Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες

Οι τυχεροί αριθμοί για την τηλεόραση 43?? και τα άλλα δώρα του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Σάμου

 
Σήμερα Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017, στις 11:00 το πρωί, πραγματοποιήθηκε η κλήρωση για τους τυχερούς αριθμούς της κλήρωσης του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Σάμου.
Οι τυχεροί αριθμοί είναι οι εξής:
Α) ΤηλεόρασηLCD 43?? από την ElectronetΚυριαζής Δ. (ηλεκτρικά είδη), στην πόλη της Σάμου : Νο 4766
Β) Δώρο πρώτο από το κατάστημα VerobyAslanis (Εσώρουχα παιδικά, αντρικά, γυναικεία), στην πόλη της Σάμου: Νο 1164
Γ) Δώρο δεύτερο από το κατάστημα VerobyAslanis (Εσώρουχα παιδικά, αντρικά, γυναικεία), στην πόλη της Σάμου: Νο 1836
Δ) Η ευθυγράμμιση αυτοκινήτου από το Συνεργείο ? Φανοποιείο ?Ευαγγέλου?, στη Δροσιά Σάμου: Νο 4244
Ε) Ένα ξεθάμπωμα φαναριών αυτοκινήτου εμπρός από το Συνεργείο ? Φανοποιείο ?Ευαγγέλου?, στη Δροσιά Σάμου: Νο 1834
Στ) Μία κάρτα καυσαερίων αυτοκινήτου από το Συνεργείο ? Φανοποιείο ?Ευαγγέλου?, στη Δροσιά Σάμου: Νο 2958
 
 
Αναδημοσίευση από makissamos blog
http://makissamos.blogspot.gr/2017/03/43-2.html

Την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017, το 2ο Γυμνάσιο Σάμου πραγματοποίησε Δενδροφύτευση - Εκδρομή.

IMG_20170322_105047 IMG_20170322_092929

Η Δενδροφύτευση πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές & καθηγητές του Σχολείου μας στην ευρεία περιοχή των Μυτιληνιών σε έκταση που επλήγη από πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά.

IMG_20170322_093822 IMG_20170322_093619

Η Δράση στέφθηκε με επιτυχία σε συνεργασία και υποστήριξη με τη Δασική Υπηρεσία Σάμου και έγινε σε έτοιμους ανοιγμένους λάκκους φύτευσης. Με τον έμπρακτο αυτό τρόπο το Σχολείο μας γιόρτασε και την 21η Μαρτίου, ημέρα έναρξης της εαρινής ισημερίας - πρώτης ημέρας της άνοιξης και Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας που σκοπεύει να φέρει τον άνθρωπο πιο κοντά στο δάσος που καλύπτει το 25% της επιφάνειας της Γης, να του κεντρίσει το ενδιαφέρον να μάθει περισσότερα για τις λειτουργίες του, αλλά και για την ανάγκη προστασίας του, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανθρώπινη επιβίωση.

IMG_20170322_094739 IMG_20170322_093849

Η εκδρομή συνεχίστηκε στην πλατεία του χωριού των Μυτιληνιών.

Ευχαριστούμε τη Δασική Υπηρεσία Σάμου για τη συνδρομή της.

 

Αναδημοσίευση από το BLOG μας http://blogs.sch.gr/2gymsamo/2017/03/22/treeplant/

Astro Pi Logo WEB

ΝΕΟ: Παρουσίαση της Εργασίας στα πλαίσια του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

*** κλικ εδώ ***

 

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου επιλέχθηκε από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) για την Δεύτερη Φάση διαγωνισμού Astro Pi.

H European Space Agency, ανακοίνωσε πριν από μέρες, τις 350 ομάδες από 15 χώρες της Ευρώπης που θα συμμετέχουν στην Δεύτερη φάση του πρώτου ευρωπαϊκoύ διαγωνισμού Astro Pi , όπου οι νικητές θα δουν τα πειράματά τους να εκτελούνται στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Ανάμεσα στις ομάδες που επιλέχθηκαν για την δεύτερη φάση του διαγωνισμού, είναι και το 2ο Γυμνάσιο Σάμου αφού η πειραματική πρόταση που υποβλήθηκε αξιολογήθηκε θετικά!

