Συγχαίρουμε τη μαθήτριά μας Κώνστα Ελένη - Σταυρούλα η οποία απέσπασε Βραβείο
στην κατηγορία Σκίτσο Γυμνασίου στον φετινό 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Σκίτσου, Κόμικς και Γελοιογραφίας "ΣΚΙΤΣΟΦΡΕΝΕΙΑ@PIERCE 2018".
Ο Διαγωνισμός αυτός διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος και φετινό του θέμα ήταν: "Η ΓΥΝΑΙΚΑ".
Το σκίτσο της μαθήτριας: Γυναίκα μετανάστρια η οποία κρατάει το παιδί της.
Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας και δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των Δημόσιων και Ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας.
Η αξιολόγηση των έργων πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή που θα βρείτε στο τέλος του άρθρου. Κριτήρια για την επιλογή των έργων αποτέλεσαν η έμπνευση, η τεχνική αρτιότητα, η πρωτοτυπία και η αυθεντικότητα.
Όλα τα έργα θα εκτεθούν στους χώρους του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος από 23 Μαρτίου έως 30 Μαΐου 2018. Η έκθεση θα είναι επισκέψιμη, μετά από συνεννόηση με τον υπεύθυνο του Διαγωνισμού. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
Κριτική Επιτροπή Δέσποινα Μουζάκη (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήματος Κινηματογράφου Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.) Ειρήνη ?Μαρία Κουρή (Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας) Βένια Μπεχράκη, Εικαστικός Ιωάννης Κοσμάς (Καθηγητής Φιλόλογος, Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος) Έφη Χαλυβοπούλου (Εικαστικός, MFA Pratt Institute New York, Καθηγήτρια και Επικεφαλής του τμήματοςVisual Arts and Art History, Frances Rich School of Fine and Performing Arts, Deree - The American College of Greece) Δημήτριος Ιωάννου (Εικαστικός, Καθηγητής Pierce IB DP, Frances Rich School of Fine and Performing Arts, Deree - The American College of Greece) Στέλλα Καραγεωργίου (Εικαστικός, Ιστορικός Τέχνης, Οικονομολόγος, Καθηγήτρια Pierce - Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος) Πηνελόπη Θεοδωροπούλου (Εικαστικός, Καθηγήτρια Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος) Νικόλαος Καριανός (Εικαστικός, Καθηγητής Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος) Φοίβος Παπαχατζής (Εικονογράφος, Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.
To 2ο Γυμνάσιο Σάμου όπως και πέρσι έτσι και εφέτος κατάφερε να προκριθεί και να συμμετάσχει στον Διαγωνισμό αυτό με 2 του ομάδες (SaMianS και Μαρλάδες) με μαθητές και από τις 3 τάξεις του Γυμνασίου, προπονητή τον εκπαιδευτικό κ. Μπαρέκο Βασίλη και πολύτιμο συνοδό της αποστολής τον εκπαιδευτικό κ Ευαγγέλου Ευθύμιο.
Και οι 2 ομάδες κατάφεραν να προκριθούν στην τελική φάση των 24 καλύτερων, από το σύνολο των 75 ομάδων Γυμνασίου και τελικά να κατακτήσουν την 6η θέση οι SaMianS και την 19η θέση οι Μαρλάδες !
Δείτε στιγμιότυπα στο βίντεο που ακολουθεί
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι να αποτελέσει ένα έναυσμα, προκειμένου να αποκτήσουν τα σχολεία της χώρας τη δυνατότητα να εντάξουν, πλέον, την εκπαιδευτική ρομποτική στην καθημερινή διδακτική τους πράξη.
Ήδη το Σχολείο μας έχει εφοδιαστεί και με δωρεάν εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής και συνεχίζει με τη διαρκή κατάρτιση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, μέσω δωρεάν επιμορφωτικών σεμιναρίων.
