Μαθητικοί Διαγωνισμοί

Συγχαίρουμε τη μαθήτριά μας Κώνστα Ελένη - Σταυρούλα η οποία απέσπασε Βραβείο

στην κατηγορία Σκίτσο Γυμνασίου στον φετινό 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Σκίτσου, Κόμικς και Γελοιογραφίας "ΣΚΙΤΣΟΦΡΕΝΕΙΑ@PIERCE 2018".

 Ο Διαγωνισμός αυτός διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος και φετινό του θέμα ήταν: "Η ΓΥΝΑΙΚΑ".

 

skitso gynaika

Το σκίτσο της μαθήτριας: Γυναίκα μετανάστρια η οποία κρατάει το παιδί της.

 

Ο Διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας και δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των Δημόσιων και Ιδιωτικών Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας.

Η αξιολόγηση των έργων πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή που θα βρείτε στο τέλος του άρθρου. Κριτήρια για την επιλογή των έργων αποτέλεσαν η έμπνευση, η τεχνική αρτιότητα, η πρωτοτυπία και η αυθεντικότητα.

Διαβάστε το Δελτίο Τύπου εδώ.

Όλα τα έργα θα εκτεθούν στους χώρους του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος από 23 Μαρτίου έως 30 Μαΐου 2018.
Η έκθεση θα είναι επισκέψιμη, μετά από συνεννόηση με τον υπεύθυνο του Διαγωνισμού. Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.

 

Οργανωτική Επιτροπή
Αθανάσιος Φαλούκας(Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας)
Γεώργιος Βακερλής,(Διευθυντής Λυκείου,Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Ιωάννης Κλαδάς (Διευθυντής Γυμνασίου,Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Μιχαήλ Σιάμος (Υποδιευθυντής Λυκείου,Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Ιωάννης Κοσμάς (Καθηγητής Φιλόλογος, Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Μαρία Κουτούση,(Καθηγήτρια Φιλόλογος. Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας)
Νικόλαος Καριανός (Εικαστικός, Καθηγητής Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Ιωάννης Σκλήρης (Καθηγητής Πληροφορικής, Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Δήμητρα Σπυροπούλου, Γραμματειακή υποστήριξη (Assistant ? Pierce Secretariat)


Κριτική Επιτροπή
Δέσποινα Μουζάκη (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήματος Κινηματογράφου Σχολής
Καλών Τεχνών Α.Π.Θ.)
Ειρήνη ?Μαρία Κουρή (Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας)
Βένια Μπεχράκη, Εικαστικός
Ιωάννης Κοσμάς (Καθηγητής Φιλόλογος, Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Έφη Χαλυβοπούλου (Εικαστικός, MFA Pratt Institute New York, Καθηγήτρια και
Επικεφαλής του τμήματοςVisual Arts and Art History, Frances Rich School of Fine and
Performing Arts, Deree - The American College of Greece)
Δημήτριος Ιωάννου (Εικαστικός, Καθηγητής Pierce IB DP, Frances Rich School of Fine and
Performing Arts, Deree - The American College of Greece)
Στέλλα Καραγεωργίου (Εικαστικός, Ιστορικός Τέχνης, Οικονομολόγος, Καθηγήτρια Pierce -
Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Πηνελόπη Θεοδωροπούλου (Εικαστικός, Καθηγήτρια Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο
Ελλάδος)
Νικόλαος Καριανός (Εικαστικός, Καθηγητής Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)
Φοίβος Παπαχατζής (Εικονογράφος, Pierce ? Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος)

Ο Τελικός του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 στην Αθήνα στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου.

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου.

To 2ο Γυμνάσιο Σάμου όπως και πέρσι έτσι και εφέτος κατάφερε να προκριθεί και να συμμετάσχει στον Διαγωνισμό αυτό με 2 του ομάδες (SaMianS και Μαρλάδες) με μαθητές και από τις 3 τάξεις του Γυμνασίου, προπονητή τον εκπαιδευτικό κ. Μπαρέκο Βασίλη και πολύτιμο συνοδό της αποστολής τον εκπαιδευτικό κ Ευαγγέλου Ευθύμιο.

Και οι 2 ομάδες κατάφεραν να προκριθούν στην τελική φάση των 24 καλύτερων, από το σύνολο των 75 ομάδων Γυμνασίου και τελικά να κατακτήσουν την 6η θέση οι SaMianS και την 19η θέση οι Μαρλάδες !

Δείτε στιγμιότυπα στο βίντεο που ακολουθεί

 

 

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι να αποτελέσει ένα έναυσμα, προκειμένου να αποκτήσουν τα σχολεία της χώρας τη δυνατότητα να εντάξουν, πλέον, την εκπαιδευτική ρομποτική στην καθημερινή διδακτική τους πράξη.

Ήδη το Σχολείο μας έχει εφοδιαστεί και με δωρεάν εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής και συνεχίζει με τη διαρκή κατάρτιση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών, μέσω δωρεάν επιμορφωτικών σεμιναρίων.