Το επίσημο site του προγράμματος είναι https://astro-pi.org/

Οι ομάδες, έχουν ήδη λάβει ένα Kit Astro Pi στο σχολείο τους, για να αρχίσει η εξοικείωση με το Astro Pi και τους αισθητήρες του και θα πρέπει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2017, να υποβάλουν τις λύσεις τους. Μέχρι και πέντε ομάδες από κάθε χώρα θα επιλεγούν για τη Φάση 3: όπου ο κώδικας τους θα πάει στον Διεθνή Διαστημικό σταθμό και θα τρέξει στην αποστολή Astro Pi την Άνοιξη του 2017.

Το Astro Pi είναι το όνομα ενός μικρού υπολογιστή που αναπτύχθηκε από το Ίδρυμα Raspberry Pi, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Διαστήματος του Ηνωμένου Βασιλείου και της ESA.

Ο ευρωπαϊκός διαγωνισμός Astro Pi, θέλει οι μαθητές να σχεδιάσουν ένα επιστημονικό πείραμα που μπορεί να τρέξει με τη χρήση αισθητήρων Astro Pi, και να γράψουν τον κώδικα του Astro Pi για να εκτελέσει αυτό το πείραμα πάνω στον ISS.

TimPeake

Στη φωτογραφία ο Βρετανός ESA αστροναύτης Tim Peake επιδεικνύει την μονάδα Astro Pi που βρίσκεται πάνω στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και "τρέχει" τα σχολικά πειράματα των μαθητών.

Υπάρχουν δύο πολύ ιδιαίτερα boards Astro Pi. Τα ονόματά τους είναι Ed και Izzy, έχουν πιστοποιηθεί για διαστημικές πτήσεις και βρίσκονται ήδη στον ISS για να χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές. Το Astro Pi έρχονται με μια σειρά από αισθητήρες και συσκευές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να εκτελέσουν επιστημονικά πειράματα. Αυτό το σύνολο των αισθητήρων ονομάζεται «Sense HAT». Με το Sense HAT μπορείτε να δείτε τις κινήσεις, να κάνετε μέτρηση της υγρασίας, θερμοκρασίας και της πίεσης, και να ανιχνεύσετε την ακτινοβολία. Τα boards Ed και Izzy είναι επίσης εξοπλισμένα με ένα joystick και κουμπιά ακριβώς όπως μια κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών!

Η Δράση είναι μια καταπληκτική ευκαιρία για εισαγωγή των μαθητών στο μικροελεγκτή Raspberry Pi και στον προγραμματισμό με τη γλώσσα Python. Οι συναντήσεις μας θα πραγματοποιούνται εκτός ωρών Σχολείου, τις Κυριακές ώρα 11:00 με 13:00 (είσοδος από την πλαϊνή μικρή πόρτα) στο Εργαστήριο Πληροφορικής.

Μια γεύση από τις δυνατότητες του Sense Hat στο βίντεο που ακολουθεί με τις "Χριστουγεννιάτικες Ευχές"!!!

 

Η ESA?s Education Team μας εύχεται "Good luck!" στις προσπάθειές μας!

ESA Education
Keplerlaan 1, PO Box 299, Noordwijk, 2200 AG, Netherlands

Πρόγραμμα: «Κατασκευή απλού υποβρυχίου οχήματος για την εξερεύνηση του υδάτινου περιβάλλοντος της περιοχής μας»

Εφέτος 2017-2018, ολοκληρώθηκε η Ηydrobot κατασκευή μας, με την προσθήκη του συστήματος αισθητήρων hydrobot sensor v2 από ομάδα εργασίας μαθητών του Σχολείου μας, ώστε αυτό να μπορεί να καταγράφει μετρήσεις πίεσης βάθους, φωτεινότητας, θερμοκρασίας σε πραγματικό χρόνο και έγινε και προσθήκη υποβρύχιας κάμερα. Διαβάστε το νέο άρθρο εδώ.

