Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες

 Oμάδα διαμεσολάβησης, 2ου Γυμνασίου Σάμου, για θέματα σχολικής βίας και εκφοβισμού 

antibullying
 

Είμαστε μια ομάδα μαθητών και καθηγητών του 2ου Γυμνασίου Σάμου που ονειρευόμαστε ένα σχολείο διαφορετικό, όπου δεν θα φοβόμαστε, θα εμπιστευόμαστε ο ένας τον άλλον, θα σεβόμαστε το διαφορετικό, θα λέμε όχι στη βία, θα προστατεύουμε, θα αγαπάμε θα αντιδρούμε? Σκεφτήκαμε ότι η εφαρμογή της μεθόδου της διαμεσολάβησης, θα μας βοηθούσε να "ζήσουμε σκηνές" από το σχολείο που ονειρευόμαστε? Γι αυτό εκπαιδευτήκαμε με βιωματικό τρόπο από την ψυχολόγο του Φάρου και τώρα είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τη διαμεσολάβηση συνομηλίκων και στο δικό μας σχολείο.

Η σχολική διαμεσολάβηση είναι μία πρακτική επίλυσης των σχολικών συγκρούσεων και εφαρμόζεται με τον διάλογο, την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση. Αποτελεί μία μορφή ειρηνικής επίλυσης επιθετικών συμπεριφορών, η οποία οργανώνεται και εφαρμόζεται εντός του σχολικού πλαισίου, μεταξύ των μαθητριών, μαθητών, ως εναλλακτική πρακτική που αντικαθιστά το πειθαρχικό σύστημα τιμωρίας.

Οι μαθητές οικειοποιούνται την επίλυση του προβλήματος ή της διαφοράς τους και τους δίνεται η δυνατότητα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους καθοδηγούμενοι από εκπαιδευμένους διαμεσολαβητές μέσα από μία σειρά βημάτων, ώστε να βρουν τον δικό τους δρόμο στο να λύσουν τα προβλήματά τους.


Η κύρια στοχοθεσία της σχολικής διαμεσολάβησης θα μπορούσε να συνοψιστεί στα εξής :
i. Μείωση πειθαρχικών προβλημάτων και αποβολών
ii. Απελευθέρωση εκπαιδευτικών από τον ρόλο της «αστυνόμευσης» των μαθητών
iii. Μείωση των βίαιων και αντικοινωνικών συμπεριφορών και αποφυγή διάλυσης των φιλικών σχέσεων
iv. Κλίμα συνεργασίας, αυτονομίας και εποικοδομητικού διαλόγου
v. Ενδυνάμωση ατομικότητας και ισότητας
vi. Εύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων
vii. Ανάπτυξη στρατηγικών διαχείρισης μελλοντικών προβλημάτων
viii. Βελτίωση εν γένει της σχολικής καθημερινότητας. (Αντωνοπούλου 2010)

Μέσα από τη στοχοθεσία φαίνεται η έμφαση που δίνεται στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίηση και των δύο πλευρών - του θύτη και του θύματος. Παράλληλα εάν κανείς έχει στο μυαλό του την αποκαταστατική δικαιοσύνη, η οποία αποτελεί θεμέλιο της διαμεσολάβησης των συνομηλίκων, σε συνδυασμό με τους στόχους που μόλις παρουσιάστηκαν, αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους οφείλει να επιλέγει αυτή τη διαδικασία έναντι παραδοσιακότερων τρόπων διαχείρισης.

Ξεκινήσαμε το 2014 και συνεχίζουμε!
Για να μάθετε νέα μας  ή για να επικοινωνήσουμε, επισκεφτείτε τη Σελίδα μας στο Facebook.

 Στα πλαίσια του εορτασμού της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940, μιας ημέρας εθνικής αξιοπρέπειας και ιστορικής μνήμης, οι μαθητές της Β' Τάξης του Σχολείου μας, αναζήτησαν υλικό για το "Ολοκαύτωμα" και δημιούργησαν σύντομα βίντεο κλιπ, τα οποία μετά συνενώθηκαν στο εν λόγω βίντεο, απόσπασμα του οποίου προβλήθηκε στη Σχολική μας Εορτή της Πέμπτης 27 Οκτωβρίου 2016.

