Μαθητικοί Διαγωνισμοί

 Ανακοίνωση Διαγωνισμού Aegean Robotics Competition 2017

Το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ (κέντρο πλ/κής και νέων τεχνολογιών), προτίθεται να διοργανώσει πανελλήνιο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής. Ο διαγωνισμός θα λάβει μέρος τον Μάιο του 2017 στις εγκαταστάσεις του τμήματος στο Καρλόβασι της Σάμου.

Επιδιώξεις του διαγωνισμού

  • Να αναπτύξει καινούριες δεξιότητες στους νέους ανθρώπους, όπως είναι η ικανότητα επικοινωνίας και η ομαδοσυνεργασία.
  • Να εισάγει τη νέα γενιά στον κόσμο της τεχνολογίας και να τους γνωρίσει τις πολλές εφαρμογές της ρομποτικής στην καθημερινότητα
  • Να βοηθήσει στην κατανόηση εννοιών των φυσικών επιστημών και να παρουσιάσει την έμπρακτη εφαρμογή τους στον πραγματικό κόσμο
  • Να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθηση των νέων ατόμων και μέσα από την αυτοαξιολόγηση και την αυτοενίσχυση να οδηγηθούν στον αυτοέλεγχο της συμπεριφοράς τους
  • Να δημιουργήσει δεσμούς μεταξύ των αναπαραστάσεων και της πραγματικότητας που θα οδηγήσουν σε βαθύτερη κατανόηση των δομών και των νόμων που διέπουν το φυσικό κόσμο
  • Να αλλάξει τον παραδοσιακό χαρακτήρα της διδασκαλίας προτάσσοντας τη μετάβαση από τη διδακτική θεωρία στην πράξη
  • Να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη οργάνωση και οικοδόμηση της υπάρχουσας γνώσης και να δώσει το έναυσμα και τα ερεθίσματα για νέα
  • Να μετατοπίσει τους νέους από την απλή μελέτη και να τους οδηγήσει στα μονοπάτια της εφαρμογής των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής, της πληροφορικής και της μηχανολογίας.
  • Να μεταλλάξει τους νέους σε μικρούς εφευρέτες που θα ανακαλύπτουν, θα σχεδιάζουν και θα υλοποιούν λύσεις σε πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας.
  • Να εκπαιδεύσει το νέο και να τον προετοιμάσει ώστε να γίνει πολίτης της ψηφιακής κοινωνίας της πληροφορίας.
  • Να συμβάλει μακροπρόθεσμα στην διαμόρφωση προσοντούχων στελεχών στον εργασιακό χώρο που θα συνεισφέρουν στην οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη της χώρας.
  • Να προωθήσει τη καινοτομία και την αριστεία στις τεχνολογίες αιχμής.

 

Δοκιμασίες

Οι δοκιμασίες διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:

  • Δοκιμασίες WRO: Θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με τους κανόνες του WRO  (World Robot Olympiad), http://www.wroboto.org.
  • Δοκιμασίες Ελεύθερης Κατηγορίας: Τα αγωνίσματα αυτής της κατηγορίας είναι ανεξάρτητα ηλικίας συμμετεχόντων και μάρκας εξοπλισμού.

 

Περισσότερες Πληροφορίες εδώ.

 

 

 

O WRO Hellas ανακοινώνει τον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αποκλειστικά για μαθητές του Γυμνασίου, που διοργανώνει και φέτος με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE. Ο διαγωνισμός με θέμα «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου» απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές/τριες Γυμνασίου και θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017.

Πληροφορίες εδώ.

Η δοκιμασία αναφέρεται στην περιπετειώδη πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που διέσχισε και κατέκτησε όλο το γνωστό κόσμο της εποχής του. Η διαδρομή πραγματοποιείται πάνω σε ένα χάρτη και τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που «χάραξε» ο Μ. Αλέξανδρος και να ολοκληρώσουν τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν. Η δοκιμασία στηρίζεται και αναδεικνύει το ιστορικό γεγονός, αλλά δεν αποτελεί πιστή αναπαράσταση της πορείας του Μ. Αλεξάνδρου, έχοντας  τις απαραίτητες τροποποιήσεις λόγω του αγωνιστικού της χαρακτήρα.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του οργανισμού μας της διάδοσης της νέας εκπαιδευτική μεθόδου STEM (Science ? Technology ? Engineering ? Mathematics) στον τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης.