Πρόκειται για ένα ταξίδι μάθησης που οι μαθητές μαθαίνουν να εργάζονται σε ομάδες και να επικοινωνούν με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή στην ανακάλυψη της λύσης κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας.

team

 

Η Τελική Κατάταξη της κατηγορίας Γυμνασίου στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2018

Α/Α Σειρά Διαγωνισμού Όνομα Ομάδας Σχολείο που εκπροσωπεί max min Χρόνος min sec
1 ΓΑ06 smart  moves Ανεξάρτητη Ομάδα 870 750 68
2 ΓΓ08 ΤΑΛΩΣ 2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 870 550 100
3 ΓΕ08 Robots FC 13ο Γυμνάσιο Λάρισας 870 0 46
4 ΓΣτ08 Robot Direction 13ο Γυμνάσιο Λάρισας 750 750 36
5 ΓΒ11 Virus Ανεξάρτητη Ομάδα 750 750 100
6 ΓΒ10 SaMianS 2ο Γυμνάσιο Σάμου 750 750 115
7 ΓΕ11 Kalamata Storm 3 Ανεξάρτητη Ομάδα 750 650 92
8 ΓΔ07 Capacitors Ανεξάρτητη Ομάδα 750 200 77
9 ΓΑ05 Tik Tak Tech 2ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 750 200 93
10 ΓΑ09 BrickMans 13ο Γυμνάσιο Λάρισας 750 0 38
11 ΓΓ05 Dizzy Flinjas Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού 650 650 92
12 ΓΣτ11 Kalamata Storm 4 Ανεξάρτητη Ομάδα 650 550 77
13 ΓΕ05 Trinity Robotics Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης 640 550 91
14 ΓΣτ05 Supreme Αρσάκεια Γυμνάσια Εκάλης 610 0 107
15 ΓΣτ07 Gymlech_2 Γυμνάσιο Λεχαινών 550 300 92
16 ΓΕ07 Gymlech_1 Γυμνάσιο Λεχαινών 540 400 94
17 ΓΓ02 Smart Robots Gym Ανεξάρτητη Ομάδα 490 0 64
18 ΓΔ11 BougaBots 1 Εκπαιδευτήρια Μπουγά 400 200 104
19 ΓΕ06 Μαρλάδες 2ο Γυμνάσιο Σάμου 350 0 98
20 ΓΑ11 Robotronics Ανεξάρτητη Ομάδα 80 0 120
21 ΓΔ02 ΓΜΗ-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ Γυμνάσιο Μεταμόρφωσης ? Ηρακλείου 70 -10 120
22 ΓΑ04 Wish I knew Ανεξάρτητη Ομάδα 0 0 120
23 ΓΓ10 Corfu Robotics 5ο Γυμνάσιο Κέρκυρας 0 -10 120
24 ΓΔ12 Nea Artaki Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης -10 -10 120

 

Συγχαίρουμε τους μαθητές μας που συμμετέχουν σε αυτές τις δραστηριότητες, που δείχνουν το ταλέντο τους, συνεισφέρουν με τις ιδέες τους και τον ενθουσιασμό τους και που αφιερώνουν από τον ελεύθερο χρόνο τους στο όμορφο αυτό ταξίδι εκπαιδευτικής ρομποτικής που έχει ξεκινήσει με επιτυχία από πέρσι.

DSC00017

 

Ευχαριστούμε πολύ την Δντρια του Σχολείου μας κα Χατζηιωαννίδου Πάτρα που στήριξε με κάθε τρόπο αυτή μας την προσπάθεια,

την Aegean Airlines που ευγενικά μας χορήγησε 4 αεροπορικά εισιτήρια μετ' επιστροφής Σάμο-Αθήνα,

Aegean Airlines logo

 

το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Σάμου για την οικονομική ενίσχυση που προσέφερε και

τους γονείς των μαθητών που διαγωνίσθηκαν οι οποίοι επιβαρύνθηκαν οικονομικά για την κάλυψη των εξόδων.

 

 Το φετινό πρόβλημα για το Γυμνάσιο σχετίζοταν με το ιστορικό θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες (Φρυκτωρίες)» σε μια διαγωνιστική πίστα που είναι ιδιαίτερα απαιτητική συγκριτικά με τους προηγούμενους διαγωνισμούς καθότι ο διοργανωτής επιθυμεί να ανεβάσει το διαγωνιστικό επίπεδο ώστε η χώρα μας να καταστεί ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο.

gb

 

Η δοκιμασία στηρίζεται στις επικοινωνίες κατά τη Βυζαντινή περίοδο και παρουσιάζει την «περιπετειώδη» πορεία των μηνυμάτων, που διασχίζοντας την αχανή Βυζαντινή Αυτοκρατορία με ταχύτητα, είχαν τη δυνατότητα να φτάσουν μέσα σε λίγες ώρες στην Κωνσταντινούπολη. 

Η δοκιμασία αφορά στη μεταφορά δύο «μηνυμάτων» από δύο πόλεις της Μέσης Ανατολής προς την Κωνσταντινούπολη. Ο αγγελιαφόρος ξεκινά από την Ιερουσαλήμ και περνώντας από δύο από τις τέσσερις κοντινές πόλεις (Τύρο, Δαμασκό, Αντιόχεια ή Χαλέπι) μεταφέρει τα μηνύματα που παραλαμβάνει, προς την Κωνσταντινούπολη. Η δοκιμασία στηρίζεται πάνω στο δωδεκάωρο σύστημα κωδικοποίησης μηνυμάτων που ήταν διαδεδομένο την Βυζαντινή περίοδο και πραγματοποιείται πάνω σε ένα «δρόμο» της αυτοκρατορίας που ενώνει τις παραπάνω πόλεις. Τα ρομπότ πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδρομή που ακολουθούσαν τα μηνύματα, ολοκληρώνοντας ταυτόχρονα και τις δοκιμασίες που θα συναντήσουν στο δρόμο τους.