Πρόκειται για ένα ταξίδι μάθησης που οι μαθητές μαθαίνουν να εργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή στην ανακάλυψη της λύσης κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Η Τελική Κατάταξη της κατηγορίας Γυμνασίου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018
Α/Α
Σειρά Διαγωνισμού
Όνομα Ομάδας
Σχολείο που εκπροσωπεί
max
min
Χρόνος min sec
1
ΓΑ06
smart moves
Ανεξάρτητη Ομάδα
870
750
68
2
ΓΓ08
ΤΑΛΩΣ
2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
870
550
100
3
ΓΕ08
Robots FC
13ο Γυμνάσιο Λάρισας
870
0
46
4
ΓΣτ08
Robot Direction
13ο Γυμνάσιο Λάρισας
750
750
36
5
ΓΒ11
Virus
Ανεξάρτητη Ομάδα
750
750
100
6
ΓΒ10
SaMianS
2ο Γυμνάσιο Σάμου
750
750
115
7
ΓΕ11
Kalamata Storm 3
Ανεξάρτητη Ομάδα
750
650
92
8
ΓΔ07
Capacitors
Ανεξάρτητη Ομάδα
750
200
77
9
ΓΑ05
Tik Tak Tech
2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης
750
200
93
10
ΓΑ09
BrickMans
13ο Γυμνάσιο Λάρισας
750
0
38
11
ΓΓ05
Dizzy Flinjas
Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
650
650
92
12
ΓΣτ11
Kalamata Storm 4
Ανεξάρτητη Ομάδα
650
550
77
13
ΓΕ05
Trinity Robotics
Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης
640
550
91
14
ΓΣτ05
Supreme
Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης
610
0
107
15
ΓΣτ07
Gymlech_2
Γυμνάσιο Λεχαινών
550
300
92
16
ΓΕ07
Gymlech_1
Γυμνάσιο Λεχαινών
540
400
94
17
ΓΓ02
Smart Robots Gym
Ανεξάρτητη Ομάδα
490
0
64
18
ΓΔ11
BougaBots 1
Εκπαιδευτήρια Μπουγά
400
200
104
19
ΓΕ06
Μαρλάδες
2ο Γυμνάσιο Σάμου
350
0
98
20
ΓΑ11
Robotronics
Ανεξάρτητη Ομάδα
80
0
120
21
ΓΔ02
ΓΜΗ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης ? Ηρακλείου
70
-10
120
22
ΓΑ04
Wish I knew
Ανεξάρτητη Ομάδα
0
0
120
23
ΓΓ10
Corfu Robotics
5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας
0
-10
120
24
ΓΔ12
Nea Artaki
Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης
-10
-10
120
Συγχαίρουμε τους μαθητές μας που συμμετέχουν σε αυτές τις δραστηριότητες, που δείχνουν το ταλέντο τους, συνεισφέρουν με τις ιδέες τους και τον ενθουσιασμό τους και που αφιερώνουν από τον ελεύθερο χρόνο τους στο όμορφο αυτό ταξίδι εκπαιδευτικής ρομποτικής που έχει ξεκινήσει με επιτυχία από πέρσι.
Ευχαριστούμε πολύ την Δντρια του Σχολείου μας κα Χατζηιωαννίδου Πάτρα που στήριξε με κάθε τρόπο αυτή μας την προσπάθεια,
την Aegean Airlines που ευγενικά μας χορήγησε 4 αεροπορικά εισιτήρια μετ' επιστροφής Σάμο-Αθήνα,
το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Σάμου για την οικονομική ενίσχυση που προσέφερε και
τους γονείς των μαθητών που διαγωνίσθηκαν οι οποίοι επιβαρύνθηκαν οικονομικά για την κάλυψη των εξόδων.
Το φετινό πρόβλημα για το Γυμνάσιο σχετίζοταν με το ιστορικό θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)» σε μια διαγωνιστική πίστα που είναι ιδιαίτερα απαιτητική συγκριτικά με τους προηγούμενους διαγωνισμούς καθότι ο διοργανωτής επιθυμεί να ανεβάσει το διαγωνιστικό επίπεδο ώστε η χώρα μας να καταστεί ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο.
Η δοκιμασία στηρίζεται στις επικοινωνίες κατά τη Βυζαντινή περίοδο και παρουσιάζει την «περιπετειώδη» πορεία των μηνυμάτων, που διασχίζοντας την αχανή Βυζαντινή Αυτοκρατορία με ταχύτητα, είχαν τη δυνατότητα να φτάσουν μέσα σε λίγες ώρες στην Κωνσταντινούπολη.
Η δοκιμασία αφορά στη μεταφορά δύο «μηνυμάτων» από δύο πόλεις της Μέσης Ανατολής προς την Κωνσταντινούπολη. Ο αγγελιαφόρος ξεκινά από την Ιερουσαλήμ και περνώντας από δύο από τις τέσσερις κοντινές πόλεις (Τύρο, Δαμασκό, Αντιόχεια ή Χαλέπι) μεταφέρει τα μηνύματα που παραλαμβάνει, προς την Κωνσταντινούπολη. Η δοκιμασία στηρίζεται πάνω στο δωδεκάωρο σύστημα κωδικοποίησης μηνυμάτων που ήταν διαδεδομένο την Βυζαντινή περίοδο και πραγματοποιείται πάνω σε ένα «δρόμο» της αυτοκρατορίας που ενώνει τις παραπάνω πόλεις. Τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που ακολουθούσαν τα μηνύματα, ολοκληρώνοντας ταυτόχρονα και τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν στο δρόμο τους.