Η εισαγωγή του STEM ως κεντρική επιλογή τη χώρας μας είναι  μοναδικός δρόμος για την ανάταξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση των σημερινών μαθητών, μετέπειτα φοιτητών, είναι ο μοναδικός δρόμος για τη επιβίωση της πατρίδας μας. Ο 21ος αιώνας είναι ο αιώνας της καινοτομίας. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η ενσωμάτωση της σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα είναι οι παράγοντες ανάπτυξης που θα αναδειχθούν τα επόμενα χρόνια.

Η νεολαία μας έχει μοναδικό ταλέντο και το αποδεικνύει καθημερινά.

Στοιχεία για το Διαγωνισμό

Η  πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να δώσει την ευκαιρία σε μαθητές και καθηγητές από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, να αναπτύξουν το ταλέντο, τη φαντασία και τις τεχνολογικές και επιστημονικές τους δεξιότητες, εφαρμόζοντας και κατασκευάζοντας μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου». Επιπλέον, οι καθηγητές και οι μαθητές σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δη-μιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

Συγκεκριμένα:

  • Οι ομάδες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 28/2/2017 
  • Οι εκπαιδευτικοί, ως προπονητές των ομάδων που θα δηλώσουν συμμετοχή, έχουν δικαίωμα να σχηματίσουν όσες ομάδες επιθυμούν. Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 3 μαθητές.
  • Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα προτεινόμενα εκπαιδευτικά πακέταγια να σχεδιάσουν, να εφαρμόσουν και να κατασκευάσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή-μοντέλο, η οποία θα πρέπει να προσομοιώνει το θέμα του διαγωνισμού «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
  • Οι συμμετέχοντες θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς.

 

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch

Σας ενημερώνω για το διαγωνισμό παιχνιδιού με το Scratch. Ο διαγωνισμός γίνεται χωριστά για μαθητές δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων. Μπορούν να συμμετέχουν ομάδες μαθητών αλλά και ατομικά. Προτείνω την εργασία σε μικρές ομάδες (<4 ατόμων) εντός και εκτός σχολικού ωραρίου. Αναλυτικές πληροφορίες για το διαγωνισμό στην ιστοσελίδα
http://www.gogoulos.gr/2015/12/2-scratch.html

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η συμμετοχή των μαθητών σε μια συνεργατική και δημιουργική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού παιχνιδιού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, καλλιεργώντας και προάγοντας την αλγοριθμική σκέψη και τον πειραματισμό με βασικές προγραμματιστικές δομές.

Ο φετινός διαγωνισμό έχει τίτλο: «Παιχνίδια του κόσμου: από το χθες? στο αύριο», είναι υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ (206460/Δ2 /16-12-2015) και προσδιορίζεται στη θεματική των παιχνιδιών. Το υπολογιστικό παιχνίδι που θα αναπτυχθεί, μπορεί

  • να αφορά σε αυτούσιο παιχνίδι ή τροποποίηση παιχνιδιού του παρελθόντος ή του παρόντος ή και επιθυμία/ιδέα παιχνιδιού για το μέλλον 
  • να είναι ατομικό ή ομαδικό 
  • να παίζεται σε κλειστούς ή ανοικτούς χώρους, να είναι επιτραπέζιο, κ.λπ. 
  • να απευθύνεται σε οποιαδήποτε ηλικία/ηλικίες 

Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών. Τα υποβληθέντα έργα μπορεί να είναι προϊόντα είτε ατομικής είτε ομαδικής προσπάθειας και πρέπει να είναι πρωτότυπα, δηλαδή να προκύπτουν από την προσωπική δημιουργική εργασία των μαθητών.
22 Απριλίου: Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων των μαθητών 

Δείτε έργα φτιαγμένα από την ομάδα του Scratch

https://scratch.mit.edu/starter_projects/

Δείτε έργα συμμαθητών σας του Σχολείου μας από προηγούμενες χρονιές
https://scratch.mit.edu/users/2gymsamou/

https://scratch.mit.edu/users/vbarekos/

Δημιουργώ παιχνίδια στο scratch http://www.scratchplay.gr/
Εκεί δείτε το «15. Παιχνίδια», ανοίξτε τα συμπιεσμένα .
zip παραδείγματα στο περιβάλλον του Scratch για να δείτε τον κώδικα και διαβάστε την εξήγηση σχεδιασμού στα σχετικά έγγραφα doc ή pdf.

Υλικό αναφοράς τα παρακάτω:

Το περιβάλλον https://app.box.com/s/ay5aq3ktw64oo0vmndf4xxxy80kz7fn0

Μαθήματα Scratch με παραδείγματα παιχνιδιών
https://app.box.com/s/7bnhvukzg52quzuasg5dhr24ax9h6w20

Το υλικό από το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής
http://ltee.org/gfesakis/?p=33&lang=en-us

Ενώ για αυτούς που προτιμούν τα βιντεομαθήματα υπάρχουν
http://users.sch.gr/mlagoud/site/index.php/scratch.html
http://www.edutorials.gr/scratch-tutorials

 

 

76ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός στα Μαθηματικά.

