνωρίζουν ότι κάθε δράση έχει απήχηση επιπτώσεις στην περιβάλλουσα και την παγκόσμια πραγματικότητα ταυτόχρονα.
Πραγματοποιήθηκε μονοήμερη επίσκεψη στη μαγευτική Νάπολη όπου πέρα από επισκέψεις και ξεναγήσεις στα αξιοθέατα (Castel Nuovo, Piazza del Plebiscito κα), είχαμε όλοι την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την αυθεντική πίτσα μαργαρίτα στο καθιερωμένο farewell party που διοργάνωσαν για τους φιλοξενούμενους οι Ιταλοί μας εταίροι.
Την τελευταία ημέρα, πριν την αναχώρηση μας, πραγματοποιήθηκε περιήγηση στον Αρχαιολογικό Χώρο της πολυτελέστατης Πομπηίας, εκεί που ο χρόνος πάγωσε από το 79 μ.Χ. κατά τη φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου.
Μαθητές και καθηγητές επιστρέψαμε πίσω φορτωμένοι με εικόνες και εμπειρίες από το ταξίδι πεπεισμένοι ότι ακόμη μια δραστηριότητα κινητικότητας ανέδειξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ευρωπαϊκή διάσταση της διδασκαλίας και μάθησης, την ενίσχυση της συμμετοχικότητας και συνεργασίας και τέλος της αναγνώρισης των μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθητών και προσωπικού που παίρνουν μέρος σε τέτοια προγράμματα.
Αναδημοσίευση: https://www.sch.gr/2o-gymnasio-samou-kinitikotita-erasmus-sto-mpenevento-italias/