Οι δύο μας ομάδες κατασκεύασαν η καθεμιά το δικό της ρομποτ και το προγραμμάτισαν ώστε να ακολουθεί γρήγορα τη μαύρη γραμμή, να αναγνωρίζει τα χρώματα των κύβων, να συλλέγει τους κύβους με μηχανισμό δαγκάνας, να επιλέγει τις σωστές πόλεις που θα επισκεφτεί, να χτυπά με μηχανισμό τις Σημαίες για να τις σηκώσει και να τερματίζει σωστά στο κόκκινο τετράγωνο τερματισμού.

ge

Να σημειωθεί ότι λόγω των κανονισμών του διαγωνισμού οι διαγωνιστικές ομάδες του Γυμνασίου είναι το πολύ τριμελείς και έτσι από όλους τους μαθητές μας που ασχολούνται με τη ρομποτική, αναγκαστικά επιλέχθηκαν 6 μόνο για να στελεχώσουν τις 2 διαγωνιστικές ομάδες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι μαθητές μας δεν είναι το ίδιο ικανοί.

 

Θερμά συγχαρητήρια στο Δημοτικό σχολείο Θυμιανών Χίου που κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία «Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη». Η ομάδα του Δημοτικού σχολείου Θυμιανών με το όνομα «Space team», αποτελούμενη από 6 μαθητές, διαγωνίστηκε ανάμεσα σε 82 ομάδες από ισάριθμα Δημοτικά σχολεία από όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, οι μαθητές έφτιαξαν ένα διαστημόπλοιο που θα μεταφέρει τους γήινους στον Άρη δημιουργώντας και το κατάλληλο γήινο περιβάλλον προκειμένου να επιβιώσουν.

Επίσης συγχαρητήρια για τη διάκρισή τους, στην ομάδα του Δημοτικού σχολείου Παλαιοκάστρου Σάμου με το όνομα «Ταξιδευτές» η οποία διαγωνίστηκε στην κατηγορία «Δημοτικό: Εποικισμός του Άρη».

 


Είχε προηγηθεί ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για τα Δημοτικά και Γυμνάσια του Βορείου Αιγαίου υπό το συντονισμό του Τιμολέοντα Θεοφανέλλη, Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής υπό την αιγίδα της Π.Δ.Ε. Β. Αιγαίου που πραγματοποιήθηκε στις 24/2/2018. 

Ο Προκριματικός για τις ομάδες μας SaMianS και Μαρλάδες πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Σάμου.

Για 2η συνεχή χρονιά πετύχαμε την πρόκριση στον Τελικό και μάλιστα καταλαμβάνοντας την 1η και 2η θέση στην Περιφέρεια.

perif

Από τα Δημοτικά προκρίθηκαν τα 2 πρώτα: το Δημοτικό Θυμιανών Χίου και το Δημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό.

1ο Δημοτικό Θυμιανών Χίου Space team
2ο Δημοτικό Παλαιοκάστρου Σάμου Ταξιδευτές
3ο 11ο Δημοτικό Μυτιλήνης superbots
4ο 9ο Δημοτικό Μυτιλήνης Lionbots
5ο Δημοτικό Σχολείο Μεσαίου Καρλοβάσου Εξωγήινοι
6ο Δημοτικό Κοντακεΐκων Σάμου Άρη ερχόμαστε!

Από τα Γυμνάσια προκρίθηκαν τα 4 πρώτα και συγκεκριμένα το 2ο Γυμνάσιο Σάμου με την ομάδα SaMianS, το 2ο Γυμνάσιο Σάμου με την ομάδα Μαρλάδες, το 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με την ομάδα 4 Γυμνάσιο Μυτιλήνης και το 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης με την ομάδα RoboEngineers για τον Πανελλήνιο διαγωνισμό.


1ο 2ο Γυμνάσιο Σάμου SaMianS
2ο 2ο Γυμνάσιο Σάμου Μαρλάδες
3ο 4ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 4 Γυμνάσιο Μυτιλήνης
4ο 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης RoboEngineers
5ο Aνεξάρτητη Ομάδα Στέλιος Καραμανής - Anonymous
6ο ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΟΜΑΔΑ Γιάννης Συρρής - Βιγλάτωρες
7ο Aνεξάρτητη Ομάδα Πάρης Παπαπαρασκευάς - Chios Robots
8ο 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 5ogym2
9ο 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης 5oGym1
10ο Γυμνάσιο Γέρας Γυμνάσιο Γέρας
11o Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Οινουσσών Robot-Captains
12o 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Τάλως
13o 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης TMLM
14o 3ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης Errors 404

Επίσης συμμετείχε το ΓΕΛ Μούδρου με παρουσίαση που έκανε η ομάδα Hephaestus και το 4ο ΓΕΛ Μυτιλήνης με την ομάδα Cypher group που προκρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ROBOTIC DAY 2017

prague1

Οι ομάδες που προκρίθηκαν στο διαγωνισμό AegeanRobotics Competition 2017 που έλαβε χώρα στις 6 Μαΐου 2017 στο Καρλόβασι Σάμου, αφού έλαβαν αεροπορικά εισιτήρια χορηγίας από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και την Aegean Airlines, συμμετείχαν στον 14ο διαγωνισμό ρομποτικής Robotic Day που πραγματοποιήθηκε 24 με 25 Ιουνίου στην Πράγα Τσεχίας.