Η δραστηριότητα εντάχθηκε στον άξονα "Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις" του μαθήματος Πληροφορικής.

 www.youtube.com/watch?v=0L_uIhvzjWo

Ωρα Κώδικα 2015 ? Εκπαιδευτική Εβδομάδα Επιστήμης Υπολογιστών

 

Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου και την ανάπτυξη και παροχή μιας σειρά υπηρεσιών και εργαλείων που διευκολύνουν τη ζωή μας.

Στις 10 ? 18 Οκτωβρίου 2015 θα πραγματοποιηθεί για τρίτη χρονιά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Εκατομμύρια παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί θα συμμετάσχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες. Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.

Η δράση τελεί υπό την αιγίδα του Υ.Π.Ε.Θ. 156272/Δ2/05-10-2015 με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα», που υποστηρίζει και ενθαρρύνει τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών αλλά και της κοινωνίας ευρύτερα στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

  

Έχει γίνει ο προγραμματισμός απαραίτητη δεξιότητα του 21ου αιώνα; Δείτε το video:
http://gr.euronews.com/embed/310874/

 

Ξεκινήστε σήμερα να Γράψετε Κώδικα πανεύκολα! πχ με χαρακτήρες Disney την Άννα και την Έλσα ή Angry Birds!
Δοκιμάστε το   https://code.org/learn

  

Στο Code Studio θα φτιάξετε τη δική σας ιστορία, το δικό σας παιχνίδι και θα το μοιραστείτε!

https://studio.code.org/

  

Διαβάστε σχετικά με την Εβδομάδα Πληροφορικής από τους Συμβούλους Πληροφορικής

http://cseduweek.wordpress.com

 

Δοκιμάστε κι άλλες ενδεικτικές Δραστηριότητες:

Στα Ελληνικά
? Η Ώρα του Κώδικα (Hour of Code): http://learn.code.org/hoc/1
? Ένα βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch: http://www.scratchplay.gr/
? Υλικό για το εργαλείο App Inventor: http://codeweek.eu/resources/greece/AppInventor_NXT.pdf
? Βιβλίο και υλικό για τη δημιουργία παιχνιδιών με το MS Kodu: http://www.koduplay.gr/
? Υλικό για ανάπτυξη εφαρμογών σε τεχνολογίες του web: http://www.test4u.eu/el/codeweek
Στα Αγγλικά
? Flappy Code (φτιάξτε το δικό σας Flappy Bird από την αρχή): http://learn.code.org/flappy/1
? Play Lab: http://learn.code.org/s/playlab/stage/1/puzzle/1
? RoboMind (κατευθύνετε ένα ρομπότ στο στόχο του): https://www.robomindacademy.com/go/robomind/home
? LightBot (δωρεάν εφαρμογή για συσκευές Android και iOS): http://lightbot.com/hocflash.html
? for Zombies (μάθετε Ruby on με τα zombies να σας κυνηγούν!): http://railsforzombies.org/
? TryRuby (η πρώτη επαφή με τη Ruby μέσα από τον browser): http://tryruby.org/levels/1/challenges/0
? RubyWarrior (προγραμματίστε έναν ιππότη καθώς επιτίθεται στους δράκους): https://www.bloc.io/rubywarrior/#/

 

Περισσότερες Δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε:

http://pe19.gr/ευρωπαϊκή-εβδομάδα-προγραμματισμού

 

Για περισσότερες πληροφορίες ρωτήστε τον Πληροφορικό του Σχολείου σας.

Σήμερα Πέμπτη 6/11/2014 συμμετείχαμε σε τηλεδιάσκεψη με θέμα: «Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο».

Πρόκειται για κύκλο προγραμματισμένων τηλεδιασκέψεων της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης της χώρας, κατόπιν συνεργασίας των κ.κ. Υπουργών Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη και Δημόσιας Τάξης.

Λόγω έλλειψης χώρου ικανού να φιλοξενήσει όλους τους μαθητές του Σχολείου μας, την δίωρη τηλεδιάσκεψη παρακολούθησαν οι μαθητές του τμήματος Α2 στο Εργαστήριο Πληροφορικής. Στο τέλος της, μαθητές από διάφορα Σχολεία της χώρας έθεσαν τα ερωτήματά τους και πήραν απαντήσεις από Στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και από τον Επικεφαλή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Ταξίαρχο Μανώλη Σφακιανάκη.