Τη Σχολική Χρονιά 2016-2017, ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής Μπαρέκος Βασίλης με πρότασή του προς το Ίδρυμα Ευγενίδου, έλαβε έγκριση για το πρόγραμμα Hydrobot (πληροφορίες www.hydrobots.gr).

Πρόκειται για την κατασκευή από απλά υλικά ενός απλού, τηλεκατευθυνόμενου, υποβρύχιου οχήματος (ROV ? Remotely Operated Vehicle). Το πακέτο των υλικών αποστέλλεται χωρίς κόστος από το Ίδρυμα Ευγενίδου. Περιλαμβάνει πλαστικούς σωλήνες ύδρευσης, πλωτήρες, μικρούς ηλεκτρικούς κινητήρες, διακόπτες, μπαταρία κλπ. που οι μαθητές συνδυάζουν και προχωρούν στη κατασκευή με την βοήθεια απλών οδηγιών. Σε δεύτερη φάση, με επόμενη αίτηση, αποστέλεται και πακέτο αισθητήρων βασισμένο στον μικροελεγκτή Arduino, και οι μαθητές μπορούν να τους προγραμματίσουν με απώτερο σκοπό το υποβρύχιο να χρησιμοποιηθεί για την εξερεύνηση του θαλάσσιου περιβάλλοντος της περιοχής.

Δείτε βίντεο από την Πορεία Κατασκευής του Hydrobot και την 1η Δοκιμή Πλεύσης σε βαρέλι

Δείτε βίντεο από την 1η μας Δοκιμή στη Θάλασσα - (στον Κόλπο Βαθέος Σάμου, αλιευτικό καταφύγιο) στις 19/12/2016.

Διαβάστε το άρθρο μας με τίτλο Μαθητές του 2ου Γυμνασίου Σάμου κατασκευάζουν το Hydrobot -
https://edu.ellak.gr/2016/12/27/mathites-tou-2ou-gimnasiou-samou-kataskevazoun-to-hydrobot/
που δημοσιεύθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 2016 στο edu.ellak.gr - Ελεύθερο Λογισμικό στην Εκπαίδευση.

 

Το πρόγραμμα Hydrobot έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει μια διασκεδαστική, δημιουργική, συμμετοχική και συνεργατική εμπειρία μάθησης. Στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2012 από το Ίδρυμα Ευγενίδου και μέχρι σήμερα έχουν συμμετέχει περισσότερα από 300 σχολεία. Η ιδέα του Hydrobot βασίστηκε στο αντίστοιχο πρόγραμμα SeaPerch το οποίο ξεκίνησε στο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003 (http://seaperch.mit.edu/).

Οι συναντήσεις της ομάδας, για την πρώτη φάση κατασκευής του Υδρομποτ (η οποία ολοκληρώθηκε) πραγματοποιήθηκαν εκτός ωρών Σχολείου, απογευματινές ώρες (ένα 2ωρο την εβδομάδα) στο Εργαστήριο Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Σάμου.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από τη διαδικασία συναρμολόγησης από οδηγίες, έμαθαν τρόπους στεγανοποίησης, τους απασχόλησε η πρόωση οχήματος και χρησιμοποίησαν διακόπτες και ηλεκτρικά κυκλώματα. Έγινε χρήση διαφόρων εργαλείων όπως πχ ηλεκτρικό δράπανο, σιδεροπρίονο, συγκόλληση ηλεκτρονικών εξαρτημάτων με κολλητήρι κα. Η κατασκευή του Hydrobot αναβαθμίστηκε με την προσθήκη υποβρύχιου φωτισμού και σύντομα αναμένεται και η προσθήκη αδιάβροχης κάμερας για ζωντανή λήψη βιντεο κατά τις καταδύσεις μας!