Ανακοινώνεται η διεξαγωγή του 76ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού (ΠΜΔ) στα Μαθηματικά.

Εξεταστέα ύλη για τον πρώτο διαγωνισμό "ΘΑΛΗΣ" για κάθε τάξη είναι η διδακτέα ύλη όλων των προηγουμένων τάξεων σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε τάξης του Π.Ι. για τα Μαθηματικά.

Εξεταστέα ύλη για τον δεύτερο διαγωνισμό "ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ" για κάθε τάξη είναι η διδακτέα ύλη όλων των προηγουμένων τάξεων καθώς και η διδακτέα ύλη του Α' τριμήνου αυτής της τάξης σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε τάξης του Π.Ι. για τα Μαθηματικά.

Εξεταστέα ύλη για τον τρίτο διαγωνισμό "ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ"  και τον «Προκριματικό διαγωνισμό» θεωρείται η ύλη των Διεθνών Μαθηματικών Ολυμπιάδων.

Για πληροφορίες απευθυνθείτε στους Μαθηματικούς του Σχολείου μας.

Χρήσιμα Αρχεία για τον Διαγωνισμό θα βρείτε παρακάτω:

τα Θέματα των Εξετάσεων

το Περιοδικό Ευκλείδης

 

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989.

Στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Παιδιού το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διοργανώνουν εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 20 Νοεμβρίου 2014.

Με την αφορμή αυτή το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διοργανώνει ενημερώσεις και διαγωνισμό δοκιμίου για τους μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου.

1) Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα μαθήματα Γλωσσική Διδασκαλία και Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή το πρώτο εικοσαήμερο του Οκτωβρίου θα αφιερώσουν μία διδακτική ώρα, προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου σε θέματα σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού και να τους προετοιμάσουν για τη σύνταξη του δοκιμίου.

Για την προετοιμασία των μαθητών μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ακόλουθοι σύνδεσμοι:

· Συνήγορος του παιδιού: http://www.0-18.gr/

· Ελληνική Εθνική Επιτροπή UNICEF: http://www.unicef.gr/

· Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού:

http://www.childcom.org.cy/ccr/ccr.nsf/DMLindex_gr/DMLindex_gr?OpenDocument

· Το χαμόγελο του Παιδιού: http://www.hamogelo.gr/

2) Στη συνέχεια οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου που επιθυμούν, θα συντάξουν δοκίμιο εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου. Ως θέμα του δοκιμίου ορίζεται το εξής:

Πολύ συχνά γίνεστε μάρτυρες περιστατικών που βεβαιώνουν ότι καταπατώνται τα δικαιώματα των παιδιών.

Προκειμένου να συμβάλετε και εσείς στην καταπολέμηση του φαινομένου της καταπάτησης των δικαιωμάτων των παιδιών, γράψτε μια επιστολή προς τον Πρόεδρο του ΟΗΕ στην οποία θα παρουσιάσετε:

α) Με ποιες μορφές εμφανίζεται το φαινόμενο αυτό στη χώρα σας;

β) Ποιες είναι οι δικές σας προτάσεις για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου;

(συνολικά 5-6 παράγραφοι).

Ο Διευθυντής κάθε σχολείου θα ορίσει τριμελή επιτροπή, με μέλη εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα ανωτέρω μαθήματα, η οποία θα επιλέξει το καλύτερο γραπτό των μαθητών. Το γραπτό αυτό θα αποσταλεί στην οικεία Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης μέχρι 30 Οκτωβρίου 2014.

Σε κάθε Δ/νση Δ.Ε. θα συσταθεί τριμελής επιτροπή, αποτελούμενη από εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα ανωτέρω μαθήματα. Η επιτροπή θα επιλέξει το καλύτερο γραπτό, το οποίο θα αποσταλεί μέχρι 7 Νοεμβρίου 2014 στη Δ/νση Σπουδών Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στο μαθητή που συνέταξε το καλύτερο δοκίμιο σε κάθε Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης θα απονεμηθεί αναμνηστικό έπαθλο.

 

Η βράβευση του μαθητή που συνέταξε το καλύτερο δοκίμιο σε πανελλαδικό επίπεδο θα πραγματοποιηθεί στην εκδήλωση της 20ης Νοεμβρίου 2014.

Page 4 of 5

Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