Σχετικό υλικό:

Cyberkid - ενημέρωση παιδιών & γονέων για την ασφάλεια στο διαδίκτυο

Συμβουλές για ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο - Ελληνική Αστυνομία

CAM00271

 

CAM00272

Αγαπητοί μαθητές, αγαπητοί συνάδελφοι,

Ζούμε στον 21οαιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Η εκπαίδευση στην Πληροφορική δεν περιορίζεται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών περιορισμένου ειδικού σκοπού αλλά βοηθά τον αυριανό πολίτη της σύγχρονης κοινωνίας της πληροφορίας να γίνει ικανός να καινοτομεί και να υλοποιεί τις σκέψεις και τις ιδέες του.

Από τις 11 έως 17 Οκτωβρίου 2014 θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Εκατομμύρια παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί, επιχειρηματίες και πολιτικοί ιθύνοντες θα συμμετάσχουν σε μαζικές εκδηλώσεις και θα παρακολουθήσουν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες. Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες, και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κινημάτων προγραμματισμού και εκπαίδευσης καθώς και σημαντικών εταιρειών τεχνολογίας και πληροφορικής, που επιδιώκουν να εξοικειώσουν εκατομμύρια παιδιά με τον προγραμματισμό διοργανώνοντας για παράδειγμα εργαστήρια επίδειξης, αναπτύσσοντας εργαλεία εκμάθησης και συμβάλλοντας στην εκπαίδευση δασκάλων.

Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία υποστηρίζεται και από Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής με την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ 148023/Γ2/17-09-2014 στο πλαίσιο δράσεων με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα»

Την εβδομάδα αυτή:

  • Οι καθηγητές Πληροφορικής συζητούν με τους μαθητές για τον προγραμματισμό και την αξία του στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης.
  • Οι μαθητές εκπονούν μαθησιακές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας μαθήματος Πληροφορικής για κάθε τμήμα. Οι δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν ανάπτυξη κώδικα, επίδειξη, προβολή βίντεο κ.ά.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε ανοικτές εκδηλώσεις με ομιλίες ? επίδειξη εργαλείων / δραστηριοτήτων μαθητών

Περισσότερεςπληροφορίες θα βρείτε στις διευθύνσεις: http://cseduweek.wordpress.com/ και http://codeweek.eu/

Μπες κι εσύ στο ?πρόγραμμα με το #coding

Κάντε τις ιδέες σας πράξη με το #coding

Ο καθένας από εμάς μπορεί να επωφεληθεί από την εκμάθηση του προγραμματισμούτων Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Με εκτίμηση ,

Ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής 


Ενδεικτικό περιεχόμενο για τις εκδηλώσεις

 

Στα Ελληνικά

?    Η Ώρα του Κώδικα (Hour of Code): http://learn.code.org/hoc/1

$1·       Ένα βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch: http://www.scratchplay.gr/

$1?          Υλικό για το εργαλείο App Inventor: http://codeweek.eu/resources/greece/AppInventor_NXT.pdf

$1?         Βιβλίο και υλικό για τη δημιουργία παιχνιδιών με το MS Kodu: http://www.koduplay.gr/

?    Υλικό για ανάπτυξη εφαρμογών σε τεχνολογίες του web: http://www.test4u.eu/el/codeweek

 

Στα Αγγλικά

? Flappy Code (φτιάξτε το δικό σας Flappy Bird από την αρχή): http://learn.code.org/flappy/1

? Play Lab: http://learn.code.org/s/playlab/stage/1/puzzle/1

? RoboMind (κατευθύνετε ένα ρομπότ στο στόχο του): https://www.robomindacademy.com/go/robomind/home

? LightBot (δωρεάν εφαρμογή για συσκευές Android και iOS): http://lightbot.com/hocflash.html

? for Zombies (μάθετε Ruby on με τα zombies να σας κυνηγούν!): http://railsforzombies.org/

? TryRuby (η πρώτη επαφή με τη Ruby μέσα από τον browser): http://tryruby.org/levels/1/challenges/0

? RubyWarrior (προγραμματίστε έναν ιππότη καθώς επιτίθεται στους δράκους): https://www.bloc.io/rubywarrior/#/

 

 

Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