Η κατασκευή αναμένεται να συνεχιστεί με την προσθήκη του ειδικού συστήματος αισθητήρων HydroSensor (για μετρήσεις βάθους, θερμοκρασίας, φωτεινότητας). Επειδή αυτό βασίζεται στον μικροελεγκτή Arduino, αυτό αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία, το Σχολείο μας να αποκτήσει εξοπλισμό για Ανοιχτές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, ο οποίος μπορεί να αξιοποιηθεί με ποικίλους τρόπους ακόμη και εκτός προγράμματος Hydrobot.

Γενικός σκοπός του προγράμματος Hydrobot είναι να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, τις τεχνολογίες και τις εφαρμογές τους με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος. Ειδικότερα να πειραματιστούν με βασικές επιστημονικές αρχές, να γνωρίσουν τεχνολογικές εφαρμογές, να εξοικειωθούν με την ασφαλή χρήση των εργαλείων και τις τεχνικές διαδικασίες. Να εξερευνήσουν θέματα που άπτονται της ναυπηγικής, της θαλάσσιας μηχανικής, της θαλάσσιας περιβαλλοντικής μελέτης και να αποκτήσουν ικανότητες σχετικά με τη μηχανολογία, την ηλεκτρονική, τον προγραμματισμό μικροελεγκτών και τις εφαρμογές της Πληροφορικής και της Ρομποτικής. Οι μαθητές συνεργάζονται μεταξύ τους και με τον καθηγητή, βελτιώνουν τις οργανωτικές τους ικανότητες ώστε να ανταποκριθούν στην πρόκληση της κατασκευής, μαθαίνουν να σκέφτονται και να βρίσκουν πρακτικές λύσεις και συμμετέχουν σε συζητήσεις και παρουσιάσεις.

Επίσης αναμένεται να πραγματοποιηθεί επίσκεψη στο "Αρχιπέλαγος - Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας" για συζήτηση με ερευνητές και για να γίνει γνωριμία με εξοπλισμό θαλάσσιας έρευνας, επαγγελματικό εξοπλισμό ROV, Αυτόνομα οχήματα επιστημονικών ερευνών, συσκευές δειγματοληψίας ύδατος, υποβρύχιες συσκευές μετρήσεων, ρομποτικό σύστημα κάμερας, υδρόφωνα και εργαστηριακό εξοπλισμό και τεχνικών αναλύσεων ποιότητας νερού.

Το Πρόγραμμα εντάχθηκε και στις Σχολικές Δραστηριότητες, στη θεματολογία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Συγχαρητήρια στην Ομάδα Hydrobots του Σχολείου μας και γενικά σε όλους τους μαθητές που βοήθησαν και συμμετείχαν ενεργά μέχρι σήμερα.

Κάθε χρόνο το Ίδρυμα Ευγενίδου προσφέρει δωρεάν 100 πακέτα Hydrobot σε αντίστοιχο αριθμό σχολείων. Το ευχαριστούμε θερμά!!!

 

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου, ήδη από το 2015, είναι ένα από τα σχεδόν 1.000 εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ε.Ε. που συνεργάζονται αυτήν τη στιγμή με το Oracle Academy, το κορυφαίο, φιλανθρωπικού χαρακτήρα εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Oracle στον τομέα της επιστήμης των υπολογιστών.

Πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο οργανισμός DIGITALEUROPEΤ παρουσίασαν την πρωτοβουλία «Digital Skills and Jobs Coalition», μία συνεργασία πολλών φορέων και οργανισμών, με σκοπό την ενίσχυση της επάρκειας γνώσεων στον τομέα της επιστήμης των υπολογιστών (CS) και της σύνταξης κώδικα προγραμματισμού σε όλα τα επίπεδα της ροής προσωπικού στην Ευρώπη.