Οι δύο μας ομάδες κατασκεύασαν η καθεμιά το δικό της ρομποτ και το προγραμμάτισαν ώστε να ακολουθεί γρήγορα τη μαύρη γραμμή, να αναγνωρίζει τα χρώματα των κύβων, να συλλέγει τους κύβους με μηχανισμό δαγκάνας, να επιλέγει τις σωστές πόλεις που θα επισκεφτεί, να χτυπά με μηχανισμό τις Σημαίες για να τις σηκώσει και να τερματίζει σωστά στο κόκκινο τετράγωνο τερματισμού.
Να σημειωθεί ότι λόγω των κανονισμών του διαγωνισμού οι διαγωνιστικές ομάδες του Γυμνασίου είναι το πολύ τριμελείς και έτσι από όλους τους μαθητές μας που ασχολούνται με τη ρομποτική, αναγκαστικά επιλέχθηκαν 6 μόνο για να στελεχώσουν τις 2 διαγωνιστικές ομάδες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι μαθητές μας δεν είναι το ίδιο ικανοί.
Θερμά συγχαρητήρια στο Δημοτικό σχολείο Θυμιανών Χίου που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία «Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη». Η ομάδα του Δημοτικού σχολείου Θυμιανών με το όνομα «Space team», αποτελούμενη από 6 μαθητές, διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 82 ομάδες από ισάριθμα Δημοτικά σχολεία από όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι μαθητές έφτιαξαν ένα διαστημόπλοιο που θα μεταφέρει τους γήινους στον Άρη δημιουργώντας και το κατάλληλο γήινο περιβάλλον προκειμένου να επιβιώσουν.
Επίσης συγχαρητήρια για τη διάκρισή τους, στην ομάδα του Δημοτικού σχολείου Παλαιοκάστρου Σάμου με το όνομα «Ταξιδευτές» η οποία διαγωνίστηκε στην κατηγορία «Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη».
Είχε προηγηθεί ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για τα Δημοτικά και Γυμνάσια του Βορείου Αιγαίου υπό το συντονισμό του Τιμολέοντα Θεοφανέλλη, Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής υπό την αιγίδα της Π.Δ.Ε. Β. Αιγαίου που πραγματοποιήθηκε στις 24/2/2018.
Ο Προκριματικός για τις ομάδες μας SaMianS και Μαρλάδες πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Σάμου.
Για 2η συνεχή χρονιά πετύχαμε την πρόκριση στον Τελικό και μάλιστα καταλαμβάνοντας την 1η και 2η θέση στην Περιφέρεια.
Από τα Δημοτικά προκρίθηκαν τα 2 πρώτα: το Δημοτικό Θυμιανών Χίου και το Δημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό.
Από τα Γυμνάσια προκρίθηκαν τα 4 πρώτα και συγκεκριμένα το 2ο Γυμνάσιο Σάμου με την ομάδα SaMianS, το 2ο Γυμνάσιο Σάμου με την ομάδα Μαρλάδες, το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με την ομάδα 4 Γυμνάσιο Μυτιλήνης και το 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με την ομάδα RoboEngineers για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό.
Επίσης συμμετείχε το ΓΕΛ Μούδρου με παρουσίαση που έκανε η ομάδα Hephaestus και το 4ο ΓΕΛ Μυτιλήνης με την ομάδα Cypher group που προκρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ROBOTIC DAY 2017
Οι ομάδες που προκρίθηκαν στο διαγωνισμό AegeanRobotics Competition 2017 που έλαβε χώρα στις 6 Μαΐου 2017 στο Καρλόβασι Σάμου, αφού έλαβαν αεροπορικά εισιτήρια χορηγίας από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και την Aegean Airlines, συμμετείχαν στον 14ο διαγωνισμό ρομποτικής Robotic Day που πραγματοποιήθηκε 24 με 25 Ιουνίου στην Πράγα Τσεχίας.