Οι 3 ομάδες της κοινής αποστολής διαγωνίστηκαν στα ακόλουθα αγωνίσματα:

  • 2ο Γυμνάσιο Σάμου στο Αγώνισμα Line Follower
    ρομποτ #131: Samianator (kit: LegoEV3)
  • Χατζηευστρατίου Εμμανουήλ φοιτητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Αγώνισμα Mini Sumo
    ρομποτ #133: RoboSumo
  • "Μαυρογένειο" ΕΠΑΛ Σάμου στο Διαγωνισμό Free Style
    Ρομποτ #132: SOLAR TRACKER (kit: Lego EV3)

prague2

Στον διαγωνισμό της Πράγας, παρευρέθηκε και μας τίμησε με την παρουσία του εκ μέρους της Ελληνικής Πρεσβείας της Τσεχίας ο κύριος Παύλος Ολζιέρσκυ Σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, ο οποίος και φωτογραφήθηκε με τις ομάδες μας.

Στα πλαίσια του διαγωνισμού οι ομάδες εκτός από τις ρομποτικές κατασκευές τους, δημιούργησαν αφίσα παρουσίασης της ομάδας και της κατασκευής, αλλά και τεχνική αναφορά. Αυτά είναι διαθέσιμα στη λίστα των διαγωνιζόμενων ρομποτ (http://roboticday.org/2017/robot-list/)

Our Poster and Technical Report (in English)

prague7

prague5

prague6

Λόγω περιορισμού στον αριθμό των εισιτηρίων της χορηγίας, επιλέχθηκαν κάποιοι από τους μαθητές των Σχολείων για να εκπροσωπήσουν τις 2 ομάδες και όχι οι πλήρεις αρχικές ομάδες.

Την ομάδα ?Samians? του 2ου Γυμνασίου Σάμου με το ρομποτ Samianator στελέχωναν οι μαθητές Βογιατζής Δημήτριος, Βασιλειάς Παναγιώτης, Κώνστα Ελένη και Παπαθεοφάνους Θεμιστοκλής με τον εκπαιδευτικό Μπαρέκο Βασίλειο. Στην υποκατηγορία του αγωνίσματος Line Follow με kit Lego συμμετείχαν συνολικά 18 ομάδες από Τσεχία και Σλοβακία. Η ομάδα μας βελτίωσε την ρομποτική της κατασκευή που είχε παρουσιάσει στο Καρλόβασι, κάνοντας αλλαγές τόσο στο σχεδιασμό πχ μεγαλύτερες ρόδες, όσο και στο προγραμματιστικό κομμάτι πχ επιλέγοντας έναν πιο σύνθετο αλγόριθμο διόρθωσης σφάλματος κατά την ακολουθία της μαύρης γραμμής. Σκοπός του συγκεκριμένου αγωνίσματος είναι το ρομποτ να ακολουθήσει όσο ταχύτερα γίνεται μια μαύρη γραμμή πάχους 1,5 εκ η οποία έχει πολλές κλειστές στροφές και σε κάποια της σημεία μπορεί να διακόπτεται εντελώς και πρέπει να γίνεται αναζήτηση αυτής. Επιπλέον η μαύρη γραμμή σε κάποια σημεία μπορεί να χωρίζεται με διχάλα σε 2 διαδρομές και πρέπει να γίνεται επιλογή μονοπατιού, καθώς επίσης να έχουν τοποθετηθεί εμπόδια επάνω της και τότε το ρομποτ οφείλει να τα παρακάμψει αποφεύγοντας να συγκρουστεί. Τις 2 ημέρες του διαγωνισμού παρουσιάστηκαν αρκετά διαφορετικές πίστες και η ομάδα έκανε αλλαγές επι τόπου στον προγραμματισμό ώστε να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Υπήρξαν 4 προκριματικοί γύροι (πίστες) που σταδιακά δυσκόλευαν πχ με την προσθήκη εμποδίων και τα ρομποτ είχαν στη διάθεσή τους κάποιες προσπάθειες να τους περάσουν αλλιώς αποκλείονταν.

Αναλυτικά η κατάταξή μας σε κάθε προκριματικό γύρο ήταν 1ο γύρος: 7η θέση, 2ο γύρος: 2η θέση, 3ο γύρος: 1η θέση, 4ο γύρος: 1η θέση.

pragueR1 pragueR3 pragueR4

Στους τελικούς προκρίθηκε το δικό μας ρομπότ και άλλα 3 ρομποτ με τους καλύτερους χρόνους στον τελευταίο προκριματικό γύρο. Εδώ μας δόθηκε μόνο ένας δοκιμαστικός γύρος και μετά διαγωνιζόσουν μόνο μία φορά με νοκ ουτ διαδικασία. Δεν τα καταφέραμε σε αυτή τη νοκ ουτ διαδικασία, ενώ παρατηρήθηκε και αστοχία ενός αισθητήρα στο ρομποτ μας ο οποίος ξαφνικά έσβησε. Από τα 4 ρομποτ μόνο ένα κατάφερε να ολοκληρώσει την πίστα του τελικού και αυτό όχι ιδιαίτερα γρήγορα. Έτσι τα υπόλοιπα ρομποτ, μαζί και το δικό μας, αν και γενικά γρηγορότερα, κατατάχθηκαν στη 2η θέση. Αξίζουν συγχαρητήρια στους μαθητές οι οποίοι πραγματοποίησαν πολλές ώρες συναντήσεων εκτός σχολείου για την προετοιμασία τους, συμμετείχαν εφέτος επιπλέον και στον Τελικό του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Γυμνασίου "Η Πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου" του WROHellas στην Αθήνα και το αποτέλεσμα αυτό είναι ομαδική δουλειά μιας χρονιάς.

pragueRF


Η ομάδα του Χατζηευστρατίου Εμμανουήλ, φοιτητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου διαγωνίστηκε στο Αγώνισμα Mini Sumo με το ρομποτ RoboSumo. Η κατασκευή του ρομπότ είχε ξεκινήσει στα πλαίσια του μαθήματος «Ρομποτικός Έλεγχος» του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων. Αφού κατέλαβε την 1η θέση στο διαγωνισμό AegeanRobotics Competition 2017 έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές και βελτιώσεις στην κατασκευή του αλλά και στον κώδικα του ρομπότ. Έτσι προστέθηκαν επιπλέον αισθητήρες για την καλύτερη ανίχνευση της θέσης του στο χώρο αλλά και του αντιπάλου του και πραγματοποιήθηκε ελάφρυνση της όλης κατασκευής ώστε να είναι και πάλι μέσα στα επιτρεπτά όρια του διαγωνισμού (0.5 kg). Με την προσθήκη αυτή έπρεπε να αλλάξει και ο κώδικας ριζικά για να αξιοποιούνται τα νέα εξαρτήματά του στο έπακρο. Ο σκοπός του αγωνίσματος mini sumo είναι, χρησιμοποιώντας μόνο τους αισθητήρες που φέρουν τα ρομπότ, να ανιχνεύουν τον αντίπαλό τους αλλά και την θέση τους πάνω στην μαύρη στρογγυλή πίστα και να καταφέρουν να τον βγάλουν εκτός του λευκού περιγράμματός της. Οι συνθήκες του αγώνα αλλάζουν τελείως ανάλογα με τον αντίπαλο που καλείται το ρομπότ να αντιμετωπίσει κάθε φορά λόγω της διαφορετικής του κατασκευής, ταχύτητας των μοτέρ του και αριθμό και τύπο αισθητήρων που φέρει. Την πρώτη μέρα του διαγωνισμού χωριστήκαμε σε δύο ομίλους League A και League B ανάλογα με τους πόντους που καταφέραμε να συλλέξουμε μετά από πολλούς αγώνες μεταξύ όλων των διαγωνιζομένων. Ο RoboSumo εντάχτηκε στον όμιλο League B όπου την δεύτερη μέρα του διαγωνισμού κατέλαβε την 2η θέση μετά από ένα μεγάλο πλήθος αγώνων με αρκετούς αντιπάλους.

prague9

Η ομάδα του «Μαυρογένειου» ΕΠΑΛ Σάμου συμμετείχε στην κατηγορία free style με το όνομα Solar Tracker και το ομώνυμο ρομπότ την στελέχωσαν οι μαθητές Κάιλας Κωνσταντίνος, Κλειδωνιάρη Αργυρώ, και Μαυρή Ελένη Άννα με τον εκπαιδευτικό Νικολάκη Γεώργιο. Στην κατηγορία αυτή συμμετείχαν συνολικά 18 ομάδες και δεν υπήρχε συγκεκριμένη θεματολογία. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν ρομπότ εμπνευσμένα από την ταινία Star Wars καθώς και ρομπότ με στόχο την διευκόλυνση επικοινωνίας ατόμων με προβλήματα ακοής. Η ομάδα Solar Tracker παρουσίασε ρομποτική κατασκευή η οποία έχει στόχο να μεγιστοποιήσει την παραγωγή ενέργειας από ηλιακούς συλλέκτες στρέφοντας τους αυτόματα προς την κατεύθυνση του ήλιου. Το ρομπότ αρχικά αναγνωρίζει την κατεύθυνση από την οποία προέχεται εντονότερος φωτισμός, χρησιμοποιώντας ένα αισθητήρα φωτεινότητας, και στη συνέχεια στρέφει ένα ηλιακό συλλέκτη προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να βελτιστοποιήσει την παραγωγή ενέργειας από τον ήλιο. Στην κατηγορία αυτή δεν ανακοινώθηκε κατάταξη των ομάδων.

prague11

Στο διαγωνισμό υπήρξε ακόμα μια Ελληνική συμμετοχή από τους RoboSpecialists, τους οποίους γνωρίσαμε εκεί, και πρόκειται για έναν ιδιαίτερα δραστήριο Σύλλογο Ρομποτικής Μαθηματικών ? Φυσικής και Τεχνολογίας από την Ξάνθη με ρομποτικές διακρίσεις. Στην Πράγα διαγωνίστηκαν με 2 τους ομάδες στο αγώνισμα Bear Rescue Beginner Lego Kit όπου κατέλαβαν την 4η και 6η θέση.

prague14 prague15

Ο διαγωνισμός διεξήχθη στο κεντρικό Prague Congress Centre. Λόγω μη ύπαρξης αεροπορικών εισιτηρίων επιστροφής, η παραμονή εκτός έδρας της αποστολής ήταν διάρκειας 6 ημερών, από 23/6/17 έως 28/6/17. Κατά τη διαμονή μας στην Πράγα επισκεφτήκαμε τα κυριότερα αξιοθέατα και μνημεία της πόλης. Η διαμονή των ομάδων έγινε σε φοιτητική εστία του Charles University με χαμηλό κόστος το οποίο το επιβαρύνθηκαν τα μέλη των ομάδων. Τα έξοδα διατροφής και μετακινήσεων στην πόλη επίσης τα επιβαρύνθηκαν τα μέλη των ομάδων.

prague16 prague17

Όλες οι ομάδες πήγαν εξαιρετικά για 1η εμφάνιση στο Διαγωνισμό αυτό που διεξάγεται εδώ και 14 χρόνια! Συνολικά αποκομίσαμε πολλές εμπειρίες, γνώσεις και διακρίσεις από αυτή την αποστολή και ελπίζουμε του χρόνου να μπορέσουμε να εξοπλιστούμε με περισσότερο ρομποτικό υλικό ώστε να ξανασυμμετάσχουμε γιατί όχι με περισσότερες ομάδες και σε άλλα αγωνίσματα! Αξίζουν συγχαρητήρια στους διαγωνιζόμενους, στους διοργανωτές και σε όσους μας στήριξαν όπως τους γονείς των μαθητών, συναδέλφους, χορηγούς και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που διοργάνωσε πρώτα εδώ τον τοπικό διαγωνισμό και έτσι μας έδωσε την ευκαιρία να συνεχίσουμε.

 

Δείτε βίντεο με στιγμιότυπα του Διαγωνισμού

 

 

Το ρομποτ μας σε δράση

LEGO EV3 Line Follower "Samianator" Team: Samians. It follows the black line that has several curved turns and may split and re-join. It uses the 2 LEGO Large motors in reversed position with big LEGO wheels. The robot can also cope with track obstacles like objects laid on the track or line cut-offs. For the line following we use 3 EV3 Color Sensors that measure reflected light intensity in a PID controller. To avoid obstacles a single EV3 Ultrasonic Sensor is used. Competitions: winner Aegean Robotics 2017, 2nd pos Prague Robotic Day 2017.

 

 

Συνέντευξη στον Ραδιοφωνικό σταθμό Αρμονία για την εμπειρία της πρόσφατης ρομποτικής αποστολής στο διαγωνισμό Robotic Day 2017 της Πράγας. Δημοσιογράφος κ. Μάνος Στεφανάκης

 

aegean-robotics
Το τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. (Κέντρο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) και τις Σχολικές Δραστηριότητες της ΔΙ.Δ.Ε. ΣΑΜΟΥ και το ΔΗΜΟ ΣΑΜΟΥ - ΔΟΠΠΟΝΑΣ διοργάνωσε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής ρομποτικής AegeanRobotics Competition 2017 το Σάββατο 6 Μαΐου στην αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων του Δήμου στο Καρλόβασι της Σάμου.

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετείχε με 2 ομάδες (Samians1 και Samians2) και προπονητή τον Μπαρέκο Βασίλη, στον Γενικό Διαγωνισμό όπου συνολικά διαγωνίστηκαν 12 ομάδες στα αγωνίσματα:
1. Mini Sumo
2. Line Follower (ακολουθία μαύρης γραμμής)
3. Ελεύθερη Παρουσίαση
4. Διάσωση (Bear Rescue)

samians_small

ΟΜΑΔΑ: Samians1

Για το αγώνισμα Line Follower αποτελούμενη από τους μαθητές Κώνστα Ελένη - Παπαθεοφάνους Θέμο - Βασιλειά Παναγιώτη της Β τάξης και Βογιατζή Δημήτρη - Θάνο Γιώργο της Γ τάξης.

Κατασκευάσαμε με LEGO EV3 ρομποτικό όχημα που ακολουθεί μαύρη γραμμή η οποία αποτελείται από πολλές κλειστές καμπύλες, καθώς και εμπόδια όπως αντικείμενα που μπλοκάρουν την μαύρη γραμμή, διχάλες επιλογής μονοπατιού αλλά και διακοπές της ίδια της μαύρης γραμμής. Η ακολουθία μαύρης γραμμής γίνεται με χρήση τριών αισθητήρων φωτός οι οποίοι  βρίσκονται κολλητά ο ένας δίπλα στον άλλον στο μπροστινό μέρος του οχήματος. Χρησιμοποιήθηκαν τρεις αισθητήρες ώστε να εντοπίζεται πιο εύκολα η μαύρη γραμμή στις αλλεπάλληλες κλειστές γραμμές. Ο αλγόριθμος της ακολουθίας είναι σχετικά απλός, υπολογίζει τη διαφορά στη φωτεινότητα μεταξύ των 3 αισθητήρων η οποία περνά διορθωμένη με κάποιο συντελεστή, ως ποσοστό στριψίματος του τιμονιού. Για την αποφυγή εμποδίων χρησιμοποιήθηκε ο αισθητήρας υπερήχων. Στο EV3 πρόγραμμα που εκτελεί το όχημά μας, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε block κώδικα στα οποία υπάρχει η δυνατότητα να περνάμε διαφορετικές τιμές για κάθε εκτέλεση (παραμετροποιήσιμα) αλλά και να τα επαναχρησιμοποιούμε κατά περίπτωση.

aegeanrobot1

ΟΜΑΔΑ: Samians2

Για το αγώνισμα Mini Sumo αποτελούμενη από τους μαθητές Βαλή Παντελή  -   Κουκούλη Στρατή -  Καλαμοβράκα Νίκο - Φιλιππή Δημήτρη της Α τάξης, Παπαθεοφάνους Θέμο - Βασιλειά Παναγιώτη - Παπαγεωργίου Γιάννη της Β τάξης και τον Παναγάκη Στέλιο της Γ τάξης.

Κατασκευάσαμε αυτοσχέδιο μίνι όχημα βασισμένο στον μικροελεγκτή Arduino, με υλικά πλαστικά & αλουμινένια σασί παλαιότερων ρομποτ, τα οποία κόπηκαν σε μικρότερες διαστάσεις σύμφωνα με τους κανόνες του διαγωνισμού Μήκος οχήματος x Πλάτος 10 x 10εκ. Το χαμηλότερο επίπεδο του οχήματος (αυτό των τροχών) για στιβαρότητα και χαμηλό κέντρο βάρους είναι από αλουμίνιο ενώ το υψηλότερο επίπεδο που βρίσκεται η πλακέτα Arduino είναι από πλαστικό. Μπροστά τοποθετήθηκε μπάρα προστασίας από τις συγκρούσεις  που είναι μια μεταλλική σίτα εξαερισμού από κουτί υπολογιστή, ενώ στο πίσω μέρος η ρόδα κίνησης κατασκευάστηκε από δομικά στοιχεία LEGO.
Για την κίνηση χρησιμοποιήθηκαν 2 μικροσκοπικά DC Μοτερ με σασμαν σε κουτί παρόμοια με τα οικονομικά σερβομοτερ που χρησιμοποιούμε συχνά στο χόμπι της ρομποτικής. Για τον εντοπισμό της λευκής λωρίδας του ορίου της πίστας χρησιμοποιήθηκαν 3 αισθητήρες φωτός μπροστά (IR Line tracking sensors) καθώς και ένας αισθητήρας υπερήχων πάλι μπροστά για τον εντοπισμό του αντιπάλου. Μελλοντικά θα προστεθεί και 2ος αισθητήρας υπερήχων στο πλαϊνό μέρος για καλύτερο εντοπισμό.

aegeanrobot2

Στο Διαγωνιστικό μέρος καταλάβαμε την 1η θέση στο αγώνισμα Line Follower (ομάδα Samians1) και τη 2η θέση στο Mini Sumo (ομάδα Samians2).

Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η ελεύθερη παρουσίαση του ρομποτ ElGreco και το όχημα της διάσωσης (bear rescue) που κατασκεύασαν οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ομάδα AegeanRobotics).

Γενικά ήταν μια υπέροχη εμπειρία που ενθουσίασε διαγωνιζόμενους αλλά και θεατές και που δείχνει ότι σιγά - σιγά η εκπαιδευτική ρομποτική κερδίζει έδαφος και στη Σάμο!

Δείτε στιγμιότυπα στο video που ακολουθεί:

 

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί η νικήτρια ομάδα μας Samians1 του 2ου Γυμνασίου Σάμου, μαζί με τις νικήτριες ομάδες του "Μαυρογένειου" Επαγγελματικού Λυκείου Σάμου με την ελεύθερη παρουσίαση SOLAR TRACKER υπό την επίβλεψη του συναδέλφου Πληροφορικού Νικολάκη Γιώργου και την ομάδα RoboSumo του φοιτητή Χατζηευστρατίου Μανώλη του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο Mini Sumo, θα μεταβούμε στην Πράγα της Τσεχίας για να συμμετάσχουμε στον Διεθνή Διαγωνισμό Ρομποτικής Robotic Day 2017.

 

Ευχαριστούμε θερμά τους Διοργανωτές, την Κριτική επιτροπή αλλά και τους Χορηγούς που ευγενικά μας καλύπτουν τα αεροπορικά εισιτήρια των μετακινήσεων.

 

Η διοργάνωση του διαγωνισμού είναι μέρος της Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Διατριβής στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του τμήματος, Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα, των κ.κ. Δημήτρη Χατζή και Δημήτρη Λειβαδίτη.

 

Η κριτική επιτροπή:
Δημήτρης Ταμπαχανιώτης - Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Σάμου
Δημήτρης Κονδύλης - Διευθυντής ΚΕΠΛΗΝΕΤ Σάμου
Ευστάθιος Σταματάτος - Διευθυντής Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου
Νίκος Βασιλόπουλος - Υποψήφιος μεταδιδάκτορας ρομποτικής, Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου
Δημήτρης Λειβαδίτης ? Msc Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης, Παν/μιο Αιγαίου

 

Χορηγοί: Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Aegean Airlines, Περιφερειακή Ενότητα Σάμου, Ελληνική Εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης, BIOMED.

 

Περισσότερα αποσπάσματα εδώ:

 
 
 
 
 
 
 

Ο Eυρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (European Space Agency, ESA) ανακοίνωσε τα τελικά αποτελέσματα της Πρόκλησης Astro Pi.

To 2ο Γυμνάσιο Σάμου είναι ανάμεσα στις βραβευμένες ομάδες που επιλέχθηκαν και ο κώδικας του πειράματός μας που σχεδιάστηκε, εστάλη και εκτελέστηκε στο Διάστημα πάνω στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Τα δεδομένα που παράγονται από τα πειράματα θα λαμβάνονται πίσω στη γη και θα  διανέμονται στις ομάδες μέχρι τις 15 Μαΐου. Έτσι οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να εργαστούν σαν πραγματικοί επιστήμονες και να αναλύουν δεδομένα που συλλέγονται στο διάστημα!

Φωτογραφία από τις Astro Pi συσκευές πάνω στον ISS.
Astro Team ? Italy (left) and AstroShot ? Greece (right). Image credit ESA.

Στον διαγωνισμό συμμετείχαν 184 ομάδες από 15 Ευρωπαϊκές χώρες, με περισσότερους από 1800 μαθητές να έχουν σχεδιάσει πειράματα για τον ISS. Ανάμεσα στις 45 νικήτριες ομάδες που επιλέχθηκαν είναι 5 ομάδες από Ελληνικά Σχολεία, ενώ 4 ακόμα Ελληνικές Ομάδες (ανάμεσά τους και η Ομάδα μας Samians) ήταν ανάμεσα στις Highly commended ομάδες της Δεύτερης φάσης.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ESA: "An evaluation panel composed of ESA, and Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on several criteria ranging from scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and code quality and readability. The juries were so impressed with the quality of some entries that we also created a ?highly commended? category. Like that more 19 teams have won the chance to have their codes run in space."  

Νικητές της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17

Delta TALOS ed-UTH-robotix Greece
Weightless Mass Intercultural Jr. High School of Evosmos Greece
49th Astro Pi Teamwork 49th Elementary School of Patras Greece
Astro Travellers 12th Primary School of Petroupolis Greece
GKGF-1 Gymnasium of Kanithos Greece

 

Ομάδες της Astro Pi Πρόκλησης 2016/17 που απέσπασαν "Εύφημος Μνεία" - Highly Commended

AstroShot Lixouri High School Greece
SALAMINA ROCKETS PI 1st SENIOR HIGHSCHOOL OF SALAMINA Greece
The four Astro-fans 6th Gymnasio Of Veria Greece
Samians 2o GYMNASIO SAMOU Greece

 

Εδώ η σχετική ανακοίνωση των νικητών.

Δείτε εδώ τις ομάδες που βραβεύονται συνολικά από όλες τις χώρες.

Καθώς και το βιντεο με το συγχαρητήριο μήνυμα του αστροναύτη Thomas Pesquet:

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ "SAMIANS"  

 

Είχαμε αναφερθεί σχετικά με τη Δράση αυτή σε προηγούμενο άρθρο μας.

Μέρος της Εργασίας παρουσιάστηκε και στα πλαίσια του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας *** κλικ εδώ ***

 

AstroPi_Logo_v5Το Astro Pi είναι το όνομα ενός μικρού υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το Ίδρυμα Raspberry Pi, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαστήματος  του Ηνωμένου Βασιλείου και της ESA. Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός Astro Pi, είχε σαν στόχο να σχεδιάσουν  οι  μαθητές ένα επιστημονικό πείραμα που μπορεί να τρέξει με τη χρήση αισθητήρων Astro Pi , και να γράψουν τον κώδικα του  Astro Pi για να εκτελεστεί αυτό το πείραμα πάνω στον ISS.

cover

===================================

Ακολουθεί το Συγχαρητήριο Μήνυμα από τον Διοργανωτή:

Dear Astro Pi Team,

ESA, in collaboration with the Raspberry Pi Foundation, would like to congratulate you all for your excellent work. Considering the high calibre of your mission, your code has been selected as a ?Highly Commended? entry and has been qualified to fly to the International Space Station (ISS) on the same SD cards as the winning codes. Congratulations!

After receiving more than 180 entries,  it was very difficult to choose the best experiments to run on the ISS. An evaluation panel, composed of ESA and the Raspberry Pi Foundation, selected the experiments that have been qualified to fly. The submissions were evaluated based on the following criteria: scientific value, innovation, feasibility of the mission within the ISS environment, clarity, comprehensiveness, and  code quality, and readability.

Your code will now be uplinked to the ISS to run on the Astro Pis in the Columbus module, under the careful supervision of ESA astronaut Thomas Pesquet. The collected data will be downlinked to Earth and distributed to the teams by 15 May 2017. You will then have the chance to analyse the data collected in space and to continue your amazing work ? like a real space scientist!

Once again, we would like to congratulate all of the teams, students, and teachers, that participated in this project.

Kind Regards,

The ESA Education Team  

 

===================================

Αναδημοσίευση από το BLOG μας http://blogs.sch.gr/2gymsamo/2017/03/25/astro-pi/

Αρχική δημοσίευση: edu.ellak.gr

Page 2 of 5

Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