Σε συνδυασμό με αυτήν την πρωτοβουλία, η Oracle ανακοίνωσε μία τριετή επένδυση συνολικού ύψους 1,4 δισ. δολαρίων σε άμεση και σε είδος υποστήριξη για την εκπαίδευση στην επιστήμη των υπολογιστών σε όλες τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), που εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης ετήσιας επένδυσης της Oracle, που ανέρχεται στα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια και αποσκοπεί στην επιτάχυνση της ψηφιακής μόρφωσης, παγκοσμίως.

Στο πλαίσιο της δέσμευσης αυτής, ανακοινώθηκε πρόσφατα ότι το Oracle Academy σκοπεύει να επιμορφώσει 1.000 επιπλέον εκπαιδευτικούς στην Ε.Ε. σε αντικείμενα της επιστήμης υπολογιστών, της Java και των βάσεων δεδομένων, καθώς και να προσεγγίσει σπουδαστές μέσα από 1.000 επιπλέον εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ε.Ε. μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Ο γενικός διευθυντής της DIGITALEUROPE, Τζων Χίγγινς, δήλωσε σχετικά: «Οι επαγγελματίες που διαθέτουν ψηφιακές δεξιότητες, έχουν κρίσιμο ρόλο για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και τις δυνατότητές της για καινοτομία. Μέσα στα δέκα τελευταία χρόνια, βλέπουμε ότι η ζήτηση για εργαζόμενους με δεξιότητες στην επιστήμη των υπολογιστών και στη σύνταξη κώδικα, αυξάνεται κατά 4% ετησίως. Οι προσπάθειες της Oracle να φέρει την επιστήμη των υπολογιστών στις τάξεις των σχολείων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα συνεισφέρουν στην ενίσχυση της ψηφιακής οικονομίας μας».

Από την πλευρά της, η αντιπρόεδρος της Oracle Academy, Άλισον Μίλερ, ανέφερε πως «στην Oracle, προσπαθούμε με ενθουσιασμό να εμπνεύσουμε και να προσελκύσουμε σπουδαστές στην επιστήμη των υπολογιστών. Νωρίτερα εφέτος, η Oracle προχώρησε σε σημαντικές δεσμεύσεις όσον αφορά στις πρωτοβουλίες CS for All και Let Girls Learn του Λευκού Οίκου. Η σημερινή ανακοίνωση, έρχεται ως συνέχιση των προσπαθειών για προώθηση της ψηφιακής εκπαίδευσης και αύξηση της ποικιλότητας στα τεχνολογικά πεδία παγκοσμίως».

Επιπλέον, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, «μέσα στα τρία επόμενα χρόνια, το Oracle Academy θα αναπτύξει πρωτοβουλίες και προγράμματα, όπως τα ακόλουθα:

* Πρόσκληση σε εθνικούς οργανισμούς από τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. για συνεργασία με το Oracle Academy όσον αφορά στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και σπουδαστών στην επιστήμη των υπολογιστών.

* Νέο εκπαιδευτικό υλικό για τις αναδυόμενες τεχνολογίες στην ανώτατη εκπαίδευση.

* Προσαρμογή ολόκληρου του εκπαιδευτικού προγράμματος του Oracle Academy, στο ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων (EQF).

Η δέσμευση αυτή, αποτελεί προέκταση μίας προσπάθειας της Oracle από το 2013, με την οποία ενισχύθηκαν και επιμορφώθηκαν 1.246 εκπαιδευτικοί στην ΕΕ, ώστε να διδάξουν αντικείμενα της επιστήμης των υπολογιστών - ενώ εντάχθηκαν επιπλέον 203 εκπαιδευτικά ιδρύματα της ΕΕ στο Oracle Academy.
Περισσότερες Πληροφορίες:  https://academy.oracle.com/

Πρόσφατα άρθρα

© 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΑΜΟΥ