Μαθητικοί Διαγωνισμοί

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου διαγωνίσθηκε το Σάββατο 18/3/2017 στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του WROHellas 2017 που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

DSC00157 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC00153

IMG_20170318_100457

 DSC00158

Το Σχολείο μας συγχαίρει την ομάδα Ρομποτικής «Samians» για το εξαιρετικό ήθος και την εξαιρετική της παρουσία στον Τελικό. Είμαστε όλοι ιδιαίτερα χαρούμενοι που συμμετείχαμε για 1η φορά σε έναν υψηλής στάθμης Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

DSC00208

Την ομάδα αποτελούσαν οι μαθητές: Βασιλειάς Παναγιώτης, Βογιατζής Δημήτρης και Παπαθεοφάνους Θέμος.
Προπονητής: κ. Μπαρέκος Βασίλης, Συνοδός: κα Λεβισιανού Αγγελική.

Το μεγάλο λογότυπο στα μπλουζάκια της Ομάδας μας απεικονίζει τη βραβευμένη δημιουργία της μαθήτριάς μας Κώνστα Ελένης στον Πανελλήνιο μαθητικό εικαστικό διαγωνισμό για την αφίσα του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

Δείτε βίντεο από τη διοργάνωση με τις προσπάθειες της ομάδας

Μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι εργάζονται σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) ως εισόδους της κατασκευής, κινητήρες ως εξόδους και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής ρομποτ. Η πλατφόρμα αυτή είναι ενταγμένη στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου όπως ΗΠΑ, Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία, Αγγλία, Ρωσία κλπ.

DSC00176

DSC00191

Στην τελική μας κατασκευή με την οποία διαγωνιστήκαμε στον τελικό έγιναν 2 σημαντικές αλλαγές. Πρώτον αφαιρέθηκε εντελώς το γυροσκόπιο από τους αισθητήρες για το λόγο ότι δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο καθώς αρκετές φορές παρά το reset του, «έχανε» τις μοίρες με αποτέλεσμα κρίσιμες στροφές του οχήματος να αποτυγχάνουν. Δεύτερον αποφασίστηκε από την ομάδα η πλατφόρμα ρίψης της μπάλας να μετακινηθεί από τα πλάγια του οχήματος στο μπροστινό του μέρος καθώς αυτό διευκόλυνε τις ρίψεις της μπάλας μέσα από την Πύλη της Περσέπολης αλλά και το ρίξιμο του Γόρδιου Δεσμού από τη θέση του. Τονίζεται ότι πρόκειται για κατασκευή επινόησης των μαθητών και όχι αντιγραφή άλλης κατασκευής από το διαδίκτυο.

Οι μαθητές στο διαγωνισμό του τελικού εργάστηκαν σύμφωνα με τους κανόνες μόνοι τους, χωρίς βοήθεια και χωρίς επικοινωνία με τον προπονητή και κατασκεύασαν με επιτυχία την κατασκευή τους κομμάτι ? κομμάτι από το μηδέν, χωρίς να ακολουθούν οδηγίες ή σχεδιαγράμματα. Φωτογραφίες της κατασκευής (χωρίς τους τροχούς)

IMG_20170317_101647

 IMG_20170317_101702

IMG_20170317_101714

IMG_20170317_101759

IMG_20170317_101809

IMG_20170317_101827

Βέβαια οι αλλαγές αυτές τελευταίας στιγμής επέφεραν αλλαγές και στο πρόγραμμα, στον κώδικα δηλαδή που εκτελείται, για το λόγο αυτό πιεστήκαμε αρκετά στο τέλος και δεν είχαμε αρκετό χρόνο για πολλές δοκιμές πριν την ημέρα του Διαγωνισμού. Όμως καταφέραμε να κατέβουμε με μια πιο αξιόπιστη λύση με χρόνο ολοκλήρωσης της πίστας στα 54 δευτερόλεπτα όπως βλέπετε στο ακόλουθό μας βίντεο.

Video τελικής λύση μας

Ο χρόνος αυτός με βάση και τα τελικά αποτελέσματα του Διαγωνισμού θα ήταν αρκετός για να μας χαρίσει μια πάρα πολύ καλή θέση στην κατάταξη. Όμως σταθήκαμε άτυχοι στον τελικό, διότι το ρομποτ μας μετά τη ρίψη της μπάλας έχασε τη μαύρη γραμμή και βγήκε εκτός πίστας και στις 2 επίσημες προσπάθειες παρά το ότι κατάφερε να ολοκληρώσει σωστά ολόκληρη την πίστα σε μία δοκιμαστική προσπάθεια. Έτσι διαγωνιστικά περιορίστηκε σε μικρή βαθμολογία λόγω του ότι δεν ολοκλήρωσε την πίστα.

DSC00196

DSC00203

Ο κύριος λόγος φάνηκε να είναι οι μεταβλητές συνθήκες φωτισμού καθότι εφέτος τα διαγωνιστικά τραπέζια δεν είχαν από πάνω τους τις λάμπες φθορίου για επαρκή φωτισμό αλλά χρησιμοποιήθηκαν οι κύριοι προβολείς της αίθουσας και σε συνδυασμό με τα μεγάλα παράθυρα της αίθουσας Κασσιμάτης του ΟΑΚΑ επέτεινε το πρόβλημα μεταβολής της φωτεινότητας καθώς η μέρα κυλούσε. Έτσι απαιτούνταν calibration/αρχικοποίηση των αισθητήρων φωτός ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να είναι κάποιος αποδοτικός. Στους μαθητές της ομάδας μας όμως δεν επετράπη κάτι τέτοιο και καθότι διαγωνίστηκαν τελευταίοι, μεσολάβησε μεγάλος χρόνος που σημαίνει ότι ενδεχόμενα διαγωνίστηκαν με μη-έγκυρες ρυθμίσεις. Από τα τελικά αποτελέσματα φαίνεται ότι και πολλές άλλες ομάδες είχαν το ίδιο πρόβλημα ενώ αρκετές δεν κατάφεραν να κινηθούν καθόλου στη μαύρη γραμμή και συγκέντρωσαν μηδενικό βαθμό.

DSC00204

IMG_20170318_101152

Στη φωτογραφία στο τετράγωνο Γ19 η δική μας συμμετοχή

DSC00188  

Στις πρώτες θέσεις των τελικών αποτελεσμάτων είχαμε αρκετά γρήγορες κατασκευές κάτι που επιβεβαιώνει ότι κάθε χρόνο το διαγωνιστικό επίπεδο γίνεται ολοένα και υψηλότερο. Κατασκευές άλλων ομάδων στα τραπέζια Α και Β.

DSC00193

 DSC00192  

Οι 3 πρώτες ομάδες Γυμνασίου που βραβεύονται robowinners16-17

Συνολικά Τελικά Αποτελέσματα Γυμνασίου: Αποτελέσματα-Γυμνασίου

Για την ιστορία, από όλη την Ελλάδα έφτασαν στον Τελικό του Γυμνασίου 151 ομάδες οι οποίες διαγωνίστηκαν ταυτόχρονα στα 7 Διαγωνιστικά τραπέζια. Εμείς διαγωνιστήκαμε στο 3ο τραπέζι το ΓΓ, τελευταίοι στην 19η σειρά. Ως παράπονο έχουμε ότι δεν μας δόθηκε αρκετός χρόνος ειδικά μετά τη μια και μοναδική δοκιμαστική που έγινε λίγο πριν τη 2η επίσημη προσπάθεια, όπου με το που τελείωσε η δοκιμαστική μας (και είμασταν η τελευταία ομάδα του τραπεζιού ? οι Χιώτες είχαν ζητήσει να διαγωνιστούν πιο νωρίς γιατί είχαν να ταξιδέψουν πίσω το απόγευμα) αυτόματα ζητήθηκε να πάνε τα ρομποτ καραντίνα και έτσι οι μαθητές μας δεν επετράπη να κάνουν ρυθμίσεις στο πρόγραμμα (μάλλον επειδή είχε περάσει η ώρα και ο διοργανωτής βιαζόταν) αλλά αυτό ήταν άδικο γιατί όλες οι άλλες ομάδες του τραπεζιού με καλύτερη σειρά προτεραιότητας είχαν χρόνο για ρυθμίσεις! Έχουμε στείλει τις παρατηρήσεις μας στον διοργανωτή και ελπίζουμε στις επόμενες διοργανώσεις αυτά να διορθωθούν.

Όλες οι ομάδες που συμμετείχαν στον Τελικό: Ομάδες-Γυμνασίου-Τελικός_Με-κωδικούς

Η σειρά προτεραιότητας στο δικό μας τραπέζι: GG_table  

Και πάλι συγχαρητήρια στα παιδιά που έκαναν πολύ μεγάλη προσπάθεια και πέτυχαν κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ για το Σχολείο μας. Πετύχαμε πολλά σε λίγο χρόνο. Ευχαριστούμε

  • την Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κα Ξύδη Μαρία που μας στηρίζει με κάθε τρόπο και μας εξασφάλισε το κιτ ρομποτικής,
  • τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και την Πρόεδρό του κα Ράνια Παπαγεωργίου για την άριστη συνεργασία και την κάλυψη των εξόδων διαμονής στην Αθήνα της αποστολής μας,
  • την αεροπορική εταιρεία AEGEAN η οποία μας προσέφερε 5 εισιτήρια Οικονομικής Θέσης για Σάμο-Αθήνα-Σάμο για τις ανάγκες μετακίνησης των συνοδών καθηγητών και των μαθητών,
  • τους γονείς των μαθητών που μας δείχνουν εμπιστοσύνη και που πρόθυμα κάλυψαν τα λοιπά έξοδα των παιδιών.

Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας ώστε του χρόνου να μπορέσουμε να τα πάμε ακόμα καλύτερα. Ευελπιστούμε επίσης να υπάρξει οικονομική στήριξη ώστε να μπορέσουμε να αγοράσουμε πρόσθετα κιτ ρομποτικής για να έχουμε τη δυνατότητα να σχηματίσουμε περισσότερες ομάδες. Η Ομάδα μας που επέστρεψε φορτωμένη με πολύτιμες εμπειρίες, ήδη έδωσε την υπόσχεση να συμμετάσχει στην επόμενη διοργάνωση που είναι ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στις 6-7 Μαΐου 2017 στο Καρλόβασι Σάμου που διοργανώνει το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ ? ΔΟΠΠΟΝΑΣ. Σχετικά εδώ.  

Αναδημοσίευση άρθρου από το BLOG μας
http://blogs.sch.gr/2gymsamo/2017/03/21/alexandros/

Το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προωθεί τη διδασκαλία του Προγραμματισμού και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Για το Γυμνάσιο σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες για τη διδασκαλία της Πληροφορικής για το 2016-2017 προβλέπεται ο άξονας «Διερευνώ και λύνω προβλήματα ? Προγραμματίζω υπολογιστικές συσκευές και ρομποτικά συστήματα» και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Όπως αναφέρεται στις οδηγίες του Υπ. Παιδείας, η συγγραφή κώδικα και ο προγραμματισμός υπολογιστών συνδέεται άμεσα με την Υπολογιστική Σκέψη και αποσκοπεί στην καλλιέργεια και ανάπτυξη ικανοτήτων Υπολογιστικής Σκέψης όπως είναι η επίλυση προβλήματος και ο σχεδιασμός συστημάτων.

Η ομάδα εν ώρα εργασίας

mathimata4

Η Εκπαιδευτική Ρομποτική είναι ένα νέο σχετικά εργαλείο διδακτικής προσέγγισης μαθημάτων που σχετίζονται με τις επιστήμες, την πληροφορική, τη μηχανική, τη τέχνη κ.λπ., και συνδυάζει στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανολογίας, μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς κ.λπ. συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και άλλων δεξιοτήτων, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο τα γνωστικά αντικείμενα του σχολείου.

mathimata2

Το Σχολείο μας εφέτος ήδη από τον Νοέμβριο είχε βάλει ως στόχο να μπορέσει να συμμετάσχει για 1η φορά στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για μαθητές του Γυμνασίου, που διοργανώνει κάθε έτος ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός WRO Hellas. Περισσότερα: http://wrohellas.gr

Ο Πανελλήνιος αυτός Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του οργανισμού της διάδοσης της νέας εκπαιδευτική μεθόδου STEM (Science ? Technology ? Engineering ? Mathematics) στον τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης και πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Όμως επειδή ως Σχολείο δεν διαθέταμε τον απαραίτητο εξοπλισμό έγιναν συντονισμένες ενέργειες και τελικά καταφέραμε να αποκτήσουμε ένα εκπαιδευτικό κιτ Lego Mindstorms αλλά αρκετά αργά περί τα τέλη Ιανουαρίου. Παρόλο το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, καταφέραμε σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα, δηλαδή μέσα σε 1 μήνα να μάθουμε τα βασικά, να υλοποιήσουμε μια LEGO κατασκευή που επιλύει τη φετινή πρόκληση του διαγωνισμού και να την προγραμματίσουμε κατάλληλα. Όλες οι συναντήσεις μας έγιναν εκτός ωρών Σχολείου σε εθελοντική πάντα βάση καθώς στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής ο διαθέσιμος χρόνος διδασκαλίας είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, αφού αυτό είναι μονόωρο μάθημα και δεν επαρκεί.

Η αλήθεια είναι ότι εφέτος η ομάδα ρομποτικής μας είχε ήδη ξεκινήσει αρκετά νωρίς να εργάζεται σε διάφορα projects όπως την κατασκευή του υποβρυχίου Hydrobot του Ιδρύματος Ευγενίδου και μετέπειτα στον Python προγραμματισμό σε Raspberry Pi με Sense Hat στα πλαίσια του Διαστημικού Προγράμματος Astro Pi της ESA. Έτσι ήταν σε καλή φόρμα όταν παρέλαβε το κιτ ρομποτικής Lego Mindstorms EV3. Για την προώθηση των δράσεων αυτών και τον καλύτερο συντονισμό των συναντήσεών μας δημιουργήθηκε η ομάδα Facebook «Εργαστήριο Πληροφορικής 2ου Γυμνασίου Σάμου» https://www.facebook.com/groups/samosrobotics/

Μέλη της ομάδας με τον προπονητή τους Μπαρέκο Βασίλη

mathimata3

Παρότι αρκετοί μαθητές συμμετείχαν στις συναντήσεις, λόγου του περιορισμού που θέτει η WRO και ειδικά για τον Διαγωνισμό έπρεπε να περιοριστούμε σε μόνο 3 μέλη. Επιλέχτηκαν οι μαθητές Βογιατζής Δημήτρης της Γ τάξης και Βασιλειάς Παναγιώτης και Παπαθεοφάνους Θέμος της Β τάξης οι οποίοι κάποιοι είχαν και από πριν μια εμπειρία με τα Lego Mindstorms αλλά και με το σκεπτικό ότι στους μαθητές της Α τάξης θα δοθεί ανάλογη δυνατότητα να συμμετάσχουν του χρόνου. Ειδικά αυτή η τριάδα μαθητών χρειάστηκε να αφιερώσουν αρκετές ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους για αυτή την επιτυχία.

Το Σάββατο 4 Μαρτίου λοιπόν το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετείχε με την Ομάδα Ρομποτικής του σε διαγωνιστική παρουσίαση στα πλαίσια του 1ου Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Γυμνασίου που έγινε μέσω Skype, όπου συμμετείχαν και ομάδες από τη Μυτιλήνη και τη Χίο.

Η ομάδα του Διαγωνισμού

1

Αντικείμενο της φετινής πρόκλησης είναι κατασκευή ρομπότ Lego Mindstorms που αυτόνομα να ακολουθήσει πιστά τη διαδρομή μαύρης γραμμής πάνω στην πίστα της «πορείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου», ξεκινώντας και τερματίζοντας μέσα στο τετράγωνο εκκίνησης/τερματισμού.

Επιπρόσθετα η κατασκευή που ζητείται πρέπει να έχει μηχανισμό που θα μεταφέρει μια πλαστική μπάλα, την οποία θα εκσφενδονίζει σε συγκεκριμένη θέση προκειμένου αυτή να περάσει μέσα από την Πύλη της Περσέπολης. Η 2η δοκιμασία είναι ο Γόρδιος Δεσμός, μια κατασκευή σε συγκεκριμένη θέση που προστατεύεται από τείχος και την οποία πρέπει το ρομποτ να ρίχνει κάτω χωρίς επαφή με το προστατευτικό αυτό τείχος.

Η φετινή πίστα

pista

Η ομάδα μας έδωσε λύση στο πρόβλημα αυτό και πέτυχε γρήγορο χρόνο γύρου, πήρε έτσι το εισιτήριο-πρόκριση για συμμετοχή της στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπ/κής Ρομποτικής που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 18 Μαρτίου 2017 (στο ΟΑΚΑ Αίθ. Κασιμάτης). Επίσης από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου προκρίθηκε και η Ανεξάρτητη ομάδα ρομποτικής Χίου (Βενέτικο) με την οποία είχαμε ισοβαθμία.

Δείτε το ακόλουθο βίντεο με την ενδεικτική μας λύση

 

Στα τεχνικά ζητήματα, η ρομποτική κατασκευή της ομάδας μας ως αισθητήρες χρησιμοποιεί: γυροσκόπιο για πιο ακριβή στριψίματα, και 3 αισθητήρες φωτός. Οι δύο εξ? αυτών χρησιμοποιούνται για την ακολουθία της μαύρης γραμμής και ο τρίτος για τον εντοπισμό των κάθετων διασταυρώσεων. Ο αλγόριθμος που προγραμματίστηκε χωρίζει την πίστα πρόκλησης σε τμήματα, ώστε σε κάθε τμήμα το ρομποτ να κινείται πιο γρήγορα χρησιμοποιώντας διαφορετικές ρυθμίσεις.

Δείτε το βίντεο με το Ψηφιακό μοντέλο της κατασκευής μας

 

 

Οι επιτροπές του Περιφερειακού Διαγωνισμού ήταν:

Η Επιστημονική Επιτροπή

Θεοφανέλλης Τιμολέων, Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής ΠΕ19 Β. Αιγαίου & Δωδεκανήσου.

Χατζηπαρασκευάς Ευριπίδης, εκπαιδευτικός  ΠΕ19 - Διευθυντής στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης.

Τριχόπουλος Γιώργος, εκπαιδευτικός  ΠΕ20 - Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Μυτιλήνης.

Κοντέλλης Γιώργος, εκπαιδευτικός  ΠΕ04 στο 3ο ΓΕΛ Μυτιλήνης.

Λασκαρίδης Ιγνάτης, εκπαιδευτικός  ΠΕ14.04 στο Γυμνάσιο Θερμής.

Οργανωτική επιτροπή

Θεοφανέλλης Τιμολέων, Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής ΠΕ19 Β. Αιγαίου & Δωδεκανήσου.

Σαμοθρακή Ισμήνη, εκπαιδευτικός ΠΕ06 - αποσπασμένη στο ΠΕΚ Μυτιλήνης.

 

Ο 21ος αιώνας είναι ο αιώνας της καινοτομίας. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η ενσωμάτωσή της σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, είναι οι παράγοντες ανάπτυξης που θα αναδειχθούν τα επόμενα χρόνια. Η νεολαία μας έχει μοναδικό ταλέντο και το αποδεικνύει καθημερινά. Η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να δώσει την ευκαιρία σε μαθητές και καθηγητές, να αναπτύξουν το ταλέντο, τη φαντασία και τις τεχνολογικές και επιστημονικές τους δεξιότητες, εφαρμόζοντας και κατασκευάζοντας μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο. Επιπλέον, οι καθηγητές και οι μαθητές σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευομένων στην ανακάλυψη της λύσης, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

 

Συγχαίρουμε όλα τα παιδιά που συμμετέχουν όπως και στους γονείς τους που τα υποστηρίζουν σε αυτές τις αξιέπαινες προσπάθειες.