Οι 3 ομάδες της κοινής αποστολής διαγωνίστηκαν στα ακόλουθα αγωνίσματα:
2ο Γυμνάσιο Σάμου στο Αγώνισμα Line Follower ρομποτ #131: Samianator (kit: LegoEV3)
Χατζηευστρατίου Εμμανουήλ φοιτητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Αγώνισμα Mini Sumo ρομποτ #133: RoboSumo
"Μαυρογένειο" ΕΠΑΛ Σάμου στο Διαγωνισμό Free Style Ρομποτ #132: SOLAR TRACKER (kit: Lego EV3)
Στον διαγωνισμό της Πράγας, παρευρέθηκε και μας τίμησε με την παρουσία του εκ μέρους της Ελληνικής Πρεσβείας της Τσεχίας ο κύριος Παύλος Ολζιέρσκυ Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, ο οποίος και φωτογραφήθηκε με τις ομάδες μας.
Στα πλαίσια του διαγωνισμού οι ομάδες εκτός από τις ρομποτικές κατασκευές τους, δημιούργησαν αφίσα παρουσίασης της ομάδας και της κατασκευής, αλλά και τεχνική αναφορά. Αυτά είναι διαθέσιμα στη λίστα των διαγωνιζόμενων ρομποτ (http://roboticday.org/2017/robot-list/)
Λόγω περιορισμού στον αριθμό των εισιτηρίων της χορηγίας, επιλέχθηκαν κάποιοι από τους μαθητές των Σχολείων για να εκπροσωπήσουν τις 2 ομάδες και όχι οι πλήρεις αρχικές ομάδες.
Την ομάδα ?Samians? του 2ου Γυμνασίου Σάμου με το ρομποτ Samianator στελέχωναν οι μαθητές Βογιατζής Δημήτριος, Βασιλειάς Παναγιώτης, Κώνστα Ελένη και Παπαθεοφάνους Θεμιστοκλής με τον εκπαιδευτικό Μπαρέκο Βασίλειο. Στην υποκατηγορία του αγωνίσματος Line Follow με kit Lego συμμετείχαν συνολικά 18 ομάδες από Τσεχία και Σλοβακία. Η ομάδα μας βελτίωσε την ρομποτική της κατασκευή που είχε παρουσιάσει στο Καρλόβασι, κάνοντας αλλαγές τόσο στο σχεδιασμό πχ μεγαλύτερες ρόδες, όσο και στο προγραμματιστικό κομμάτι πχ επιλέγοντας έναν πιο σύνθετο αλγόριθμο διόρθωσης σφάλματος κατά την ακολουθία της μαύρης γραμμής. Σκοπός του συγκεκριμένου αγωνίσματος είναι το ρομποτ να ακολουθήσει όσο ταχύτερα γίνεται μια μαύρη γραμμή πάχους 1,5 εκ η οποία έχει πολλές κλειστές στροφές και σε κάποια της σημεία μπορεί να διακόπτεται εντελώς και πρέπει να γίνεται αναζήτηση αυτής. Επιπλέον η μαύρη γραμμή σε κάποια σημεία μπορεί να χωρίζεται με διχάλα σε 2 διαδρομές και πρέπει να γίνεται επιλογή μονοπατιού, καθώς επίσης να έχουν τοποθετηθεί εμπόδια επάνω της και τότε το ρομποτ οφείλει να τα παρακάμψει αποφεύγοντας να συγκρουστεί. Τις 2 ημέρες του διαγωνισμού παρουσιάστηκαν αρκετά διαφορετικές πίστες και η ομάδα έκανε αλλαγές επι τόπου στον προγραμματισμό ώστε να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Υπήρξαν 4 προκριματικοί γύροι (πίστες) που σταδιακά δυσκόλευαν πχ με την προσθήκη εμποδίων και τα ρομποτ είχαν στη διάθεσή τους κάποιες προσπάθειες να τους περάσουν αλλιώς αποκλείονταν.
Αναλυτικά η κατάταξή μας σε κάθε προκριματικό γύρο ήταν 1ο γύρος: 7η θέση, 2ο γύρος: 2η θέση, 3ο γύρος: 1η θέση, 4ο γύρος: 1η θέση.
Στους τελικούς προκρίθηκε το δικό μας ρομπότ και άλλα 3 ρομποτ με τους καλύτερους χρόνους στον τελευταίο προκριματικό γύρο. Εδώ μας δόθηκε μόνο ένας δοκιμαστικός γύρος και μετά διαγωνιζόσουν μόνο μία φορά με νοκ ουτ διαδικασία. Δεν τα καταφέραμε σε αυτή τη νοκ ουτ διαδικασία, ενώ παρατηρήθηκε και αστοχία ενός αισθητήρα στο ρομποτ μας ο οποίος ξαφνικά έσβησε. Από τα 4 ρομποτ μόνο ένα κατάφερε να ολοκληρώσει την πίστα του τελικού και αυτό όχι ιδιαίτερα γρήγορα. Έτσι τα υπόλοιπα ρομποτ, μαζί και το δικό μας, αν και γενικά γρηγορότερα, κατατάχθηκαν στη 2η θέση. Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές οι οποίοι πραγματοποίησαν πολλές ώρες συναντήσεων εκτός σχολείου για την προετοιμασία τους, συμμετείχαν εφέτος επιπλέον και στον Τελικό του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Γυμνασίου "Η Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου" του WROHellas στην Αθήνα και το αποτέλεσμα αυτό είναι ομαδική δουλειά μιας χρονιάς.
Η ομάδα του Χατζηευστρατίου Εμμανουήλ, φοιτητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου διαγωνίστηκε στο Αγώνισμα Mini Sumo με το ρομποτ RoboSumo. Η κατασκευή του ρομπότ είχε ξεκινήσει στα πλαίσια του μαθήματος «Ρομποτικός Έλεγχος» του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων. Αφού κατέλαβε την 1η θέση στο διαγωνισμό AegeanRobotics Competition 2017 έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές και βελτιώσεις στην κατασκευή του αλλά και στον κώδικα του ρομπότ. Έτσι προστέθηκαν επιπλέον αισθητήρες για την καλύτερη ανίχνευση της θέσης του στο χώρο αλλά και του αντιπάλου του και πραγματοποιήθηκε ελάφρυνση της όλης κατασκευής ώστε να είναι και πάλι μέσα στα επιτρεπτά όρια του διαγωνισμού (0.5 kg). Με την προσθήκη αυτή έπρεπε να αλλάξει και ο κώδικας ριζικά για να αξιοποιούνται τα νέα εξαρτήματά του στο έπακρο. Ο σκοπός του αγωνίσματος mini sumo είναι, χρησιμοποιώντας μόνο τους αισθητήρες που φέρουν τα ρομπότ, να ανιχνεύουν τον αντίπαλό τους αλλά και την θέση τους πάνω στην μαύρη στρογγυλή πίστα και να καταφέρουν να τον βγάλουν εκτός του λευκού περιγράμματός της. Οι συνθήκες του αγώνα αλλάζουν τελείως ανάλογα με τον αντίπαλο που καλείται το ρομπότ να αντιμετωπίσει κάθε φορά λόγω της διαφορετικής του κατασκευής, ταχύτητας των μοτέρ του και αριθμό και τύπο αισθητήρων που φέρει. Την πρώτη μέρα του διαγωνισμού χωριστήκαμε σε δύο ομίλους League A και League B ανάλογα με τους πόντους που καταφέραμε να συλλέξουμε μετά από πολλούς αγώνες μεταξύ όλων των διαγωνιζομένων. Ο RoboSumo εντάχτηκε στον όμιλο League B όπου την δεύτερη μέρα του διαγωνισμού κατέλαβε την 2η θέση μετά από ένα μεγάλο πλήθος αγώνων με αρκετούς αντιπάλους.
Η ομάδα του «Μαυρογένειου» ΕΠΑΛ Σάμου συμμετείχε στην κατηγορία free style με το όνομα Solar Tracker και το ομώνυμο ρομπότ την στελέχωσαν οι μαθητές Κάιλας Κωνσταντίνος, Κλειδωνιάρη Αργυρώ, και Μαυρή Ελένη Άννα με τον εκπαιδευτικό Νικολάκη Γεώργιο. Στην κατηγορία αυτή συμμετείχαν συνολικά 18 ομάδες και δεν υπήρχε συγκεκριμένη θεματολογία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν ρομπότ εμπνευσμένα από την ταινία Star Wars καθώς και ρομπότ με στόχο την διευκόλυνση επικοινωνίας ατόμων με προβλήματα ακοής. Η ομάδα Solar Tracker παρουσίασε ρομποτική κατασκευή η οποία έχει στόχο να μεγιστοποιήσει την παραγωγή ενέργειας από ηλιακούς συλλέκτες στρέφοντας τους αυτόματα προς την κατεύθυνση του ήλιου. Το ρομπότ αρχικά αναγνωρίζει την κατεύθυνση από την οποία προέχεται εντονότερος φωτισμός, χρησιμοποιώντας ένα αισθητήρα φωτεινότητας, και στη συνέχεια στρέφει ένα ηλιακό συλλέκτη προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να βελτιστοποιήσει την παραγωγή ενέργειας από τον ήλιο. Στην κατηγορία αυτή δεν ανακοινώθηκε κατάταξη των ομάδων.
Στο διαγωνισμό υπήρξε ακόμα μια Ελληνική συμμετοχή από τους RoboSpecialists, τους οποίους γνωρίσαμε εκεί, και πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δραστήριο Σύλλογο Ρομποτικής Μαθηματικών ? Φυσικής και Τεχνολογίας από την Ξάνθη με ρομποτικές διακρίσεις. Στην Πράγα διαγωνίστηκαν με 2 τους ομάδες στο αγώνισμα Bear Rescue Beginner Lego Kit όπου κατέλαβαν την 4η και 6η θέση.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη στο κεντρικό Prague Congress Centre. Λόγω μη ύπαρξης αεροπορικών εισιτηρίων επιστροφής, η παραμονή εκτός έδρας της αποστολής ήταν διάρκειας 6 ημερών, από 23/6/17 έως 28/6/17. Κατά τη διαμονή μας στην Πράγα επισκεφτήκαμε τα κυριότερα αξιοθέατα και μνημεία της πόλης. Η διαμονή των ομάδων έγινε σε φοιτητική εστία του Charles University με χαμηλό κόστος το οποίο το επιβαρύνθηκαν τα μέλη των ομάδων. Τα έξοδα διατροφής και μετακινήσεων στην πόλη επίσης τα επιβαρύνθηκαν τα μέλη των ομάδων.
Όλες οι ομάδες πήγαν εξαιρετικά για 1η εμφάνιση στο Διαγωνισμό αυτό που διεξάγεται εδώ και 14 χρόνια! Συνολικά αποκομίσαμε πολλές εμπειρίες, γνώσεις και διακρίσεις από αυτή την αποστολή και ελπίζουμε του χρόνου να μπορέσουμε να εξοπλιστούμε με περισσότερο ρομποτικό υλικό ώστε να ξανασυμμετάσχουμε γιατί όχι με περισσότερες ομάδες και σε άλλα αγωνίσματα! Αξίζουν συγχαρητήρια στους διαγωνιζόμενους, στους διοργανωτές και σε όσους μας στήριξαν όπως τους γονείς των μαθητών, συναδέλφους, χορηγούς και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που διοργάνωσε πρώτα εδώ τον τοπικό διαγωνισμό και έτσι μας έδωσε την ευκαιρία να συνεχίσουμε.
Δείτε βίντεο με στιγμιότυπα του Διαγωνισμού
Το ρομποτ μας σε δράση
LEGO EV3 Line Follower "Samianator" Team: Samians. It follows the black line that has several curved turns and may split and re-join. It uses the 2 LEGO Large motors in reversed position with big LEGO wheels. The robot can also cope with track obstacles like objects laid on the track or line cut-offs. For the line following we use 3 EV3 Color Sensors that measure reflected light intensity in a PID controller. To avoid obstacles a single EV3 Ultrasonic Sensor is used. Competitions: winner Aegean Robotics 2017, 2nd pos Prague Robotic Day 2017.
Συνέντευξη στον Ραδιοφωνικό σταθμό Αρμονία για την εμπειρία της πρόσφατης ρομποτικής αποστολής στο διαγωνισμό Robotic Day 2017 της Πράγας. Δημοσιογράφος κ. Μάνος Στεφανάκης
Το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και τις Σχολικές Δραστηριότητες της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ - ΔΟΠΠΟΝΑΣ διοργάνωσε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής ρομποτικής AegeanRobotics Competition 2017 το Σάββατο 6 Μαΐου στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Δήμου στο Καρλόβασι της Σάμου.
Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετείχε με 2 ομάδες (Samians1 και Samians2) και προπονητή τον Μπαρέκο Βασίλη, στον Γενικό Διαγωνισμό όπου συνολικά διαγωνίστηκαν 12 ομάδες στα αγωνίσματα: 1. Mini Sumo 2. Line Follower (ακολουθία μαύρης γραμμής) 3. Ελεύθερη Παρουσίαση 4. Διάσωση (Bear Rescue)
ΟΜΑΔΑ: Samians1
Για το αγώνισμα LineFollower αποτελούμενη από τους μαθητές Κώνστα Ελένη - Παπαθεοφάνους Θέμο - Βασιλειά Παναγιώτη της Β τάξης και Βογιατζή Δημήτρη - Θάνο Γιώργο της Γ τάξης.
Κατασκευάσαμε με LEGO EV3 ρομποτικό όχημα που ακολουθεί μαύρη γραμμή η οποία αποτελείται από πολλές κλειστές καμπύλες, καθώς και εμπόδια όπως αντικείμενα που μπλοκάρουν την μαύρη γραμμή, διχάλες επιλογής μονοπατιού αλλά και διακοπές της ίδια της μαύρης γραμμής. Η ακολουθία μαύρης γραμμής γίνεται με χρήση τριών αισθητήρων φωτός οι οποίοι βρίσκονται κολλητά ο ένας δίπλα στον άλλον στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Χρησιμοποιήθηκαν τρεις αισθητήρες ώστε να εντοπίζεται πιο εύκολα η μαύρη γραμμή στις αλλεπάλληλες κλειστές γραμμές. Ο αλγόριθμος της ακολουθίας είναι σχετικά απλός, υπολογίζει τη διαφορά στη φωτεινότητα μεταξύ των 3 αισθητήρων η οποία περνά διορθωμένη με κάποιο συντελεστή, ως ποσοστό στριψίματος του τιμονιού. Για την αποφυγή εμποδίων χρησιμοποιήθηκε ο αισθητήρας υπερήχων. Στο EV3 πρόγραμμα που εκτελεί το όχημά μας, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε block κώδικα στα οποία υπάρχει η δυνατότητα να περνάμε διαφορετικές τιμές για κάθε εκτέλεση (παραμετροποιήσιμα) αλλά και να τα επαναχρησιμοποιούμε κατά περίπτωση.
ΟΜΑΔΑ: Samians2
Για το αγώνισμα MiniSumo αποτελούμενη από τους μαθητές Βαλή Παντελή - Κουκούλη Στρατή - Καλαμοβράκα Νίκο - Φιλιππή Δημήτρη της Α τάξης, Παπαθεοφάνους Θέμο - Βασιλειά Παναγιώτη - Παπαγεωργίου Γιάννη της Β τάξης και τον Παναγάκη Στέλιο της Γ τάξης.
Κατασκευάσαμε αυτοσχέδιο μίνι όχημα βασισμένο στον μικροελεγκτή Arduino, με υλικά πλαστικά & αλουμινένια σασί παλαιότερων ρομποτ, τα οποία κόπηκαν σε μικρότερες διαστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες του διαγωνισμού Μήκος οχήματος x Πλάτος 10 x 10εκ. Το χαμηλότερο επίπεδο του οχήματος (αυτό των τροχών) για στιβαρότητα και χαμηλό κέντρο βάρους είναι από αλουμίνιο ενώ το υψηλότερο επίπεδο που βρίσκεται η πλακέτα Arduino είναι από πλαστικό. Μπροστά τοποθετήθηκε μπάρα προστασίας από τις συγκρούσεις που είναι μια μεταλλική σίτα εξαερισμού από κουτί υπολογιστή, ενώ στο πίσω μέρος η ρόδα κίνησης κατασκευάστηκε από δομικά στοιχεία LEGO. Για την κίνηση χρησιμοποιήθηκαν 2 μικροσκοπικά DC Μοτερ με σασμαν σε κουτί παρόμοια με τα οικονομικά σερβομοτερ που χρησιμοποιούμε συχνά στο χόμπι της ρομποτικής. Για τον εντοπισμό της λευκής λωρίδας του ορίου της πίστας χρησιμοποιήθηκαν 3 αισθητήρες φωτός μπροστά (IR Line tracking sensors) καθώς και ένας αισθητήρας υπερήχων πάλι μπροστά για τον εντοπισμό του αντιπάλου. Μελλοντικά θα προστεθεί και 2ος αισθητήρας υπερήχων στο πλαϊνό μέρος για καλύτερο εντοπισμό.
Στο Διαγωνιστικό μέρος καταλάβαμε την 1η θέση στο αγώνισμα Line Follower (ομάδα Samians1) και τη 2η θέση στο Mini Sumo (ομάδα Samians2).
Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η ελεύθερη παρουσίαση του ρομποτ ElGreco και το όχημα της διάσωσης (bear rescue) που κατασκεύασαν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ομάδα AegeanRobotics).
Γενικά ήταν μια υπέροχη εμπειρία που ενθουσίασε διαγωνιζόμενους αλλά και θεατές και που δείχνει ότι σιγά - σιγά η εκπαιδευτική ρομποτική κερδίζει έδαφος και στη Σάμο!
Δείτε στιγμιότυπα στο video που ακολουθεί:
Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί η νικήτρια ομάδα μας Samians1 του 2ου Γυμνασίου Σάμου, μαζί με τις νικήτριες ομάδες του "Μαυρογένειου" Επαγγελματικού Λυκείου Σάμου με την ελεύθερη παρουσίαση SOLAR TRACKER υπό την επίβλεψη του συναδέλφου Πληροφορικού Νικολάκη Γιώργου και την ομάδα RoboSumo του φοιτητή Χατζηευστρατίου Μανώλη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Mini Sumo, θα μεταβούμε στην Πράγα της Τσεχίας για να συμμετάσχουμε στον Διεθνή Διαγωνισμό Ρομποτικής Robotic Day 2017.