Ευελπιστούμε ότι του χρόνου θα έχουμε περισσότερο εξοπλισμό ώστε να μπορέσουν να συμμετάσχουν και περισσότερες ομάδες μας!

Ευχαριστούμε την Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κα Ξύδη Μαρία και την Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων κα Ράνια Παπαγεωργίου που στήριξαν και στηρίζουν αυτή μας την προσπάθεια.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την αεροπορική εταιρεία AEGEAN η οποία ανταποκρίθηκε στην πρότασή μας και μας προσφέρει 5 εισιτήρια Οικονομικής Θέσης για Σάμο-Αθήνα-Σάμο, για τις ανάγκες μετακίνησης των συνοδών καθηγητών και των μαθητών.

aegean sm

Ευχαριστούμε επίσης τους κ. Τούρλο Ιωάννη και κ. Τσατσαρώνη Κωσταντινο της Οργανωτικής Επιτροπής του Περιφερειακού Διαγωνισμού Ρομποτικής για την Αττική για τις χρήσιμες συμβουλές τους και οδηγίες προγραμματισμού που παρέχουν προς τους προπονητές των ομάδων.

Συγχαίρουμε τη μαθήτρια του Σχολείου μας Κώνστα Ελένη - Σταυρούλα του τμήματος Β2,

που απέσπασε διάκριση στον Πανελλήνιο μαθητικό εικαστικό διαγωνισμό για την αφίσα του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (http://www.digifest.info) και κατέλαβε την 9η θέση με το ακόλουθο έργο της.

Η Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή θα της απονέμει σχετικό ονομαστικό τιμητικό δίπλωμα.

Συγχαρητήρια! Ευχόμαστε στην καλλιτέχνη μας, να συνεχίσει να εργάζεται με δημιουργικότητα!

Οι συμμετοχές που βραβεύθηκαν παρουσιάζονται στον ιστότοπο του Φεστιβάλ εδώ:

http://www.digifest.info/mathitikos-diagonismos-gia-tin-afisa

 

Το πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας δίνει κάθε χρόνο τη δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν και να παρουσιάσουν στο κοινό τα ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν στο Σχολείο τους. Το Φεστιβάλ τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και πέρυσι πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε 17 πόλεις της Ελλάδας με τη συμμετοχή άνω των 17.000 μαθητών από 443 σχολεία, με παρουσίαση 593 ψηφιακών έργων. Την Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού αποτελούν Σχολικοί Σύμβουλοι και εκπαιδευτικοί Πληροφορικής. Ένας από τους βασικότερους στόχους του Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών, με εργαλεία τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Για τον σκοπό αυτόν, η Οργανωτική Επιτροπή προκήρυξε εφέτος πανελλήνιο διαγωνισμό για τον σχεδιασμό του δημιουργικού της αφίσας από τους μαθητές.

Οι μαθητές έπρεπε να δημιουργήσουν ένα εικαστικό σχέδιο (υλοποίηση ψηφιακά με υπολογιστή ή με το χέρι) που θα νοηματοδοτεί το μήνυμα και τις αξίες που διαχέει ως δράση το Φεστιβάλ. Ενδεικτικά, οι αφίσες των 6 προηγούμενων Φεστιβάλ Μαθητικής Δημιουργίας υπάρχουν εδώ: http://www.digifest.info/digifest-posters

thalis logo

Ο Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών της Β/θμιας κ. Ράλλης Γιάννης σας προσκαλεί στη βράβευση των μαθητών του Νομού Σάμου που διακρίθηκαν στους Διαγωνισμούς των Μαθηματικών 2016-2017.

prosklhsh vraveysh thalis

Συγχαίρουμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν και κυρίως τους ακόλουθους μαθητές του Σχολείου μας που διακρίθηκαν!

κατηγορία: 2ος μαθηματικός διαγωνισμός «Πυθαγόρας ο Σάμιος» για τους μαθητές της α γυμνασίου του νομού Σάμου

Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΠΙΛΙΜΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Α' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΟΥΡΟΥΔΗ ΕΛΕΝΗ

κατηγορία: Πανελλήνιος Διαγωνισμός ΘΑΛΗ 2016-2017 - Επιτυχόντες

Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΖΙΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΦΩΛΑΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ

 

 

 

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 07/02/17 διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE, με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των Online τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί για 14η συνεχόμενη χρονιά σε πάνω από 160 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου. Το μήνυμα της φετινής ημέρας είναι:

«Γίνε η αλλαγή: Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

Με αφορμή το σύνθημα της ημέρας το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ, επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα του Πανευρωπαϊκού δικτύου INSAFE/INHOPE, διοργανώνει τρείς διαγωνισμούς με στόχο τα ίδια τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες τους για το πώς αντιλαμβάνονται το δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο. Σκοπός της ημέρας είναι να περάσει το μήνυμα του σεβασμού προς τους άλλους ψηφιακούς χρήστες και της αναζήτησης ευκαιριών για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Παιδιά και νέοι άνθρωποι ενθαρρύνονται  να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος συμμετέχοντας ενεργά σε ανοιχτές συζητήσεις και δράσεις.

 

Αναλυτικά για τους Διαγωνισμούς εδώ.

 

 

Διαγωνισμός με θέμα «Εκπαιδεύοντας τον παππού στο Διαδίκτυο»
line

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ή ΒΙΝΤΕΟ ή SCRATCH

ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ: Μαθητές Δημοτικών, Γυμνασίων, Λυκείων (ατομική ή ομαδική εργασία)

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 20 Ιανουαρίου 2017

 

ΕΠΑΘΛΟ

Τα παιδιά που διακρίθηκαν θα κληθούν να παρουσιάσουν την εργασία τους σε ειδική εκδήλωση που θα οργανώσει το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην Αθήνα στις 7 Φεβρουαρίου. Πιθανά έξοδα μετακίνησης και διαμονής θα καλυφθούν από το κέντρο.

Τα παιδιά που διακρίθηκαν θα παρακολουθήσουν δωρεάν την θεατρική παράσταση «Εκπαιδεύοντας τον Παππού στο Διαδίκτυο».

Η καλύτερες εργασίες θα ανακοινωθούν στον δικτυακό χώρο του κέντρου και θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού του Κέντρου (π.χ. eBook, Webinar, Βίντεο).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν μια εικονογραφημένη ιστορία ή ένα βίντεο βάζοντας την τρίτη ηλικία σε διαδικτυακές περιπέτειες, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο το θέμα του ψηφιακού  αναλφαβητισμού των ενηλίκων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συστήσουν στους ενήλικες το μαγικό κόσμο του διαδικτύου και γιατί όχι, να τους εκπαιδεύσουν σε βασικές δεξιότητες.

 

 

Διαγωνισμός με θέμα «Δυνατότητες και προοπτικές  των επαγγελμάτων»
line

Ο Διαγωνισμός θα τεθεί σε ισχύ σε λίγες μέρες

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ή ΒΙΝΤΕΟ

Θέμα: «Δυνατότητες και προοπτικές  του επαγγέλματος  που θέλω  να ακολουθήσω  ή των επαγγελμάτων των γονιών μου μέσα από το Διαδίκτυο»

ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΙ: Μαθητές Γυμνασίων, Λυκείων (ατομική ή ομαδική εργασία)

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 20 Ιανουαρίου 2017

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθήτριες και μαθητές όλων των τάξεων Γυμνασίου και των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της Ελλάδας τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών.

Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι το διαδίκτυο να αποτελέσει εκπαιδευτικό εργαλείο για τις  μαθήτριες και τους μαθητές Γυμνασίου και όλων των τάξεων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων αφενώς  στην αναζήτηση πληροφοριών για το επάγγελμα που σκέφτονται να ακολουθήσουν και αφετέρου στις   δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο για την αξιοποίηση των επαγγελμάτων.