Ευχαριστούμε θερμά τους Διοργανωτές, την Κριτική επιτροπή αλλά και τους Χορηγούς που ευγενικά μας καλύπτουν τα αεροπορικά εισιτήρια των μετακινήσεων.
Η διοργάνωση του διαγωνισμού είναι μέρος της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Διατριβής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του τμήματος, Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα, των κ.κ. Δημήτρη Χατζή και Δημήτρη Λειβαδίτη.
Ο Eυρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (European Space Agency, ESA) ανακοίνωσε τα τελικά αποτελέσματα της Πρόκλησης Astro Pi.
To 2ο Γυμνάσιο Σάμου είναι ανάμεσα στις βραβευμένες ομάδες που επιλέχθηκαν και ο κώδικας του πειράματός μας που σχεδιάστηκε, εστάλη και εκτελέστηκε στο Διάστημα πάνω στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).
Τα δεδομένα που παράγονται από τα πειράματα θα λαμβάνονται πίσω στη γη και θα διανέμονται στις ομάδες μέχρι τις 15 Μαΐου. Έτσι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σαν πραγματικοί επιστήμονες και να αναλύουν δεδομένα που συλλέγονται στο διάστημα!
Φωτογραφία από τις Astro Pi συσκευές πάνω στον ISS. Astro Team ? Italy (left) and AstroShot ? Greece (right). Image credit ESA.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 184 ομάδες από 15 Ευρωπαϊκές χώρες, με περισσότερους από 1800 μαθητές να έχουν σχεδιάσει πειράματα για τον ISS. Ανάμεσα στις 45 νικήτριες ομάδες που επιλέχθηκαν είναι 5 ομάδες από Ελληνικά Σχολεία, ενώ 4 ακόμα Ελληνικές Ομάδες (ανάμεσά τους και η Ομάδα μας Samians) ήταν ανάμεσα στις Highly commended ομάδες της Δεύτερης φάσης.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ESA: "An evaluation panel composed of ESA, and Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on several criteria ranging from scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and code quality and readability. The juries were so impressed with the quality of some entries that we also created a ?highly commended? category. Like that more 19 teams have won the chance to have their codes run in space."
Νικητές της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17
Delta
TALOS ed-UTH-robotix
Greece
Weightless Mass
Intercultural Jr. High School of Evosmos
Greece
49th Astro Pi Teamwork
49th Elementary School of Patras
Greece
Astro Travellers
12th Primary School of Petroupolis
Greece
GKGF-1
Gymnasium of Kanithos
Greece
Ομάδες της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17 που απέσπασαν "Εύφημος Μνεία" - Highly Commended
Μέρος της Εργασίας παρουσιάστηκε και στα πλαίσια του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας*** κλικ εδώ ***
Το Astro Pi είναι το όνομα ενός μικρού υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το Ίδρυμα Raspberry Pi, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαστήματος του Ηνωμένου Βασιλείου και της ESA.Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός Astro Pi, είχε σαν στόχο να σχεδιάσουν οι μαθητές ένα επιστημονικό πείραμα που μπορεί να τρέξει με τη χρήση αισθητήρων Astro Pi , και να γράψουν τον κώδικα του Astro Pi για να εκτελεστεί αυτό το πείραμα πάνω στον ISS.
===================================
Ακολουθεί το Συγχαρητήριο Μήνυμα από τον Διοργανωτή:
Dear Astro Pi Team,
ESA, in collaboration with the Raspberry Pi Foundation, would like to congratulate you all for your excellent work. Considering the high calibre of your mission, your code has been selected as a ?Highly Commended? entry and has been qualified to fly to the International Space Station (ISS) on the same SD cards as the winning codes. Congratulations!
After receiving more than 180 entries, it was very difficult to choose the best experiments to run on the ISS. An evaluation panel, composed of ESA and the Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on the following criteria: scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and code quality, and readability.
Your code will now be uplinked to the ISS to run on the Astro Pis in the Columbus module, under the careful supervision of ESA astronaut Thomas Pesquet. The collected data will be downlinked to Earth and distributed to the teams by 15 May 2017. You will then have the chance to analyse the data collected in space and to continue your amazing work ? like a real space scientist!
Once again, we would like to congratulate all of the teams, students, and teachers, that participated in this project.