Τα παιδιά καλούνται να αναζητήσουν πληροφορίες για τις δυνατότητες των επαγγελμάτων  μέσα από τη χρήση του διαδικτύου. Η αναζήτηση των δυνατοτήτων  των επαγγελμάτων των γονιών τους ή των επαγγελμάτων που θέλουν να ακολουθήσουν είναι σίγουρο ότι θα τους ανοίξει νέους ορίζοντες. Κυρίως όμως θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους έστω και για λίγο σε ωφέλιμα μονοπάτια στο διαδίκτυο.

Οι στόχοι του προγράμματος για τους μαθητές και τις μαθήτριες είναι:

  • Να αντιληφθούν τα στοιχεία της προσωπικότητάς τους
  • Να συνδυάζουν τα επαγγέλματα με τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιλογές
  • Να προσδιορίζουν τις προσωπικές και επαγγελματικές αξίες
  • Να κατανοούν το ρόλο των αξιών στην καθημερινή ζωή
  • Να αναγνωρίζουν το ρόλο των αξιών στην εργασία
  • Να γνωρίσουν τις έννοιες «ικανότητες» και «δεξιότητες» και να τις συσχετίσουν με επαγγέλματα
  • Να διαπιστώσουν τις ικανότητες και δεξιότητες που διαθέτουν και που δεν διαθέτουν
  • Να διαπιστώσουν ότι οι δεξιότητες αναπτύσσονται με συστηματική προσπάθεια
  • Να αναγνωρίσουν τους παράγοντες που μας επηρεάζουν στην επιλογή επαγγέλματος
  • Να ιεραρχούν τους παράγοντες αυτούς
  • Να συσχετίζουν την επιλογή επαγγέλματος με το γενικότερο σχέδιο ζωής
  • Να ερευνήσουν τα διάφορα επαγγέλματα
  • Να συλλέγουν πολύτιμες πληροφορίες για τα επαγγέλματα για τα οποία ενδιαφέρονται
  • Να βρίσκουν, να συντάσσουν και να αξιολογούν επαγγελματικές μονογραφίες
  • Να κατανοήσουν την έννοια της «πληροφόρησης» και της «πληροφορίας»
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της πληροφόρησης για τη ζωή γενικά αλλά και για την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος
  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την ενεργό αναζήτηση πληροφοριών και την κριτική ανάγνωσή τους
  • Να εξοικειωθούν με τις διάφορες πηγές πληροφόρησης στις οποίες αναζητούν εκπαιδευτικές και επαγγελματικές πληροφορίες
  • Να προσεγγίζουν τη διαδικασία αναζήτησης και επιλογής πληροφοριών
  • Να εξοικειωθούν με την αναζήτηση πληροφοριών μέσω του διαδικτύου
  • Να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο με τρόπο ασφαλή και εποικοδομητικό
  • Να γνωρίσουν τη δημιουργική πτυχή του διαδικτύου
  • Να ασκηθούν σε τρόπους προσωπικής έκφρασης μέσω των νέων τεχνολογιών
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες παρουσίασης και αυτοπαρουσίασης
  • Να επικοινωνήσουν με τους γονείς και το ευρύτερο περιβάλλον για να αντλήσουν πληροφορίες για τα δικά τους επαγγέλματα
  • Να αλληλεπιδράσουν με συμμαθήτριες και συμμαθητές
  • Να αναπτύξουν ευγενή άμιλλα

Θεματικοί άξονες προγράμματος-διαγωνισμού 

  • Το επάγγελμα των γονιών μου
  • Το επάγγελμα των ονείρων μου

Ομάδες αξιολόγησης των επαγγελμάτων

  • Επαγγέλματα από το χώρο της εκπαίδευσης
  • Επαγγέλματα από το χώρο της υγείας
  • Πράσινα επαγγέλματα
  • Επαγγέλματα στο χώρο της πληροφορικής
  • Επαγγέλματα Γραφιστικής τέχνης και Δημιουργίας
  • Επαγγέλματα στο χώρο της Καλλιτεχνίας
  • Επαγγέλματα τεχνολογικά
  • Επαγγέλματα που μπορούν να αξιοποιήσουν το e-commerce και την διαδικτυακή προβολή

 

 

Αναλυτικά για τους Διαγωνισμούς εδώ.

 

Page 3 of 5

Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